• Cart
  • Checkout
  • Όροι χρήσης
  • Αρχική
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Πολιτική απορρήτου
  • Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ
  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
  • Τα Μοναστήρια των Μετεώρων
  • Ταυτότητα
  • Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους επιχειρηματίες του τόπου μας
  • My account
  • Pricing
  • Shop
  • test
  • The Meteora monasteries
  • Τα Μετέωρα | Αρχική
  • Page
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
18.03.2025
TaMeteora.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Δ. Παπαστεργίου: «Θέλω να περπατώ σε μια πόλη, στην οποία οι κοινόχρηστοι χώροι είναι ελεύθεροι»

    ALPHA: Αυτοψία με τον Αντώνη Σρόιτερ «Οι 15 απαντήσεις για τα Τέμπη»

    Επιτυχημένη Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τρικάλων

    Πρόσκληση προς τουριστικές επιχειρήσεις για πρακτική Άσκηση Σπουδαστών των Τουριστικών Σχολών του Υπουργείου Τουρισμού

    Οκτώ χρόνια από την εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου Σεραφείμ

    Διακοπή ηλεκτροδότησης την Τετάρτη 19/3 σε περιοχές του Δήμου Μετεώρων

    Μέτρα προστασίας των μελισσών κατά τη διάρκεια ψεκασμών με γεωργικά φάρμακα

    Εικόνες από την εκδρομή του ΜΕΕΣ Διάβας στην Θράκη

    Η Σχολή Χορού της Δήμητρας Κανάτα έκλεψε την παράσταση στην εκκίνηση του Ημιμαραθωνίου στα Τρίκαλα

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    O “Πατριωτισμός” σήμερα και οι Νέοι

    «Γέφυρα Αγάπης και Αλληλεγγύης από τη Γερμανία Στα Μετεώρα»

    Εργατικά δυστυχήματα – Πληγή στο σύστημα ασφάλειας και υγείας των πολιτών

    16ος Ημιμαραθώνιος «Θανάσης Σταμόπουλος»: Ένας Αγώνας-θεσμός που αναδεικνύει την Καλαμπάκα και τον Δήμο Μετεώρων

    Καλή Ιδιωτεία κυρία Πρόεδρε…

    «Προφητείες,Ψευδαισθήσεις Και Άλλα Πολιτικά Παραμύθια»

    Η Εθνική Πινακοθήκη βλάσφημη προς την επίσημη θρησκεία του κράτους

    Η Επιβράβευση των Προέδρων – Μια Αναντίρρητη Πραγματικότητα

    Οχυρωμένος πίσω από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία ο Μητσοτάκης – Αρκεί η αριθμητική υπεροχή για να καλύψει τις ευθύνες;

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Εξαιρετική εμφάνιση της Ακαδημίας του Άθλου σε τουρνουά στην Μπάρα και νίκη της αντρικής ομάδας

    Δύο νίκες για τον Φιλαθλητικό Καλαμπάκας στο Βόλεϊ

    16ος «Ημιμαραθώνιος Θανάσης Σταμόπουλος»: Νικητής ο Χαράλαμπος Πιτσώλης

    Τρείς βαθμοί χωρίς αγώνα ο Βράχος Καστρακίου, νίκες για Άθλο και Βαλτινό

    Βρήκε οξυγόνο κι απέκτησε σφυγμό!

    Δόθηκε η εκκίνηση του 16ου Ημιμαραθωνίου “Θανάσης Σταμόπουλος” με ρεκόρ συμμετοχών

    Βαριά εκτός έδρας ήττα για την Κρύα Βρύση – Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία στην Α΄ Ερασιτεχνική

    Μετέωρα-Πύργος 4-1: Εύκολη επικράτηση για την ομάδα της Καλαμπάκας

    Αγώνας επιβίωσης με τη Λευκάδα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Κερδίστε το βιβλίο της Μαρίας Κούλα «Πριν από τη στροφή»

    Αρωματικοί ρεβιθοκεφτέδες με σταφίδες και ελιές

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

    Μικρές πινελιές που απογειώνουν ένα casual σύνολο χωρίς πολλή προσπάθεια

    Ιταλική σούπα μινεστρόνε

    Κερδίστε το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» της Άννας Γρίβα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Λίλιαν» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    depositphotos.com

