Παρασκευή, Δεκέμβριος 13, 2019
Αρχική ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ Νέα μάχη για τα δεδομένα: Μετά το GDPR, έρχεται το ePrivacy

Νέα μάχη για τα δεδομένα: Μετά το GDPR, έρχεται το ePrivacy

-

Πριν αρχίσει καλά- καλά να εφαρμόζεται ο νέος ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR), διαφαίνεται η επόμενη «μάχη» σε αυτό το πεδίο, για τον προτεινόμενο νέο κανονισμό ePrivacy, που αφορά την ιδιωτική ζωή και τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες.

Ηδη οι εταιρείες τεχνολογίας ετοιμάζονται για τη διαφαινόμενη σύγκρουση, η οποία δεν αποκλείεται να είναι ακόμη σκληρότερη από αυτή για τον GDPR, επειδή ο Κανονισμός ePrivacy φιλοδοξεί να είναι ακόμη αυστηρότερος.

Εγκρίθηκε τον Οκτώβριο 2017 από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και ήδη μελετάται από το Συμβούλιο της ΕΕ, δηλαδή από τους εκπροσώπους των κυβερνήσεων των 28 κρατών μελών. Όμως οι εσωτερικές διαφωνίες έχουν καθυστερήσει την προώθηση του νέου Κανονισμού. Οι ανησυχίες για τις πιθανές επικαλύψεις και ασυνέπειες ανάμεσα στους κανόνες του ePrivacy και του GDPR είναι μία από τις αιτίες για την καθυστέρηση του πρώτου.

Οι κυβερνήσεις πρέπει πρώτα να συμφωνήσουν, προτού ο Κανονισμός πάρει την τελική μορφή του μετά από νέες συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Ευρωκοινοβούλιο, κάτι που δεν αναμένεται να συμβεί πριν το δεύτερο εξάμηνο του 2019. Σε αυτή την περίπτωση, το ePrivacy θα τεθεί σε ισχύ εντός του 2020, δύο περίπου χρόνια μετά το GDPR.

Το ePrivacy αφορά όλων των ειδών τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες, άρα και το διαδίκτυο (email, apps, instant messaging, spam, online direct marketing-advertisingk.a.). Mεταξύ άλλων, θα απαιτεί από ηλεκτρονικές υπηρεσίες όπως το Skype, το WhatsApp και το iMessage να έχουν τη ρητή συγκατάθεση των χρηστών τους, προτού συλλέγουν τα όποια δεδομένα για τις επικοινωνίες τους ή εγκαθιστούν κώδικες παρακολούθησης (cookies) στις συσκευές τους.

Το κεντρικό καταστροφολογικό επιχείρημα των αντιδρώντων είναι ότι πολλές online υπηρεσίες επικοινωνιών βασίζονται στα δεδομένα (data) και ο νέος Κανονισμός θα τις «πνίξει» με τις απαιτήσεις του. Ήδη -όπως πάντα- οι αμερικανικές επιχειρήσεις βρίσκονται στην πρωτοπορία των αντιδράσεων και των απειλών. Οι ίδιοι που πολέμησαν το GDPR, τώρα πολεμούν το ePrivacy, κάνοντας δυναμικό και υπόγειο λόμπινγκ σε ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και άλλους φορείς.

Το Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην ΕΕ έκανε λόγο για «υπερβολικά αυστηρή» νομοθεσία, ενώ η Συμμαχία (Developers Alliance) που εκπροσωπεί το Facebook, τη Google, την Intel κ.α., προειδοποίησε ότι το ePrivacy θα κοστίσει στις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χαμένα ετήσια έσοδα άνω των 550 δισεκατομμυρίων ευρώ.

«Το μεγαλύτερο μέρος του λόμπινγκ είναι εκτός λογικής και πολύ χαμηλού επιπέδου όσον αφορά τα γεγονότα, περιλαμβάνοντας καμπάνιες του τύπου “με το ePrivacy θα πέσει σκοτάδι στο Ίντερνετ, ενώ τα ανεξάρτητα μέσα και η ψηφιακή ανάπτυξη θα χαθούν”», δήλωσε στους New York Times ο Γερμανός ευρωβουλευτής Γιαν Φίλιπ ’Αλμπερχτ.

