Τηλεκπαίδευση ή εκπαίδευση;

Η τεχνολογία στην υπηρεσία της οπισθοδρόμησης

-

Τη σχολική χρονιά που μας πέρασε, μπήκε ορμητικά στην ζωή μας ο όρος τηλεκπαίδευση. Όχι ότι πριν δεν ήταν γνωστή, δεν αφορούσε όμως την ελληνική σχολική πραγματικότητα, ούτε είχε γίνει κτήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Διάφορα σεμινάρια ΤΠΕ δεν αφορούσαν τηλεκπαίδευση, αλλά πιο πολύ εκπαιδευτικά σενάρια και χρήση των ΤΠΕ στη διδασκαλία, ενώ μερικά εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά μάλλον αντιμετωπίζονταν με δυσπιστία ως προς την ποιότητά τους.
Και όμως, το lockdown της περασμένης άνοιξης, οδήγησε το Υπουργείο Παιδείας με τρόπο πιεστικό, αν και όχι υποχρεωτικό, καθώς κάτι τέτοιο ήταν παράνομο, να επιβάλλει τηλεκπαίδευση, σύγχρονη και ασύγχρονη, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί έμαθαν για πρώτη φορά την ύπαρξη της Cisco του webex.

Αξίζει κανείς να θυμηθεί τις απειλές για περικοπή μισθού σε όσους δεν έκαναν τηλεκπαίδευση από διάφορα παπαγαλάκια, επίκληση στο συναίσθημα να μην αποκοπούν οι εκπαιδευτικοί από τα παιδιά, απαίτηση «στατιστικών στοιχείων» από τις διευθύνσεις και άλλες πιέσεις. Ταυτόχρονα, οι μεγαλύτερες συνδικαλιστικές παρατάξεις τάχθηκαν υπέρ της, βάζοντας ασήμαντους αστερίσκους, ως φύλλο συκής. Ήταν μάλιστα τόσο μεγάλη η μανία του κράτους και των παπαγάλων τους που…ανακάλυψαν τις Αγωνιστικές Κινήσεις Εκπαιδευτικών και κατηγόρησαν τα μέλη τους ακόμα και ως ψυχικά ασθενείς, επειδή είχαν ταχθεί εναντίον της τηλεκπαίδευσης!
Αποκορύφωμα όλης αυτής της προσπάθειας ήταν η επαίσχυντη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας για live streaming μέσα από τις αίθουσες, τροπολογία που ξεσήκωσε τους συναδέλφους καθώς διαλύει κάθε έννοια εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ήταν τουλάχιστον επιτυχημένη η απόπειρα εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης; Η απάντηση είναι απόλυτα αρνητική. Πολλοί δεν είχαν και δεν έχουν τα απαιτούμενα μέσα, άλλοι που τα διέθεταν δεν μπορούσαν να…πάρουν σειρά (φανταστείτε έναν υπολογιστή σε οικογένεια με δύο μαθητές και μητέρα εκπαιδευτικό), χώρια το δίκτυο που δεν μπορούσε να σηκώσει όλο αυτό το φορτίο. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί πέρασαν ανώφελες ώρες μπροστά στους υπολογιστές ανεβάζοντας αρχεία ή διδάσκοντας σε κλειστές οθόνες. Το δε εκπαιδευτικό αποτέλεσμα ομολογείται ότι ήταν τουλάχιστον κάτω του μετρίου έως ανύπαρκτο. Για να δέσει το… γλυκό, όταν ξανάνοιξαν τα σχολεία, το Υπουργείο εφηύρε τις περίφημες υπεύθυνες δηλώσεις περί ευπαθών ομάδων, δείχνοντας έτσι πόσο μεγάλη σημασία δίνει στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, άραγε το Υπουργείο διδάχθηκε κάτι από την περσινή εμπειρία; Προσπάθησε να ανοίξουν τα σχολεία με ασφάλεια και με τρόπο λειτουργικό;
Όσον αφορά το άνοιγμα των σχολείων, είναι γνωστό ότι όχι μόνο δεν ενδιαφέρθηκε να δημιουργήσει συνθήκες που να συνάδουν με τους κανόνες ασφαλείας, αλλά δεν προσπάθησε καν να διερευνήσει την πιθανότητα δημιουργίας τμημάτων με λιγότερους μαθητές, δεν έκανε καταμέτρηση των κενών αιθουσών, ούτε υπήρξε κάποιο αίτημα σε Δήμους ή άλλες υπηρεσίες, προκειμένου να διαπιστωθεί μια τέτοια δυνατότητα. Δεν προέβλεψε τεστ για τους εκπαιδευτικούς που επέστρεφαν από τις διακοπές, τα περίφημα πρωτόκολλα αποδείχθηκαν στην πράξη κουρελόχαρτα, ενώ – το πιο εξοργιστικό – οι δηλώσεις περί 17 μαθητών ανά μέσο όρο, τα απίθανα σχεδιαγράμματα περί μη διαφοράς 15 με 25 μαθητές και δηλώσεις ότι τα τμήματα είναι κλειστές κυψέλες, προβάλλουν τη νοημοσύνη μας και την πραγματικότητα. Φυσικά, δεν έγινε καμία αναπροσαρμογή/μείωση της ύλης, ούτε για να καλυφθεί αυτή της προηγούμενης σχολικής χρονιάς
Ποια είναι η λύση που προσπαθεί να επιβάλλει σε όλα αυτά το Υπουργείο Παιδείας; Ας αφήσουμε το ανέκδοτο των παγουρίνο και την έλλειψη μασκών που τελευταία στιγμή πιέστηκαν να δώσουν δωρεάν και ακόμα ψάχνουν να βρουν τα…σωστά μέτρα! Πέρα από αυτά, δύο λύσεις έρχονται ως θέσφατα: Η καραντίνα όσων είναι πιθανά κρούσματα και η τηλεκπαίδευση για όσους είναι ευπαθείς ομάδες ή τα σχολεία/τμήματά τους είναι κλειστά.
Ας δούμε όμως πιο προσεκτικά: Γιατί επιβάλλουν καραντίνα; Μα για τον απλό λόγο ότι δεν θέλουν να κάνουν σοβαρές ιχνηλατήσεις, ούτε φυσικά μαζικά τεστ, τα οποία γίνονται με το σταγονόμετρο. Η λύση που προτείνεται είναι απλή: Μείνε σπίτι, με ό,τι συνεπάγεται αυτό και αν αρρωστήσεις, τηλεφώνησε στον ΕΟΔΥ. Σίγουρα όποιος θέσπισε αυτό το μέτρο δεν θα προταθεί για βραβείο Νόμπελ. Όχι ότι η καραντίνα δεν είναι σωστό μέτρο, ο τρόπος όμως με τον οποίο εφαρμόζεται την εκχυδαΐζει.