    Το παραδοσιακό υπερτρόφιμο – ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Δ. Παπαστεργίου: «Θέλω να περπατώ σε μια πόλη, στην οποία οι κοινόχρηστοι χώροι είναι ελεύθεροι»

    ALPHA: Αυτοψία με τον Αντώνη Σρόιτερ «Οι 15 απαντήσεις για τα Τέμπη»

    Επιτυχημένη Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ανακύκλωσης από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση Τρικάλων

    Πρόσκληση προς τουριστικές επιχειρήσεις για πρακτική Άσκηση Σπουδαστών των Τουριστικών Σχολών του Υπουργείου Τουρισμού

    Οκτώ χρόνια από την εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου Σεραφείμ

    Διακοπή ηλεκτροδότησης την Τετάρτη 19/3 σε περιοχές του Δήμου Μετεώρων

    Μέτρα προστασίας των μελισσών κατά τη διάρκεια ψεκασμών με γεωργικά φάρμακα

    Εικόνες από την εκδρομή του ΜΕΕΣ Διάβας στην Θράκη

    Η Σχολή Χορού της Δήμητρας Κανάτα έκλεψε την παράσταση στην εκκίνηση του Ημιμαραθωνίου στα Τρίκαλα

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    O “Πατριωτισμός” σήμερα και οι Νέοι

    «Γέφυρα Αγάπης και Αλληλεγγύης από τη Γερμανία Στα Μετεώρα»

    Εργατικά δυστυχήματα – Πληγή στο σύστημα ασφάλειας και υγείας των πολιτών

    16ος Ημιμαραθώνιος «Θανάσης Σταμόπουλος»: Ένας Αγώνας-θεσμός που αναδεικνύει την Καλαμπάκα και τον Δήμο Μετεώρων

    Καλή Ιδιωτεία κυρία Πρόεδρε…

    «Προφητείες,Ψευδαισθήσεις Και Άλλα Πολιτικά Παραμύθια»

    Η Εθνική Πινακοθήκη βλάσφημη προς την επίσημη θρησκεία του κράτους

    Η Επιβράβευση των Προέδρων – Μια Αναντίρρητη Πραγματικότητα

    Οχυρωμένος πίσω από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία ο Μητσοτάκης – Αρκεί η αριθμητική υπεροχή για να καλύψει τις ευθύνες;

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Εξαιρετική εμφάνιση της Ακαδημίας του Άθλου σε τουρνουά στην Μπάρα και νίκη της αντρικής ομάδας

    Δύο νίκες για τον Φιλαθλητικό Καλαμπάκας στο Βόλεϊ

    16ος «Ημιμαραθώνιος Θανάσης Σταμόπουλος»: Νικητής ο Χαράλαμπος Πιτσώλης

    Τρείς βαθμοί χωρίς αγώνα ο Βράχος Καστρακίου, νίκες για Άθλο και Βαλτινό

    Βρήκε οξυγόνο κι απέκτησε σφυγμό!

    Δόθηκε η εκκίνηση του 16ου Ημιμαραθωνίου “Θανάσης Σταμόπουλος” με ρεκόρ συμμετοχών

    Βαριά εκτός έδρας ήττα για την Κρύα Βρύση – Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία στην Α΄ Ερασιτεχνική

    Μετέωρα-Πύργος 4-1: Εύκολη επικράτηση για την ομάδα της Καλαμπάκας

    Αγώνας επιβίωσης με τη Λευκάδα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Κερδίστε το βιβλίο της Μαρίας Κούλα «Πριν από τη στροφή»

    Αρωματικοί ρεβιθοκεφτέδες με σταφίδες και ελιές

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

    Μικρές πινελιές που απογειώνουν ένα casual σύνολο χωρίς πολλή προσπάθεια

    Ιταλική σούπα μινεστρόνε

    Κερδίστε το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» της Άννας Γρίβα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Λίλιαν» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    depositphotos.com

    Το παραδοσιακό υπερτρόφιμο – ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
TaMeteora.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πασχαλία Τραυλού: «Η λογοτεχνία είναι ελευθερία»

by ΕΦΗ ΔΟΥΛΗ
04.03.2024 12:48
in ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
A A
0
Share on FacebookShare on Twitter

Το χαρτί είναι ο καθρέφτης του κάθε συγγραφέα, η γραφή είναι δημιουργία και έκφραση. Έχει τους δικούς της κώδικες και τη δική της γλώσσα κι επιπλέον έχει τη δύναμη να φέρει στην επιφάνεια προβληματισμούς που ξεκινούν από ένα ατομικά εμπειρικό επίπεδο και καταλήγουν στην κρίση του κάθε αναγνώστη, αρκεί οι κεραίες του να συλλάβουν με ευκρίνεια τα μηνύματα.