«Με ένα κλικ μπορείς να χειραγωγήσεις εκατοντάδες χιλιάδες ή και εκατομμύρια ανθρώπους, είτε ξέρεις τα ονόματά τους είτε όχι. Γι’ αυτό η προστασία της ιδιωτικότητας γίνεται ολοένα πιο σημαντική, ιδίως στο ψηφιακό περιβάλλον», τόνισε η Γερμανίδα ευρωβουλευτής Μπίργκιτ Σίπελ, που έπαιξε ηγετικό ρόλο στη σύνταξη του νέου Κανονισμού.

Το ePrivacy θα αντικαταστήσει και θα διευρύνει τον παλαιότερο ευρωπαϊκό κανονισμό Directive on Privacy and Electronic Communications (2002/58/EC, που μετά είχε αναθεωρηθεί με τον 2009/136), ο οποίος κάλυπτε τις παραδοσιακές τηλεπικοινωνίες όπως οι φωνητικές κλήσεις, περιλαμβάνοντας πλέον τις ανταλλαγές ηλεκτρονικών μηνυμάτων (text messaging) και τις βιντεο-κλήσεις (video chat).

Το ePrivacy θα επιτρέπει τη χρήση από μια εταιρεία των δεδομένων και των μεταδεδομένων ηλεκτρονικών επικοινωνιών των χρηστών, μόνο αν οι τελευταίοι συμφωνήσουν σαφώς γι’ αυτό. Οι εταιρείες θα είναι υποχρεωμένες να παρέχουν στους χρήστες τις ίδιες ακριβώς υπηρεσίες είτε συμφωνούν είτε όχι στη συλλογή και αξιοποίηση των δεδομένων τους.

«Θέλετε πραγματικά η κάθε εφαρμογή να χρησιμοποιεί τα μεταδεδομένα σας; Θέλετε πραγματικά να διαβάζουν π.χ. το περιεχόμενό σας σε μια online εφαρμογή εύρεσης συντρόφου; Οι καταναλωτές πρέπει να ξαναπάρουν τον έλεγχο της ζωής και των δεδομένων τους», σύμφωνα με τη Σίπελ.

Λόμπινγκ και απειλές

Οι τεχνολογικές εταιρείες αντιτείνουν, ως συνήθως, ότι τέτοιες νομοθεσίες «φρενάρουν» τις καινοτομίες και ότι ανεβάζουν το κόστος των υπηρεσιών. Υποστηρίζουν ότι αν οι χρήστες αρνηθούν να αξιοποιούνται τα δεδομένα τους από τις εταιρείες-παρόχους, οι τελευταίες θα υποχρεωθούν να αρχίσουν να χρεώνουν τις δωρεάν υπηρεσίες, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα χαμένα διαφημιστικά έσοδά τους που βασίζονται ακριβώς στην αξιοποίηση των δεδομένων των χρηστών – ή θα αναγκασθούν να βάλουν λουκέτο.

Οι αμερικανικοί επιχειρηματικοί κολοσσοί (Facebook, Google, Microsoft, IBM, Cisco κ.α.), το Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο, η οργάνωση DigitalEurope (λόμπινγκ των εταιρειών τεχνολογίας), η οργάνωση Interactive Advertising Bureau Europe (λόμπινγκ των διαφημιστών), η Ένωση Βιομηχανιών Υπολογιστών και Επικοινωνιών (εκπροσωπεί Amazon, Netflix κ.α.) έχουν περιτριγυρίσει τους αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Βουλγαρίας που έχει την προεδρία της ΕΕ.