Επειδή όμως έχει μεγάλη αγωνία το Υπουργείο Παιδείας για την εκπαιδευτική διαδικασία, πολύ μεγαλύτερη φαίνεται από αυτήν που έχει για τις χιλιάδες εκπαιδευτικές ώρες που χάνονται εξ αιτίας του, λόγω μη διορισμού/πρόσληψης εκπαιδευτικών, επιβάλλει τηλεκπαίδευση σε όσα σχολεία ή τμήματα είναι κλειστά λόγω καραντίνας. Γιατί το κάνει, αφού η εμπειρία της περασμένης άνοιξης είναι αρνητική;
Οι λόγοι ουσιαστικά είναι δύο: Πρώτον είναι ένας φτηνός τρόπος για το Υπουργείο, καθώς ούτε περισσότερους αναπληρωτές προσλαμβάνει έτσι, ούτε παρέχει, ως όφειλε, τον απαραίτητο εξοπλισμό σε εκπαιδευτικούς και μαθητές γι’ αυτήν, με αστεία επιχειρήματα, όπως ότι όλοι έχουν υπολογιστές, ότι αρκεί ένα κινητό για να κάνεις μάθημα και άλλα ευτράπελα, με τα οποία πραγματικά δεν ξέρω αν αξίζει σοβαρά να ασχοληθεί κάποιος. Θα σημειώσω μόνο ένα: Επί τόσα χρόνια γίνεται αγώνας να μειωθεί η χρήση κινητών και υπολογιστών, μάλιστα αυτά απαγορεύονται στα σχολεία, και τώρα το Υπουργείο Παιδείας επιβάλλει να χρησιμοποιηθούν τουλάχιστον για ένα τετράωρο!
Ο δεύτερος όμως στόχος του Υπουργείου είναι μακροπρόθεσμος και ακόμα χειρότερος: Θέλει να επιβάλλει την τηλεκπαίδευση όχι ως ένα έκτακτο γεγονός, αλλά ως καθημερινότητα στα σχολεία. Οι λόγοι είναι πολλοί και διάφοροι. Ας αναφέρω μερικούς:
• Ουσιαστικά καταργεί με αυτόν τον τρόπο την κατ’ οίκον διδασκαλία για παιδιά που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Περιττό να πω ότι ειδικά για τα παιδιά αυτά η επίσκεψη του δασκάλου είναι ένα παράθυρο που άνοιγε προς τον έξω κόσμο και όχι απλώς μάθημα. Επομένως, η σιωπηλή κατάργηση της είναι διπλά επιζήμια για τα παιδιά και επικίνδυνη.
• Τη χρησιμοποιεί ως μέτρο επιβολής, με πρώτο, αλλά όχι τελευταίο τρανταχτό παράδειγμα τις πρόσφατες μαθητικές καταλήψεις, ενώ στο μέλλον θα χρησιμοποιηθεί ως όργανο μέτρησης για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, αν και έχει γίνει κατανοητό από τους συναδέλφους ότι το «φαίνεσθαι» της πλατφόρμας δεν έχει σχέση με το «είναι» της διδασκαλίας.
• Ελαστικοποιεί τους όρους εργασίας. Φέτος με τους αναπληρωτές διάρκειας τριών μηνών, του χρόνου με τους συναδέλφους που θα κάνουν τηλεκπαίδευση σε απομακρυσμένα τμήματα, με επίδραση στον μισθό και επιβάρυνση στις ώρες εργασίας μας, όπως άλλωστε συμβαίνει όπου έχει επιβληθεί η τηλεργασία.
• Πρόσφατα προστέθηκε σε όλα αυτά και η τηλεψηφοφορία για τις εκλογές των αιρετών, μια διαδικασία που έχει κριθεί επικίνδυνη από πολλές πλευρές, όχι τόσο για την μεγάλη πιθανότητα νοθείας (υπάρχει και αυτή η πλευρά βέβαια), όσο για την διάλυση οποιασδήποτε διαδικασίας που οδηγεί σε συλλογικότητες, διεκδίκηση, ανταλλαγή ιδεών και αγώνες.