 

Η Πασχαλία Τραυλού διαθέτει αυτοπεποίθηση και αντλεί την έμπνευσή της από τη μεγάλη δεξαμενή της ανθρώπινης εμπειρίας. Η πένα της είναι χαρισματική και πηγαία και τα βιβλία της χαρακτηρίζονται για την ανάγλυφη παραστατικότητά τους.

Η διαδραστική της σχέση με το αναγνωστικό της κοινό συνεχώς μεγαλώνει και αποτελεί για εκείνη αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της. Είναι μία συγγραφέας με εκτεταμένη εργογραφία και πανθομολογούμενη δεινότητα στη δημιουργία σκηνών που κρατούν τον αναγνώστη σε διαρκή εγρήγορση μέχρι και την τελευταία σελίδα.

Για εκείνη ο σεβασμός, το ήθος, η παιδεία, είναι ο σκοπός και ο προορισμός του δικού της ταξιδιού, γι’ αυτό και πιστεύει ότι στα γραπτά οι κοινωνικές ανάγκες πρέπει να ανταμώνονται με τις προσωπικές, διότι η κοινωνία προσδιορίζει αποφασιστικά τις προσωπικές μας ανάγκες, αλλά και αυτές με τη σειρά τους σε μεγάλο βαθμό διαμορφώνουν τις κοινωνικές ανάγκες, κι αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να πορεύονται σφιχταγκαλιασμένες.

Πιστεύει ότι, για να καταλάβουμε πράγματα και καταστάσεις, αρκεί να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, να παρατηρούμε, να διαβάζουμε, να αντιστεκόμαστε στις πεπατημένες.

Θα τη χαρακτήριζα ασυμβίβαστη, άνθρωπο που πάει κόντρα στην κοινοτοπία και στα στερεότυπα, άνθρωπο που δεν δέχεται να απογοητευθεί, μα ούτε και να μας απογοητεύσει.

Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

«Το υπόγειο στην οδό Ήρας 12» βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στις προθήκες των βιβλιοπωλείων και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Διόπτρα». Ποια είναι τα συναισθήματά σας, κυρία Τραυλού;
Όπως κάθε φορά που εκδίδεται ένα βιβλίο μου, περνάω… επιλόχεια μελαγχολία. Η συναισθηματική μου αποφόρτιση μετά τη λογοτεχνική αποτύπωση της ιδέας μου συνδέεται άμεσα με την αγωνία μου για την αποδοχή ή όχι του «νέου παιδιού» μου. Στην προκειμένη μάλιστα περίπτωση, που ο ιδεολογικός άξονας του μυθιστορήματος είναι ένα θέμα ταμπού, η ανησυχία μου είναι πολλαπλάσια, καθώα, όταν η λογοτεχνία αποφασίζει να ρίξει φως στα σκοτάδια και επιτελεί έργο αφύπνισης πέρα από τον ψυχαγωγικό της χαρακτήρα, η αντίδραση του δέκτη έχει πολλαπλάσια σημασία.

Μετά από τη συγγραφή δεκαοκτώ μυθιστορημάτων και μετά από είκοσι χρόνια στον χώρο της λογοτεχνίας, θέλετε να μάς πείτε ποια είναι η μεγαλύτερη αγωνία ενός συγγραφέα, όταν βάζει την τελευταία λέξη σε κάθε συγγραφικό έργο;
Η αγωνία είναι ίδια και απαράλλαχτη σε κάθε συγγραφική/καλλιτεχνική απόπειρα. Κάθε συγγραφέας σε κάθε νέο έργο του δημιουργεί στην ουσία έναν κώδικα επικοινωνίας του ίδιου με τον δέκτη. Το ζητούμενο είναι αυτός ο νέος κώδικας να υιοθετηθεί από τον αναγνώστη, να μπορέσει να τον παρακολουθήσει και να «συνομιλήσει» στην ίδια γλώσσα με τον συγγραφέα. Αυτή την αντίδραση περιμένουμε πάντα, κυρία Δούλη. Αυτή την αποδοχή ή την απόρριψη. Η χαρά είναι πάντα διπλάσια, όταν ο συγγραφέας νιώθει πως είπε όσα ήθελε να πει με τον τρόπο που του υπαγόρευσε η ψυχή του, και οι κεραίες του αναγνώστη συνέλαβαν με ευκρίνεια τα μηνύματα.

