• Cart
  • Checkout
  • Όροι χρήσης
  • Αρχική
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Πολιτική απορρήτου
  • Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ
  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
  • Τα Μοναστήρια των Μετεώρων
  • Ταυτότητα
  • Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους επιχειρηματίες του τόπου μας
  • My account
  • Pricing
  • Shop
  • test
  • The Meteora monasteries
  • Τα Μετέωρα | Αρχική
  • Page
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
28.06.2025
TaMeteora.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Πανηγυρίζει το παρεκκλήσι των Αγίων Αναργύρων στην Καλαμπάκα

    Εκδήλωση με τους “Άρχοντες” διοργανώνει ο Σύλλογος Θεόπετρας (28/6)

    συλληψη

    Σύλληψη τρικαλινού για κατοχή ναρκωτικών ουσιών

    Πανελλαδικές εξετάσεις 2025: Τα ονόματα και οι βαθμολογίες των πρώτων της Καλαμπάκας

    Τριάντα οκτώ προσλήψεις, εκ των οποίων οκτώ μόνιμες, θα ζητήσει ο Δήμος Μετεώρων το 2026

    Την Τετάρτη 9 Ιουλίου η 3η/2025 Λογοδοσία της δημοτικής Αρχής Μετεώρων

    Επιμελητήριο Τρικάλων: Πρόσκληση συμμετοχής στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ)

    Χρ. Μιχαλάκης από συνέδριο ΕΕΤΑΑ: «Η ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης των ορεινών και των νησιών μας βασικός όρος της κοινωνικής συνοχής και των ισότιμων ευκαιριών»

    ΘΕΟΝΗ: Στρατηγική επένδυση στον Ελληνόπυργο Καρδίτσας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας (2016)

    Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας (2016)

    «Εγώ νόμιζα πως κορνάρεις για το ποδόσφαιρο, Μάκη!!…» – Ο Χρίστος Λιάπης για την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών

    Να φέρουμε θάλασσα στην Καλαμπάκα: Μια όχι -και- τόσο δημοφιλής άποψη για τον τοπικό τουρισμό

    Γεώργιος Παπασίμος

    Η πυράκτωση της Μέσης Ανατολής και ο φλεγόμενος πλανήτης

    “Σεβασμιώτατε, ωσανά! Άρον, άρον σταύρωσον αυτόν!”

    Το νέο Επισκοπείο – Ένα άρθρο του Δημήτρη Πλιάτσικα

    Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ στο μεταίχμιο του Μύθου και της Πραγματικότητας

    Δημόσια επιστολή για το ζήτημα του Μητροπολιτικού Μεγάρου στην Καλαμπάκα από την ομάδα ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΩΤΩΝ

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Το πρόγραμμα του Meteora Cup 2025

    Ποιοί εκλέγονται στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε. Κρύας Βρύσης

    Ο Δημήτρης Γκόντης νέος Πρόεδρος στην ΑΕ Κρύας Βρύσης

    Στις 28,29 και 30 Ιουνίου το Τουρνουά Ποδοσφαίρου Meteora Cup 2025

    Εκλογές την Πέμπτη 26/6 στην Α.Ε. Κρύας Βρύσης

    Πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του Εθνικού-Βράχου Καστρακίου

    Μαμάδες-μπαμπάδες vs παιδιών… Το απόλυτο ξεκαθάρισμα στον “Άθλο”

    Γενική Συνέλευση και Αρχαιρεσίες στον ΠΟ Φήκης

    Πρόσκληση στη Γενική Συνέλευση του Εθνικού Βράχου Καστρακίου

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ
    depositphotos.com/gr

    Μπιφτέκια τυλιγμένα σε μπέικον

    Κερδίστε το βιβλίο «Τράτα» του Βασίλη Κονταξή

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Τράνταγμα» από τις Εκδόσεις Κέδρος

    Κυριάκος Μούρτζης: «Τα παιδιά δεν γεννιούνται με προκαταλήψεις»

    depositphotos.com/gr

    Ανεύρυσμα: Απλό τεστ του αντίχειρα προμηνύει τον αυξημένο κίνδυνο – Γίνεται σε 1 λεπτό

    Κερδίστε το βιβλίο «Τράνταγμα» του Νικόλα Ευαντινού

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Άγνωστες λέξεις» από τις Εκδόσεις Κέδρος