Είμαι σχεδόν σίγουρος για τις κατηγορίες που θα ακούσουμε, ότι είμαστε οπισθοδρομικοί, φοβόμαστε το καινούργιο, έχουμε βολευτεί και δεν θέλουμε να μάθουμε κάτι καινούργιο. Δεν ισχύει τίποτα από όλα αυτά! Δεν είμαστε καθόλου σαν τους Λουδιστές που κατέστρεφαν τις μηχανές, ούτε έχουμε δείξει ότι δεν επικαιροποιούμε την διδασκαλία μας ανάλογα με τις εποχές και τις ανάγκες. Αντίθετα, έχουμε πολλά να πούμε για τις καθυστερήσεις, ελλείψεις, οπισθοδρομήσεις και αρνήσεις του Υπουργείου Παιδείας, προκειμένου να παράσχει σχολεία και εγκαταστάσεις σύγχρονες και σύμφωνες με το πνεύμα της εποχής.
Το ζήτημα όμως δεν είναι μόνο η επιλογή ενός εργαλείου, αλλά η χρησιμοποίηση του και προς ποια κατεύθυνση! Το Υπουργείο έχει αποδείξει ότι χρησιμοποιεί την τηλεκπαίδευση για να φέρει με την επίφαση του νέου ό,τι πιο σκοταδιστικό και οπισθοδρομικό υπάρχει στην εκπαίδευση και τις εργασιακές σχέσεις!