Κανείς δεν ξέρει πόσα ακριβώς χρήματα δαπανούν για να επηρεάσουν τα πράγματα, ώστε είτε να μην περάσει ο Κανονισμός, είτε – το πιθανότερο- να γίνει πιο ελαστικός. Σύμφωνα πάντως με το παρατηρητήριο LobbyFacts.eu, η Google και η Microsoft είναι πλέον ανάμεσα στις πέντε εταιρείες που δαπανούν τα περισσότερα χρήματα για ευρύτερο λόμπινγκ στην ΕΕ, με ετήσιο προϋπολογισμό περίπου 4,5 εκατ. ευρώ η κάθε μία, ενώ το Facebook δαπανά 2,5 εκατ. ευρώ.

Ήδη κυκλοφορούν καταστροφολογικά βίντεο ενάντια στο ePrivacy για να «φτιάξουν κλίμα» εναντίον του. Σε ένα από αυτά, μια δυσοίωνη φωνή προειδοποιεί ότι οι δωρεάν online υπηρεσίες δεν θα καταφέρουν να επιβιώσουν οικονομικά, αν δεν μπορούν πια να χρησιμοποιούν κατά το δοκούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, ώστε μετά να τους στέλνουν στοχευμένες online διαφημίσεις. Όπως απειλεί το βίντεο, «έρχεται ένα μέλλον χωρίς εφαρμογές, που οι καταναλωτές ποτέ δεν φαντάσθηκαν ότι θα συμβεί…».

Παράλληλα, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται διάφορες μελέτες, χρηματοδοτημένες από τις ίδιες ενδιαφερόμενες εταιρείες, που επίσης προβλέπουν ηλεκτρονικούς σεισμούς, λιμούς και καταποντισμούς, αν περάσει το ePrivacy.

Πηγή: ΑΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Η πιό νόστιμη και λαχταριστή επιλογή της πόλης είναι το Food Factory

Η πιο νόστιμη και λαχταριστή επιλογή της πόλης, FOOD FACTORY. Από Δευτέρα έως Πέμπτη: 17:00 έως αργά το βράδυ και Παρασκευή – Σάββατο και Κυριακή: Από τις 12:00 το μεσημέρι έως αργά το βράδυ απολαύστε τις νόστιμες και ιδιαίτερες γεύσεις του τώρα και στο χώρο σας. Καλέστε: τηλ: 24320 75305 ή 6988 281600 ...

Οίκος Νυφικών Σόφη Μαύρου-Τζιουβάρα

Δείτε περισσότερα: http://www.nyfika-sofie.gr

Πρατήριο υγρών καυσίμων Μάκης Καραγιάννης

ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ΜΑΚΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ 8ο χλμ. ε.ο. Τρικάλων - Καλαμπάκας Τηλ. 2431088220

Προτάσεις για το χειμώνα από τη βιοτεχνία Κουρτινών και Στρωμάτων Νικολάου Μήτσιου

Και επίσημα πλέον μπήκαμε στο χειμώνα και ήρθε η κατάλληλη εποχή για να προετοιμάσετε το σπίτι σας για τις κρύες μέρες που πρόκειται να έρθουν. Η αλλαγή-ανακαίνιση του σπιτιού για να υποδεχθούμε το χειμώνα πλέον δεν είναι μια πολυέξοδη διαδικασία αλλά μια ευχάριστη υπόθεση αφού το κατάστημα Νικολάου Μήτσιου φροντίζει...

Μικροβιολογικό Εργαστήριο «ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ» – Καλαμπάκα

Το νέο Μικροβιολογικό Εργαστήριο «ΒΙΟΪΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΗ» λειτουργεί στην Καλαμπάκα υπό τη Διεύθυνση του κ. Νικολάου Παπανικολάου σε συνεργασία με τα μεγαλύτερα εργαστήρια αναφοράς: Βιοϊατρική Αθηνών / In-Vitro / Βιοφόρµα / Mικροανάλυση. Μικροβιολογικό     Αιματολογικό     Βιοχημικό Ανοσολογικό     Ορμονολογικό     Προγενετικός έλεγχος Ωράριο λειτουργίας: • Δευτέρα: 7:00 - 14:00 και 18:00 - 20:00 • Τρίτη:...