    Σαλάτα με 10 λαχανικά και dressing φράουλας

    Μαρία Κούλα: «Το γράψιμο ήταν πάντα βάλσαμο στην ψυχή μου»

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Πανηγυρίζει το παρεκκλήσι των Αγίων Αναργύρων στην Καλαμπάκα

    Εκδήλωση με τους “Άρχοντες” διοργανώνει ο Σύλλογος Θεόπετρας (28/6)

    συλληψη

    Σύλληψη τρικαλινού για κατοχή ναρκωτικών ουσιών

    Πανελλαδικές εξετάσεις 2025: Τα ονόματα και οι βαθμολογίες των πρώτων της Καλαμπάκας

    Τριάντα οκτώ προσλήψεις, εκ των οποίων οκτώ μόνιμες, θα ζητήσει ο Δήμος Μετεώρων το 2026

    Την Τετάρτη 9 Ιουλίου η 3η/2025 Λογοδοσία της δημοτικής Αρχής Μετεώρων

    Επιμελητήριο Τρικάλων: Πρόσκληση συμμετοχής στην 89η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ)

    Χρ. Μιχαλάκης από συνέδριο ΕΕΤΑΑ: «Η ενίσχυση της βιώσιμης ανάπτυξης των ορεινών και των νησιών μας βασικός όρος της κοινωνικής συνοχής και των ισότιμων ευκαιριών»

    ΘΕΟΝΗ: Στρατηγική επένδυση στον Ελληνόπυργο Καρδίτσας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας (2016)

    Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας (2016)

    «Εγώ νόμιζα πως κορνάρεις για το ποδόσφαιρο, Μάκη!!…» – Ο Χρίστος Λιάπης για την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών

    Να φέρουμε θάλασσα στην Καλαμπάκα: Μια όχι -και- τόσο δημοφιλής άποψη για τον τοπικό τουρισμό

    Γεώργιος Παπασίμος

    Η πυράκτωση της Μέσης Ανατολής και ο φλεγόμενος πλανήτης

    “Σεβασμιώτατε, ωσανά! Άρον, άρον σταύρωσον αυτόν!”

    Το νέο Επισκοπείο – Ένα άρθρο του Δημήτρη Πλιάτσικα

    Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ στο μεταίχμιο του Μύθου και της Πραγματικότητας

    Δημόσια επιστολή για το ζήτημα του Μητροπολιτικού Μεγάρου στην Καλαμπάκα από την ομάδα ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΩΤΩΝ

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Το πρόγραμμα του Meteora Cup 2025

    Ποιοί εκλέγονται στο νέο Διοικητικό Συμβούλιο της Α.Ε. Κρύας Βρύσης

    Ο Δημήτρης Γκόντης νέος Πρόεδρος στην ΑΕ Κρύας Βρύσης

    Στις 28,29 και 30 Ιουνίου το Τουρνουά Ποδοσφαίρου Meteora Cup 2025

    Εκλογές την Πέμπτη 26/6 στην Α.Ε. Κρύας Βρύσης

    Πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση του Εθνικού-Βράχου Καστρακίου

    Μαμάδες-μπαμπάδες vs παιδιών… Το απόλυτο ξεκαθάρισμα στον “Άθλο”

    Γενική Συνέλευση και Αρχαιρεσίες στον ΠΟ Φήκης

    Πρόσκληση στη Γενική Συνέλευση του Εθνικού Βράχου Καστρακίου

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ
    depositphotos.com/gr

    Μπιφτέκια τυλιγμένα σε μπέικον

    Κερδίστε το βιβλίο «Τράτα» του Βασίλη Κονταξή

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Τράνταγμα» από τις Εκδόσεις Κέδρος

    Κυριάκος Μούρτζης: «Τα παιδιά δεν γεννιούνται με προκαταλήψεις»

    depositphotos.com/gr

    Ανεύρυσμα: Απλό τεστ του αντίχειρα προμηνύει τον αυξημένο κίνδυνο – Γίνεται σε 1 λεπτό

    Κερδίστε το βιβλίο «Τράνταγμα» του Νικόλα Ευαντινού

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Άγνωστες λέξεις» από τις Εκδόσεις Κέδρος