Αυτή τη φορά τολμάτε και αγγίζετε ένα ευαίσθητο θέμα –εκείνο των αμβλώσεων- που πολλοί το θάβουν και άλλοι το σιγοψιθυρίζουν, μήπως και τους ακούσει ο Θεός και τους εκδικηθεί. Ένα θέμα ταμπού, μία πληγή σε κάποιο γυναικείο σώμα, ένα βάρος σε πολλές γυναικείες ψυχές. Ποιες ήταν οι παράμετροι και οι στόχοι που θέσατε ως συγγραφέας γι’ αυτό το μυθιστόρημα από το ξεκίνημα της συγγραφής του;
Καταρχάς, ο στόχος ήταν να ενεργοποιήσω τους μοχλούς της ενσυναίσθησης και της ταύτισης. Να γίνει αντιληπτό ότι η έκτρωση δεν είναι απλώς ένα θέμα αυτοδιάθεσης του γυναικείου σώματος, διότι δεν είναι μια ευχάριστη απόφαση. Είναι ένα θέμα πολυδιάστατο και πολύπλοκο, αφού συνδέεται με το αίσθημα του εγκλωβισμού της γυναικείας ελευθερίας μέσα στο ίδιο της το σώμα. Κι επιπλέον, είναι συνδεδεμένη με την έννοια του αμαρτήματος και του φόνου σύμφωνα με το δόγμα της θρησκείας μας. Συνεπώς, η διαχείριση μιας τέτοιας απόφασης από άποψη ηθική και ψυχοσωματική είναι εξεχόντως δύσκολη. Θα τολμούσα να πω βάναυση και εξουθενωτική για τη γυναίκα. Όμως, ήθελα να καταστήσω σαφές ότι η γυναίκα οφείλει να έχει το αυτονόητο δικαίωμα να ελέγχει το σώμα της και ταυτόχρονα να τονίσω ότι η άμβλωση είναι μια απόφαση εξοντωτική, την οποία λαμβάνει, όταν βρίσκεται σε αδιέξοδο. Ως εκ τούτου, δεν χρειάζεται κανέναν νόμο, κανέναν πατέρα, κανέναν Θεό και κανέναν σύντροφο να αποφασίζει αντί για εκείνη. Η ίδια σηκώνει όλο το βάρος και διαλύεται από την κοινωνία και τη θρησκεία, που αφενός δεν τη βοηθούν να φέρει αυτή τη ζωή στον κόσμο, αφετέρου της απαιτούν να αναλάβει μια ευθύνη, που σε μια συγκεκριμένη συγκυρία της ζωής της αδυνατεί να επωμιστεί.