Αναστασία Πινιάρα – Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος

ΩΡΛ ΙΑΤΡΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΙΝΙΑΡΑ MD, MSc, PHD ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΟΣ Master Ρινολογίας - Ρινοχειρουργικής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης Υπ. Διδάκτωρ Νευροωτολογίας Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών Επιστημονική συνεργάτιδα Νοσ. «ΥΓΕΙΑ» ΠΑΘΗΣΕΙΣ Ώτων - Βαρηκοΐας - Εμβοών Ακοολογικός έλεγχος, Έλεγχος Ιλίγγου - Αστάθειας Ρινός - Παραρρινίων - Διαφράγματος Αλλεργική Ρινίτιδα - Ροχαλητό - Άπνοια Ύπνου - Πολύποδες Λάρυγγα - Φωνητικών χορδών Φάρυγγα - Αμυγδαλών -...

Ιατρείο στην Καλαμπάκα και στην Κηφισιά από τον Ψυχίατρο Χρίστο Χ. Λιάπη

Δεύτερο Ιατρείο στην Καλαμπάκα λειτουργεί, από τον Ιούνιο, ο γνωστός Ψυχίατρος και Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρίστος X. Λιάπης MD, MSc. PhD, ως παράρτημα του ιατρείου του στην Κηφισιά. Σε έναν χώρο υψηλού συμβολισμού για το πεδίο των νευροεπιστημών της Καλαμπάκας, στην οδό Περικλέους 8, καθώς εκεί ασκούσε το λειτούργημα...

Άννα Γίδα – Παιδίατρος – Καλαμπάκα

Άννα Γίδα – Παιδίατρος Τρικάλων 114-116 , Καλαμπάκα Ωράριο Ιατρείου: Καθημερινά: πρωί 9.00-1.30 Απόγευμα 6.00-9.00 (εκτός Τετάρτης) Τηλ.: 24320 78433 Fax.: 24320 78434 Κιν.: 6977 636897 e-mail: [email protected]

Νέο κουρείο στην Καλαμπάκα από τον Ευριπίδη Κωστόπουλο

Ο Ευριπίδης Ηλ. Κωστόπουλος δημιούργησε έναν όμορφο χώρο στην οδό Ευθ. Βλαχάβα 11, όπου δραστηριοποιείται με όρεξη και μεράκι. Το ‘Old School BARBERSHOP’ σας περιμένει… OLD SCHOOL BARBERSHOP Ευριπίδης Κωστόπουλος Ευθ. Βλαχάβα 11, Καλαμπάκα Τηλ. 6980 177 860  

Ψητοπωλείο «Ψηστήρι» στην Καλαμπάκα με πεντανόστιμες κρεατολιχουδιές

Στην οδό Πίνδου 47 στην πόλη μας λειτουργεί ένα καταπληκτικό ψητοπωλείο, το Ψηστήρι. Σ' έναν άψογα διαμορφωμένο χώρο μπορείτε να δοκιμάσετε πεντανόστιμες κρεατολιχουδιές όπως λαχταριστά σουβλάκια, χοιρινό και κοτόπουλο. Ο πλούσιος κατάλογος περιλαμβάνει ακόμη πίτες με γύρο, κεμπάπ, λουκάνικο, ποικιλία ορεκτικών και σαλάτες και πολλά άλλα, όλα μια σκέτη απόλαυση. Μπορείτε...

HOTEL KOSTA FAMISSI – ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – METEORA

Hotel Kosta Famissi Τρικάλων 144, Καλαμπάκα Τηλ. 2432079192 ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΠΑΠΠΑΣ: Οικοδομικά Υλικά – Χωματουργικά έργα – Είδη Υγιεινής

Νέο κατάστημα στην Καλαμπάκα Η εταιρεία ΠΑΠΠΑΣ, είναι γνωστή σε όλους εδώ και πολλά χρόνια για τις δραστηριότητές της στα χωματουργικά έργα. Πριν από 5 περίπου χρόνια επεκτάθηκε στο χώρο των οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής ανοίγοντας ένα πρότυπο κατάστημα στην Διάβα Καλαμπάκας. Πελάτες της είναι πολλοί επαγγελματίες της πόλης και...