Απέναντι σε όλα αυτά, το εκπαιδευτικό κίνημα είναι αναγκαίο να απαιτήσει με πιο έντονη φωνή τους απαραίτητους όρους ασφαλείας, μόνιμο προσωπικό για την λειτουργία των σχολείων, υλικοτεχνική υποδομή για σύγχρονα και φιλόξενα σχολικά κτήρια. Εκεί βρίσκεται η ουσία τις εκπαίδευσης και όχι σε bytes και πλατφόρμες…

Κώστας Μιχαλάκης
Μέλος Δ.Σ. ΕΛΜΕ Τρικάλων
Μέλος Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Αίθουσες με 15 μαθητές : Εξωπραγματική η πρότασή σας. Απλά! Μετρήστε τις απαιτήσεις, αίθουσες στο πολεοδομικό συγκρότημα Καλαμπάκας (Παιδικοί σταθμοί, Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια).
    Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών : Πόσοι εκπαιδευτικοί και ποιο το κόστος. ( για την κάλυψη του κόστους, μαθητές –συμμετέχοντες σε καταλήψεις- είπαν όχι στα Rafal. Εσείς;)
    Διαχείριση COVID 19 : Η πολιτεία έχει αναθέσει σε 22 ειδικούς επιστήμονες την προστασία του πληθυσμό από τον κορωνοϊό. Επιπλέον υπάρχουν διεθνείς συνεργασίες με πανεπιστήμια, φορείς, εργαστήρια, … Οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ έχουν θέση εδώ;
    Cisco WebEx meeting, eClass, e_Me : Είναι τα κύρια λογισμικά εργαλεία με τα οποία η πολιτεία ζήτησε εμείς οι εκπαιδευτικοί να ελαχιστοποιήσουμε τη ζημιά στα σχολεία. Η διδασκαλία από απόσταση εξαρτάται από πολλούς παράγοντες (πολιτεία, εκπαιδευτικοί, διευθυντές, συνδικαλιστές, συντονιστές, μαθητές, γονείς/κηδεμόνες, κόμματα , ίσως και άλλους παράγοντες). Θεωρώ ότι οι εκπαιδευτικοί κάναμε ό,τι μπορούσαμε. Μένει τώρα να βελτιώσουμε τις δεξιότητες μας, να γράψουμε αρκετές και ποιοτικές παρουσιάσεις, να συνεργαστούμε, να επιμορφωθούμε. Προσωπικά χαίρομαι που ο κλάδος αποκτά νέες δεξιότητες, χάρηκα που μπήκα στα σπίτια των γονέων & κηδεμόνων των μαθητών μου, ώστε να δείξω ποιος είναι αυτός στον οποίο έχουν εμπιστευτεί τα παιδιά τους…
    Αυτά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Δεύτερο Ιατρείο στην Καλαμπάκα λειτουργεί, από τον Ιούνιο, ο γνωστός Ψυχίατρος και Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρίστος X. Λιάπης MD, MSc. PhD, ως παράρτημα του ιατρείου του στην Κηφισιά. Σε έναν χώρο υψηλού συμβολισμού για το πεδίο των νευροεπιστημών της Καλαμπάκας, στην οδό Περικλέους 8, καθώς εκεί ασκούσε το λειτούργημα...

Στην οδό Πίνδου 47 στην πόλη μας λειτουργεί ένα καταπληκτικό ψητοπωλείο, το Ψηστήρι. Σ' έναν άψογα διαμορφωμένο χώρο μπορείτε να δοκιμάσετε πεντανόστιμες κρεατολιχουδιές όπως λαχταριστά σουβλάκια, χοιρινό και κοτόπουλο. Ο πλούσιος κατάλογος περιλαμβάνει ακόμη πίτες με γύρο, κεμπάπ, λουκάνικο, ποικιλία ορεκτικών και σαλάτες και πολλά άλλα, όλα μια σκέτη απόλαυση. Μπορείτε...

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

Θαλάσσιος Κόσμος – Γεύματα στη Λαδόκολλα

Ο Θαλάσσιος κόσμος ΤΩΡΑ φέρνει στην Καλαμπάκα τα ΓΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗ ΛΑΔΟΚΟΛΛΑ. Ολοκληρωμένες συνθέσεις γευμάτων κλεισμένες στη λαδόκολλα που περιμένουν από εσάς απλά ψήσιμο. Χαρακτηριστικές προσφορές: • Χταπόδι με κοφτό μακαρονάκι μόνο 9,85 ευρώ • Σολομός με φαρφάλες μόνο 9,85 ευρώ. • Γαριδομακαρονάδα μόνο με 9,40 ευρώ. ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ ΓΕΥΜΑΤΑ ΕΤΟΙΜΑ ΓΙΑ... ΨΗΣΙΜΟ! Επωφεληθείτε από τη...