    Σαλάτα με 10 λαχανικά και dressing φράουλας

    Μαρία Κούλα: «Το γράψιμο ήταν πάντα βάλσαμο στην ψυχή μου»

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
TaMeteora.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

Οι φωτογράφοι και οι φωτογραφίες τους στο πέρασμα του χρόνου

by ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
03.10.2015 00:35
in ΑΠΟΨΕΙΣ
A A
0
Share on FacebookShare on Twitter
Γράφει ο Παναγιώτης Καρασίμος

Ένας τρόπος για να διαφυλαχθεί η μνήμη των ανθρώπων είναι η φωτογραφία. Απλές, ασπρόμαυρες, κατά το πλείστον, φωτογραφίες μάς κοιτούν κατάματα, δημιουργώντας τον διάφορα συναισθήματα. Εκεί αντικρίζει κανείς ηλικιωμένους με βαθειά χαραγμένα στο πρόσωπό τους τα χαρακτηριστικά του αγρότη και του εργάτη και της μάνας που πάλεψε σε όλη της τη ζωή να μεγαλώσει την πολυμελή οικογένειά της.

Όλα αυτά θα μας ήταν άγνωστα αν δεν υπήρχε ο φωτογράφος της εποχής, που, έχοντας στα χέρια του ως εργαλείο τη φωτογραφική μηχανή, αποτύπωνε τις μορφές τους πάνω στη φωτογραφία. Ήταν και οι εποχές του μεγάλου ξενιτεμού της πρώτης δεκαετίας του 1900 και εκείνης του 1950, που ο καθένας φεύγοντας για την ξενιτιά έπαιρνε μαζί του και μια φωτογραφία των αγαπημένων του για να τους θυμάται διότι, «ματάκια που δεν βλέπονται, γρήγορα λησμονιούνται».

Δυστυχώς η πόλη μας στερείται πινακοθήκης για να φιλοξενήσει καλλιτεχνικές φωτογραφίες, όπως και άλλα έργα που να καλλιεργούν το καλλιτεχνικό συναίσθημα στον επισκέπτη: τοπία, προσωπογραφίες ακόμη και έργα σύγχρονης τέχνης, παρόλο που η πόλη μας διαθέτει εκλεκτούς καλλιτέχνες.

Ας κάνω όμως μια σύντομη αναδρομή στη φωτογραφία και ιδιαίτερα στην τοπική της ιστορία.

Στην αρχή άρεσε στους ανθρώπους να βλέπουν το πρόσωπο – είδωλό τους στην ήρεμη επιφάνεια του νερού. Να χαράζουν σε ξύλο μορφές. Να φτιάχνουν ομοιώματα σε ξύλο ή μάρμαρο. Αργότερα μαρμάρινα ομοιώματα ανθρώπων με βλέμμα απλανές και χέρια πόδια χωρίς να εκφράζουν κάποια κίνηση (Ταναγραίες κούκλες).

Στην κλασική περίοδο όμως ο καλλιτέχνης κατορθώνει και δίνει με την τελειότητα του αγάλματος και κίνηση. Και ερχόμαστε στη σύγχρονη εποχή, που ο επισκέπτης σε μουσείο κέρινων ομοιωμάτων δύσκολα διακρίνει αν το άτομο που κάθεται και τον κοιτάζει είναι ομοίωμα.

Όμως, αν μπορεί να υπερηφανεύεται ο σύγχρονος άνθρωπος για κάποιο από τα άπειρα επιτεύγματα της επιστήμης, πρέπει να αναφερθεί στην αποκρυστάλλωση του χρόνου μέσα από τη φωτογραφία…

Ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα με την εφαρμογή προγενέστερων ημιτελών εφευρέσεων κάνει την εμφάνιση η φωτογραφία και το 1888 κυκλοφορούν και οι πρώτες μικρές φωτογραφικές μηχανές τύπου ΚΟΝΤΑΚ.