Το εν λόγω μυθιστόρημα είναι καλαίσθητο, καλογραμμένο, με στρωτή γραφή και διαβάζεται σχεδόν απνευστί. Επίσης, η πλοκή του σε κρατά σε εγρήγορση και οι ήρωες μάς θυμίζουν ανθρώπους της διπλανής πόρτας, ανθρώπους που γνωρίσαμε κι εμείς. Πιστεύετε ότι οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας γίνονται πιο εύκολα αγαπητοί και αποδεκτοί από τους αναγνώστες;
Μεγάλο θέμα αγγίξατε, κυρία Δούλη. Προσωπική μου άποψη είναι πως όταν ένα έργο είναι καλογραμμένο έχει τη δύναμη να σε συνεπάρει και να σε πείσει πως οι ήρωές του είναι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, ακόμη κι αν πρόκειται για εξωγήινους. Όταν, για παράδειγμα,διάβασα «Το πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι» ή το «Η Κλάρα και ο ήλιος» του Ισιγκούρο, εντάχθηκα τόσα αβίαστα στην ατμόσφαιρά τους, ώστε στιγμή δεν μου έλειψαν οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας, έστω κι αν στην πρώτη περίπτωση ο ήρωας ήταν ένας άνθρωπος που αδυνατεί να γεράσει (δεν τον λες και συνηθισμένη περίπτωση) και στη δεύτερη ένα ανθρωποειδές που έχει αναπτύξει όχι απλώς τεχνητή νοημοσύνη, αλλά τεχνητή συναισθηματική νοημοσύνη. Ωστόσο, στην Ελλάδα, για να το εξειδικεύσουμε, το κοινό έχει αποδείξει πως περιμένει από τους Έλληνες συγγραφείς ρεαλιστική θεματολογία και αναγνωρίσιμους εύκολα ήρωες. Νομίζω όμως ότι η νέα γενιά αναγνωστών εξελίσσεται και απλώνει τα ενδιαφέροντά της σε μεγαλύτερη γκάμα θεμάτων, άρα δεν την ξενίζουν οι μη οικείοι ήρωες.

Επιπλέον, είναι εμφανής η συγγραφική σας άνεση να εισχωρείτε στα μύχια του αναγνώστη. Κατά τη διάρκεια της συγγραφής, ταυτιστήκατε ή αποστασιοποιηθήκατε από τους ήρωές σας; Τους οδηγήσατε εκεί που θέλατε ή σας οδήγησαν εκείνοι μέσα από την πλοκή, κυρία Τραυλού;
Στο συγκεκριμένο βιβλίο, το οποίο ένιωθα πως ωρίμαζε χρόνια μέσα μου, θα έλεγα ότι τους πήγα εγώ όπου ήθελα. Ίσως γι’ αυτό η ιδέα μου αποτυπώθηκε ακριβώς όπως την είχα κατά νου. Η πλοκή είναι χειρουργικά δομημένη, ώστε να αναδείξω τις παθογένειες στην ελληνική επαρχία και το αστικό περιβάλλον τη δεκαετία του ’60 μέσα από τους χαρακτήρες, την ηθογραφία της εποχής, τα έμφυλα στερεότυπα, τα πάθη και τα λάθη των ηρώων μου. Όμως, όπως επισημαίνω πάντα, ο συγγραφέας πρέπει να έχει ευελιξία. Πρέπει οπωσδήποτε να ταυτιστεί και να υποδυθεί τους ήρωές του, αλλά πρέπει και να βγαίνει ενίοτε από το πλαίσιο, παρατηρώντας τους από απόσταση, για να μπορεί η γραφή του να έχει μέτρο. Το προσπάθησα. Αν το πέτυχα, θα το κρίνουν οι αναγνώστες.

Σημαντικό σημείο της ζωής ενός ανθρώπου είναι η επιλογή εκείνου που θέλει να κάνει κι αυτού που είναι σωστό. Σας απασχόλησε αυτό, καθώς διαμορφώνατε τους χαρακτήρες των προσώπων της ιστορίας σας;
Η λογοτεχνία είναι ελευθερία. Δεν έχει πρέπει, δεν έχει σωστό και λάθος. Μοιάζει κάπως με τη Θεία Εξομολόγηση. Είναι απογύμνωση. Των ηρώων και του συγγραφέα. Ο δημιουργός εκτίθεται. Πρέπει να εκτίθεται και να παίρνει θέση. Παίρνει ρίσκα κάθε φορά. Θέλοντας και μη οι απόψεις του αποκρυσταλλώνονται και προδίδονται, ακόμη κι αν προσπαθήσει να τις κρύψει. Αλλά αυτή είναι και η γοητεία του πράγματος. Το χαρτί μας είναι ο καθρέφτης μας. Είμαστε Κοντορεβυθούληδες που αφήνουμε σημάδια στο πέρασμά μας, πιστεύοντας πως έτσι θα βοηθήσουμε τις επόμενες γενιές να μην χαθούν. Έτσι τουλάχιστον βιώνω εγώ τη γραφή. Συνεπώς, με απασχόλησε στο βιβλίο όχι τι ήθελε και τι έπρεπε να κάνει η ηρωίδα, αλλά η αναθεώρηση των «πρέπει» που επιβάλλονταν χρόνια ολόκληρα σε στρατιές γυναικών, και την επιφόρτισα με την ευθύνη να αποδομήσει τραυματικά στερεότυπα. Το ίδιο προσπάθησα κι εγώ ως συγγραφέας, δημιουργώντας άντρες, όπως ο δάσκαλος Στρατής Κλωναρίδης και ο καθηγητής Αλέξανδρος Μόραλης, που λειτουργούν ως φάροι στον πατριαρχικό σκοταδισμό της εποχής. Από την άλλη βέβαια, μιλάω στο βιβλίο για την αρχέγονη αμφιβολία της γυναίκας, όσον αφορά στο λάθος και στο σωστό της απόφασης να κάνει έκτρωση. Αυτό το θέμα φυσικά και με απασχόλησε. Γι’ αυτό και προσπάθησα να εντάξω στο βιβλίο όλες τις οπτικές.

