Ζήτημα επιβίωσης είναι για τον κλάδο των συνεργείων και γενικότερα των επισκευαστών αυτοκινήτου η αντίθεση στη θεσμοθέτηση στην πράξη της εφαρμογής της ΑΑΔΕ του μέτρου του Ψηφιακού Πελατολογίου. Και αυτό γιατί το κόστος των υπηρεσιών θα εκτοξευθεί, σε μια περίοδο όπου η πλειονότητα των πελατών δεν έχει διαθέσιμο εισόδημα.
«Είναι ένα μέτρο που είχε εφαρμοστεί και προ 20ετίας αλλά είχε αποτύχει. Τότε χειρόγραφα καταγράφαμε όλα τα αυτοκίνητα που έμπαιναν στην επιχείρηση.
O κ. Γιάννης Διδάχος
Στην πράξη όμως καταργήθηκε γιατί ήταν ανέφικτο να γίνει» αναφέρει στον «Σύμβουλο Επιχειρήσεων » και το symboulos.gr ο , , Α’ Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Επισκευαστών Ε.Ο.Β.Ε.Α.Μ.Μ., Αντιπρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Ι.Κ.Τ.Ε.Ο., Αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Βιοτεχνικών Εμπορικών Σωματείων Νομού Αχαΐας (Ο.Ε.Β.Ε.Σ.Ν.Α.).
Το ζήτημα απασχόλησε τον κλάδο που σε διευρυμένη σύσκεψη την περασμένη εβδομάδα αποφάσισε να εκφράσει έντονα την αντίθεσή του και από αύριο τα συνεργεία θα είναι κλειστά από Τρίτη 1η Ιουλίου μέχρι και το Σάββατο 5 Ιουλίου.
Και αυτό γιατί διαπιστώθηκαν σοβαρά λάθη στην εφαρμογή του νέου μέτρου, μιας και ηλεκτρονική πλατφόρμα δεν είναι ακόμη επαρκώς λειτουργική. Πολλές επιχειρήσεις μάλιστα είναι μικρές -οικογενειακές και οι ιδιοκτήτες δεν είναι εξοικειωμένοι με τη νέα τεχνολογία και δεν διαθέτουν την κατάλληλη ψηφιακή κατάρτιση. Στην πλειονότητά τους οι ιδιοκτήτες συνεργείων δεν διαθέτουν τις τεχνικές υποδομές ή τη γνώση για να ενταχθούν στο νέο σύστημα. Απαιτείται εκπαίδευση, λογισμικό, ενδεχομένως και επιπλέον προσωπικό, την ώρα που τα λειτουργικά έξοδα έχουν εκτοξευθεί. Από την άλλη υπάρχει και ο φόβος των προστίμων σε περίπτωση που υπάρξουν τυπικά λάθη κατά την εισαγωγή των αυτοκινήτων στο συνεργείο και αυτό δημιουργεί μεγάλη ανασφάλεια στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Άλλωστε, η πίεση του χρόνου είναι τεράστια, αφού ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις λειτουργούν με λιγότερους εργαζόμενους από προβλεπόμενο.
«Μας δόθηκε δοκιμαστικά η πλατφόρμα επάνω στην οποία θα ξεκινούσε το πρόγραμμα και είχε πολλά λάθη. Δεν ευθυνόμαστε εμείς για αυτή την κατάσταση. Δεν θα λειτουργήσει το συγκεκριμένο σύστημα» καταλήγει ο κ. Διδάχος.
O k.Βασίλης Τσούνας
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Βαφέων – Φανοποιών Αυτοκινήτων Ν. Αχαΐας Βασίλης Τσούνας, μιλώντας στον «Σ.Ε.» και το symboulos.gr αναφέρει και αυτός από την πλευρά του ότι:
« Κα τον δικό μας κλάδο αλλά και άλλους, όπως για παράδειγμα πλυντήρια αυτοκινήτων πλήττει το συγκεκριμένο μέτρο. Για τα φανοποιεία το πρόβλημα είναι μεγάλο καθώς απαιτείται μεγάλος χρόνος για να μπει κάποιος και να εισάγει τα στοιχεία αυτοκινήτου στο σύστημα. Σε μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις αυτό είναι πρόβλημα, γιατί χάνονται εργατικά χέρια . Και μιλάμε και για άτομα προχωρημένης ηλικίας που δεν έχουν την εξοικείωση με την τεχνολογία».
Σημειώνει ακόμη ότι στα φανοποιεία πολλές φορές ο έλεγχος γίνεται δωρεάν μέχρι να αποφασίσει ο πελάτης εάν τελικά θα το επισκευάσει. Αυτό λοιπόν το νεκρό διάστημα παύει να υφίσταται και τα πάντα θα γίνονται κατόπιν αμοιβής.
«Αυτό σημαίνει μετακύλιση του κόστους στον πελάτη καθώς θα πρέπει να κόβεται απόδειξη για οποιαδήποτε εργασία. Δημιουργούνται μεγάλα προβλήματα στους αυτοαπασχολούμενους και τις οικογενειακές επιχειρήσεις, π.χ. όταν εργάζονται σε ένα συνεργείο ο πατέρας με τον γιο» εξηγεί ο κ. Τσούνας. Σε σχέση με το εάν είχε υπάρξει κάποια προεργασία ο ίδιος τονίζει ότι απαιτείται ένα διάστημα εξάμηνης παράτασης για να εξοικειωθεί ο κλάδος με τα νέα δεδομένα.
Σημειώνει επίσης ότι τα αυτοκίνητα χωρίς αριθμό κυκλοφορίας δεν μπορεί να ελεγχθούν πριν παραδοθούν στον τελικό αγοραστή. Χωρίς πινακίδες ο έμπορος δεν μπορεί να το επισκευάσει και αυτό σημαίνει στην πράξη δημιουργεί αβεβαιότητα. Διότι θα κληθεί να εισάγει ένα όχημα που δεν γνωρίζει ποιο θα είναι το τελικό κόστος της αποκατάστασης της ζημιάς του.
«Είναι ένα ζήτημα που πρέπει να διορθωθεί και το έχουμε επισημάνει όμως τίποτα μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει» καταλήγει ο κ. Τσούνας. Η αγανάκτηση δεν περιορίζεται στην Πάτρα. Σε πανελλαδικό επίπεδο, επαγγελματίες του χώρου –συνεργεία, φανοποιεία, πλυντήρια, εταιρείες μίσθωσης και στάθμευσης– προειδοποιούν για μαζικά «λουκέτα» και άνιση μεταχείριση. Όπως τονίζουν, το μέτρο δεν λαμβάνει υπόψη συνθήκες που επικρατούν σήμερα σε όλους τους κλάδους.
Την ίδια στιγμή, σειρά φορέων και επιμελητηρίων, όπως το ΕΒΕΑ, η ΓΣΕΒΕΕ και το ΒΕΑ, έχουν ήδη αποστείλει επιστολές προς την κυβέρνηση και την ΑΑΔΕ, ζητώντας εύλογη αναβολή της εφαρμογής του Ψηφιακού Πελατολογίου και των Ψηφιακών