Άννα Γίδα – Παιδίατρος – Καλαμπάκα

Άννα Γίδα – Παιδίατρος Τρικάλων 114-116 , Καλαμπάκα Ωράριο Ιατρείου: Καθημερινά: πρωί 9.00-1.30 Απόγευμα 6.00-9.00 (εκτός Τετάρτης) Τηλ.: 24320 78433 Fax.: 24320 78434 Κιν.: 6977 636897 e-mail: [email protected]

Η πιό νόστιμη και λαχταριστή επιλογή της πόλης είναι το Food Factory

Η πιο νόστιμη και λαχταριστή επιλογή της πόλης, FOOD FACTORY. Από Δευτέρα έως Πέμπτη: 17:00 έως αργά το βράδυ και Παρασκευή – Σάββατο και Κυριακή: Από τις 12:00 το μεσημέρι έως αργά το βράδυ απολαύστε τις νόστιμες και ιδιαίτερες γεύσεις του τώρα και στο χώρο σας. Καλέστε: τηλ: 24320 75305 ή 6988 281600 ...

Προτάσεις για το χειμώνα από τη βιοτεχνία Κουρτινών και Στρωμάτων Νικολάου Μήτσιου

Και επίσημα πλέον μπήκαμε στο χειμώνα και ήρθε η κατάλληλη εποχή για να προετοιμάσετε το σπίτι σας για τις κρύες μέρες που πρόκειται να έρθουν. Η αλλαγή-ανακαίνιση του σπιτιού για να υποδεχθούμε το χειμώνα πλέον δεν είναι μια πολυέξοδη διαδικασία αλλά μια ευχάριστη υπόθεση αφού το κατάστημα Νικολάου Μήτσιου φροντίζει...

Οίκος Νυφικών Σόφη Μαύρου-Τζιουβάρα

Δείτε περισσότερα: http://www.nyfika-sofie.gr

ΠΑΠΠΑΣ: Οικοδομικά Υλικά – Χωματουργικά έργα – Είδη Υγιεινής

Νέο κατάστημα στην Καλαμπάκα Η εταιρεία ΠΑΠΠΑΣ, είναι γνωστή σε όλους εδώ και πολλά χρόνια για τις δραστηριότητές της στα χωματουργικά έργα. Πριν από 5 περίπου χρόνια επεκτάθηκε στο χώρο των οικοδομικών υλικών και ειδών υγιεινής ανοίγοντας ένα πρότυπο κατάστημα στην Διάβα Καλαμπάκας. Πελάτες της είναι πολλοί επαγγελματίες της πόλης και...

Πρατήριο υγρών καυσίμων Μάκης Καραγιάννης

ΠΡΑΤΗΡΙΟ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ  ΜΑΚΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ 8ο χλμ. ε.ο. Τρικάλων - Καλαμπάκας Τηλ. 2431088220

ΟΡΘΟΠΑΙΔΙΚΟΣ-ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ – ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΟΥΧΑΣ

Ο Δρ. Αλέξανδρος Τσαρούχας είναι Ορθοπαιδικός Χειρουργός με εξειδίκευση στην αρθροσκοπική χειρουργική του γόνατος και του ώμου, την επανορθωτική χειρουργική των μεγάλων αρθρώσεων και την τραυματολογία. ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ 

Αναβλήθηκε η Έκτακτη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καλαμπάκας

Αναβλήθηγκε η προγραμματισμένη για σήμερα 14η Έκτακτη Συνεδρίαση Δια περιφοράς του Δημοτκού Συμβουλίου Καλαμπάκας λόγω μη απαρτίας καθώς ο επικεφαλής της αντιπολίτευσης κ. Χρήστος Σινάνης ενημέρωσε ότι η παράταξή του δεν θα συμμετέχει στην συνεδρίαση.

ΟΑΕΔ: 4.350 νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν τον Νοέμβριο μέσω προγραμμάτων απασχόλησης

4.350 νέες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν τον Νοέμβριο 2020 μέσω των βελτιωμένων προγραμμάτων απασχόλησης του ΟΑΕΔ, σημειώνοντας αύξηση κατά 180% σε ετήσια βάση και κατά 220% σε σχέση με το Νοέμβριο του 2018. Παρά το lockdown και τις σημαντικές επιπτώσεις της πανδημίας στην αγορά εργασίας, η απορροφητικότητα των ενισχυμένων προγραμμάτων επιδότησης...