Από τότε υπήρξε ραγδαία η εξέλιξη της τεχνολογίας τής φωτογραφίας και ευρεία η εφαρμογή της. Η φωτογραφική μηχανή είναι πλέον ένα φθηνό και εύχρηστο μηχάνημα, που δεν ξέρουμε ακόμη πού θα φτάσει η τεχνολογία της. Ήδη, γίνεται η μεταβίβαση και αποστολή σε ελάχιστο χρόνο από τόπο σε τόπο και από αποδέκτη σε αποδέκτη, διανύοντας πολλές φορές σε μηδενικό χρόνο ασύλληπτες αποστάσεις στο διάστημα από διαστημικά οχήματα και δορυφόρους με μορφή κίνησης (τηλεόραση, βίντεο κ.λπ.).

Θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφερόμουν, με όσα στοιχεία διαθέτω, και στους δικούς μας φωτογράφους, που στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν τα αναγκαία για την οικογένειά τους, ασχολήθηκαν και με τη φωτογραφία για επαγγελματικό σκοπό και άθελά τους αποτύπωσαν και τον γύρω κόσμο τους σε φωτογραφία. Γνωστότερος ο Στουρνάρας από τον Βόλο, ο Τλούπας από τη Λάρισα και ο Μάνθος από τα Τρίκαλα. Αυτών οι φωτογραφίες ξεπέρασαν τον ελλαδικό χώρο και με τη μορφή Καρτ Ποστάλ, καθώς στη μία επιφάνειά του ο αποστολέας μπορούσε να γράψει και μερικές προτάσεις – εντυπώσεις, συμπληρώνοντας τα όσα η φωτογραφία απεικόνιζε.

Τη δουλειά αυτών συνέχισαν και οι απόγονοί τους, με αποτέλεσμα να μας αφήσουν έναν ανεκτίμητο φωτογραφικό θησαυρό, ιδίως με θέματα τοπία των βράχων και των μοναστηριών των Μετεώρων, αλλά και ιστορικών συμβάντων. Από τον χώρο αυτό της Καλαμπάκας και των Μετεώρων πέρασαν και πάρα πολλοί Έλληνες, όπως ο Κόντογλου, ο Θεόφιλος και ξένοι, που με τον φωτογραφικό τους φακό αλλά και με τον χρωστήρα τους έκαναν γνωστό σε όλο τον κόσμο το μοναδικό πέτρινο και μοναστικό τοπίο των Μετεώρων.

Ο φωτογράφος, ο καλλιτέχνης όπως συνήθιζαν να αυτοαποκαλούνται οι νεότεροι δικοί μας, στην αρχή δεν διέθετε φωτογραφείο. Τη φωτογραφική μηχανή που τη στήριζε δε τρίποδο και η οποία είχε και κάποιο βάρος τη μετέφερε στον ώμο του ή σε κάποιο στέκι που συνήθιζε ή στον τόπο της φωτογράφησης, συνήθως σε σπίτια ηλικιωμένων που «δεν αξιώθηκαν στη ζωή τους μια φωτογραφία»…

Η φωτογράφηση ήθελε χρόνο, προετοιμασία και ειδικά υλικά. Ο πελάτης έπαιρνε θέση συνήθως μπροστά σε τοίχο, τον οποίο κάλυπτε μια κουρελού ή ένα άσπρο σεντόνι. Το πρόβλημα για τον φωτογράφο ήταν πώς να στήσει τον ηλικιωμένο για τη φωτογράφηση: τη θέση των χεριών και των ποδιών, την κλίση τού σώματος, το χαμόγελο (πού να το βρει ο φουκαράς;), το ταίριασμα των ρούχων, αλλά και του μουστακιού και του σκούφου. Και αφού προσπαθούσε και ξαναπροσπαθούσε τελικά τον φωτογράφιζε στη «φυσική» του στάση. Γι’ αυτό, παρατηρώντας παλαιότερες φωτογραφίες, διαπιστώνει κανείς τη θέση των χεριών και το βλέμμα των ματιών σε θέση «Ταναγραίας κούκλας»…

Για τα μικρά παιδιά δεν υπήρχε πρόβλημα, αφού ο φωτογράφος τα ξεγελούσε πως τάχα από εκεί, και έδειχνε το φακό, θα βγει ένα πουλάκι. Μόνον που μέχρι να βγεί το πουλάκι, ο βόμπιρας που ζούσε στην εξοχή αγωνιούσε αν θα ήταν κοτσύφι ή πέρδικα!