Ποιος θεωρείτε ότι είναι ο πιο διεισδυτικός δρόμος για τους ανθρώπους να αντιληφθούν τα πράγματα και τις καταστάσεις;
Δεν υπάρχει μόνο ένας δρόμος, αλλά πολλά σταυροδρόμια, στα οποία στεκόμαστε και πρέπει να λαμβάνουμε κάθε φορά μια απόφαση. Υπάρχει ο δρόμος του μυαλού, εκείνος της καρδιάς, ο εύκολος δρόμος της αποδοχής των στερεοτυπών, ο δύσκολος δρόμος της αποδόμησής τους και πάει λέγοντας. Η απόφαση είναι μία κάθε φορά. Όμως, υπάρχει πάντα η επιλογή να μετανιώσουμε για μια οπτική μας και να αλλάξουμε μονοπάτι. Αρκεί να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας, να παρατηρούμε, να διαβάζουμε, να αντιστεκόμαστε στις πεπατημένες.

Τι είναι αυτό που αποκομίζετε, γράφοντας;
Βάζω τις ιδέες και τις σκέψεις μου σε τάξη. Εξασκούμαι στην αυτοπειθαρχία και στην ελευθερία, ταυτόχρονα. Αγαπώ περισσότερο τους ανθρώπους, διότι, καθώς ταυτίζομαι με τους ήρωές μου, αποκτώ ενσυναίσθηση για τα λάθη και τα σκοτάδια τους. Νιώθω χρήσιμη ως Κοντορεβυθούλης με τον τρόπο που εξήγησα παραπάνω. Βοηθώ το φύλο μου να αποτυπώσει τα δεινά του και να απαιτήσει έναν κόσμο καλύτερο. Νομίζω πως αυτοί είναι κάποιοι λόγοι. Σίγουρα όμως υπάρχουν κι άλλοι. Θα μπορούσα να γράψω ένα ολόκληρο βιβλίο γι’ αυτή την ερώτηση, κυρία Δούλη. Δηλώνω πιστή ερωμένη της γραφής.

Κάθε βιβλίο είναι ένας ζωντανός κόσμος. Από τι πρέπει να αποτελείται κατά η γνώμη σας αυτός ο κόσμος και τι νομίζετε ότι δεν χωράει μέσα του, κυρία Τραυλού;
Πρώτα και πάνω απ’ όλα πρέπει να περιέχει αλήθεια. Ακόμη και η μυθοπλασία στην αλήθεια βασίζεται. Αυτή πασχίζει να αποτυπώσει ο δημιουργός χτίζοντας κάθε φορά τον μύθο του. Αυτή γυρεύει λυσσαλέα.

Εκτός από τον κόσμο του βιβλίου όμως υπάρχει και ο κόσμος γύρω μας. Πώς φαίνεται μέσα από τα μάτια ενός καλλιεργημένου ανθρώπου αυτός ο κόσμος, κυρία Τραυλού;
Είμαι από τους ανθρώπους που βλέπουν το ποτήρι μισογεμάτο όμως οι πολιτισμικές παλινδρομήσεις όπως οι πόλεμοι ή η στασιμότητα στα έμφυλα ζητήματα ιδίως σε Ασία και Αφρική με απογοητεύουν. Θέλω να πιστεύω πως κάποια στιγμή θα αναδειχτούν εκείνοι οι φωτισμένοι ηγέτες (πολιτικοί ή πνευματικοί) που θα καθοδηγήσουν τους λαούς τους με τρόπο που θα εξασφαλιστεί η παγκόσμια ειρήνη και ευημερία.

ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΗΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ

Η Πασχαλία Τραυλού σπούδασε Κλασική Φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε ζητήματα φύλου, ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου.

Άλλα έργα της: Με μπαλαντέρ τη μοναξιά, Η ματζίκα της αγάπης, Κλειδωμένο συρτάρι, Φτερά από μετάξι, Έστω μια φορά, Η γυναίκα του φάρου, Οι εραστές της γραφής, Γυάλινος χρόνος, τα οποία κυκλοφόρησαν από τις εκδόσεις Ψυχογιός.

Από τις εκδόσεις Διόπτρα κυκλοφορούν τα βιβλία της Φιλί στα μάτια, Το άγαλμα στη σοφίτα, μια πλήρως αναθεωρημένη έκδοση του μυθιστορήματος Τα ρόδα της σιωπής, η τριλογία «Η ελεγεία της στάχτης» (Θεοί από στάχτη, Άνθρωποι από στάχτη και Άγγελοι από στάχτη), H γιατρίνα, Σαντέ και λικέρ τριαντάφυλλο, Η Μήδεια δεν χόρεψε ποτέ και Η ιέρεια με το τατουάζ.

«Το υπόγειο στην οδό Ήρας 12», είναι το τελευταίο της μυθιστόρημα και κυκλοφορεί από τις εκδόσεις «Διόπτρα».

*Η ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ “ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ” ΣΤΙΣ 26 ΜΑΪΟΥ 2023.

Tags: ΠΑΣΧΑΛΙΑ ΤΡΑΥΛΟΥ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Ακολούθησε μας στο YouTube
Προηγούμενο

Ποσό 500.000 ευρώ στον Δήμο Μετεώρων από την γ΄ δόση ΚΑΠ 2024

Επόμενο

Στην κορυφή του Κόσμου οι RobotExperts από τα Τρίκαλα!

Διαβάστε Επίσης

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

10.03.2025 08:55
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Άννα Λυμπεροπούλου: «Μέσα από το σκοτάδι μπορεί να γεννηθεί το φως»

18.02.2025 09:40
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Τατιάνα Κίρχοφ: «Υπάρχει τεράστια ανάγκη για επικοινωνία στις μέρες μας»

03.02.2025 10:53
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Πάνος Ιωαννίδης: «Γράφω πάντα το ιδανικό βιβλίο που θα ήθελα να διαβάσω»

20.01.2025 12:34
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Γλυκερία Γκρέκου: «Χωρίς προσωπικό βίωμα δεν μπορώ να γράψω αράδα»

10.01.2025 12:46
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Νικολέτα Καπίλλα: «Η λογοτεχνία αποτελεί μία διαπλαστική κινητήρια δύναμη»

31.12.2024 14:48
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ειρήνη Δερμιτζάκη: «Το βιβλίο είναι πρωτίστως μέσο ψυχαγωγίας»

24.12.2024 09:12
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Βανέσσα Τόλια: «Είμαστε φτιαγμένοι από λέξεις, όλη μας η ζωή είναι μια αφήγηση»

23.11.2024 09:48
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Ανθή Λεούση & Ανδρέας Σπύρου: «Ένα βιβλίο για παιδιά πρέπει να διαθέτει μορφή και περιεχόμενο»

05.11.2024 17:45
Επόμενο

Στην κορυφή του Κόσμου οι RobotExperts από τα Τρίκαλα!

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έντυπη Έκδοση

  • Πρωτοσέλιδο
  • Έκδοση ΠαρασκευήςΔΙΑΒΑΣΤΕ
  • Αρχειακά
Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ

































  • Αρχική
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Εκδόσεις
  • Μοναστήρια Μετεώρων
  • Meteora Monasteries
Η ιστοσελίδα www.tameteora.gr είναι εγγεγραμμένη στο ηλεκτρονικό Μ.Η.Τ. της Γ.Γ.Ε.Ε. (Μον. αριθμός 232169)

© 2024 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS
  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΕΠΙΛΟΓΕΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

© 2024 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?