Πίνακες συμμετοχής πωλητών στην Λαϊκή Αγορά της Καλαμπάκας στις 4/12

Ο Δήμος Μετεώρων ενημερώνει πως την Παρασκευή 04/12/2020 στη Λαϊκή αγορά του Δήμου Μετεώρων θα προσέλθουν οι πωλητές οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε αυτή (παραγωγοί και επαγγελματίες) σε ποσοστό 50% σύμφωνα με τα οριζόμενα. Οι πωλητές που θα μπορούν να προσέλθουν στις 04/12/2020 είναι οι κάτωθι: ΟΔΟΣ ΚΟΝΔΥΛΗ ΔΕΞΙΑ ΜΕΡΙΑ ΡΑΝΤΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΛΙΑΠΗ ΑΛΙΚΗ ΒΟΥΚΙΑ...

Για να εξασφαλίσει την 3η θέση ο Ολυμπιακός

Έγινε «ροντέο» το Ατλ. Τουκουμάν χθες και επέστρεψε η στήλη στα θετικά αποτελέσματα με το 3-2 κόντρα στη Σαραντί. Τσάμπιονς Λιγκ στο μενού απόψε, με το παιχνίδι της Μαρσέιγ απέναντι στον Ολυμπιακό να ξεχωρίζει. Γράφει ο Αντώνης Κόκκινος Παίξε νόμιμα στη interwetten Οι Μασσαλοί έχουν κάνει τραγικό ξεκίνημα μέχρι στιγμής στον όμιλο,...

Κορονοϊός: Θετικός και ο πρωταθλητής της F1 Λιούις Χάμιλτον

Ο βρετανός πιλότος και παγκόσμιος πρωταθλητής της F1 Λιούις Χάμιλτον είναι θετικός στον κορονοϊό. Έτσι ο Χάμιλτον δεν θα λάβει μέρος στον επόμενο αγώνα, το προσεχές Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν. Την είδηση έκανε γνωστή με ανάρτησή της στο Facebook, στον επίσημο λογαριαμσό της, η F1. Να υπενθυμίσουμε πως ο Λιούις Χάμιλτον έχει κατακτήσει...

Οι κακές συνήθειες που βλάπτουν σοβαρά τα μάτια

Βγαίνετε να περπατήσετε χωρίς να φοράτε γυαλιά ηλίου. Κοιμάστε φορώντας φακούς επαφής. Δεν τρώτε καθημερινά φρούτα και σαλάτες. Οι συνήθειες αυτές και πολλές άλλες είναι επικίνδυνες για τα μάτια και την όραση, διότι ανοίγουν τον δρόμο στην εκδήλωση πολλών οφθαλμοπαθειών, προειδοποιεί η Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας. Ο Χειρουργός-Οφθαλμίατρος δρ Αναστάσιος-Ι. Κανελλόπουλος, MD,...

Την αλήθεια ρε!

Στην τελευταία σκηνή της γνωστής παλιάς –αλλά πάντα επίκαιρης- ταινίας με τίτλο «ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ» ο αγανακτισμένος γιός του πατέρα που καταθέτει στο Δικαστήριο ψέματα, σηκώνεται και φωνάζει «Την αλήθεια ρε!!!». Και ενώ μέχρι τώρα η αγανάκτηση όσων από εμάς δεν ψήφισαν τον Μητσοτάκη μπορούσε να ελεγχθεί, παρά τα...

Αναστασία Πινιάρα – Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος

ΩΡΛ ΙΑΤΡΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΙΝΙΑΡΑ MD, MSc, PHD ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΩΤΟΡΙΝΟΛΑΡΥΓΓΟΛΟΓΟΣ Master Ρινολογίας - Ρινοχειρουργικής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης Υπ. Διδάκτωρ Νευροωτολογίας Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών Επιστημονική συνεργάτιδα Νοσ. «ΥΓΕΙΑ» ΠΑΘΗΣΕΙΣ Ώτων - Βαρηκοΐας - Εμβοών Ακοολογικός έλεγχος, Έλεγχος Ιλίγγου - Αστάθειας Ρινός - Παραρρινίων - Διαφράγματος Αλλεργική Ρινίτιδα - Ροχαλητό - Άπνοια Ύπνου - Πολύποδες Λάρυγγα - Φωνητικών χορδών Φάρυγγα - Αμυγδαλών -...