Όλες οι φωτογραφίες ήταν ασπρόμαυρες. Στις δυο πλευρές του κουτιού της μηχανής ο φωτογράφος είχε φωτογραφίες πρότυπα, από τα οποία ο πελάτης διάλεγε για τον εαυτό του το μέγεθος και την πόζα.

Ο πελάτης περίμενε υπομονετικά τη φωτογραφία του. Θυμάμαι τον Καλαμπακιώτη Δημήτρη Μάνθο, που τελευταία είχε το στέκι του μπροστά από το κατάστημα του Κάκια Μπαντέκα στην αρχή της οδού Ιωαννίνων, που με χωμένο το κεφάλι στον σκοτεινό θάλαμο της μηχανής, έβγαζε έπειτα από λίγο το αρνητικό της φωτογραφίας, που το τοποθετούσε ανάποδα σε ειδικό σημείο απέναντι από τον φακό. Οι περαστικοί, αλλά και όσοι δεν έτυχε να παρακολουθήσουν τη διαδικασία της εμφάνισης, αναρωτιούνταν για το «λάθος» του. Και να το θαύμα. Η φωτογραφία είναι γεγονός.

Η φωτογράφηση κινούμενων προσώπων ήθελε τέχνη και υπομονή, για το στήσιμο της φωτογραφικής μηχανής, τον ιδανικό φωτισμό και την κατάλληλη στιγμή για τη λήψη της φωτογραφίας.

Υπήρχαν και τα απρόβλεπτα. Όπως η πρόσκληση από συγγενείς να αποθανατίσει μακάβρια γεγονότα: τον νεκρό στο φέρετρο ή όταν τον καλούσε η τοπική αστυνομία να «απαθανατίσει» το σώμα κάποιου ληστή…

Όμως, χαρά ιδιαίτερη ένιωθε όταν τον καλούσαν σε γάμο ή βαφτίσια. Στις περιπτώσεις αυτές ήταν και το χαρτζιλίκι από τους ευτυχείς νεόνυμφους ή τους χαρούμενους γονείς.

Στα χρόνια τού ξενιτεμού ο φωτογράφος έκανε «χρυσές» δουλειές με τις οικογενειακές αναμνηστικές φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες που προορίζονταν για συνοικέσια με ξενιτεμένους ήθελαν ιδιαίτερη τέχνη: Η νύφη να φαίνεται και νεότερη και ωραιότερη… Μόνο που οι μέλλοντες γαμπροί το διαπίστωναν πολύ αργά όταν τις υποδέχονταν χαρούμενοι στο λιμάνι. Αλλά, «παπούτσι απ’ τον τόπο σου κι ας είναι και μπαλωμένο».

Λίγο αργότερα έφτασαν και στην Καλαμπάκα οι φορητές φωτογραφικές μηχανές, με τις οποίες οι φωτογράφοι της εποχής μπορούσαν να μετακινούνται πιο άνετα και να αποθανατίζουν πρόσωπα και γεγονότα. Ο φωτο Μπούλης (Σουλιώτης) και ο Δραγατογιάννης, εκτός από τις μεγάλες επί τριπόδου φωτογραφικές μηχανές, είχαν εφοδιαστεί και με φορητές, που ήταν πιο εύχρηστες, ενώ ο Κώστας Μιχαλόπουλος με τη φορητή φωτογραφική του μηχανή έκανε κι εκείνος τη δουλειά του. Σαν επαγγελματίες μάλιστα διέθεταν και ειδικά εργαστήρια – φωτογραφεία. Στις φωτογραφίες στο πίσω μέρος τους έκαναν γνωστό το όνομα και την επωνυμία της φωτογραφικής τους επιχείρησης με ειδικό σφραγιδάκι χωρίς να παραλείπουν την ημερομηνία της φωτογράφησης.

Μετά την αναχώρηση του Χαράλαμπου Σουλιώτη για τον Καναδά, ο αδερφός του Μήτσιος μέχρι πρόσφατα και ο γιός του Γιώργος που το φωτογραφείο του επί της οδού Κονδύλη φέρει επάξια το όνομα Φωτο-Σουλιώτης, όπως και ο φωτο Λάκης Δραγατογιάννης στην πλατεία Ρήγα Φεραίου, είναι μπορώ να πω οι μακροβιότεροι στον τομέα της φωτογραφίας στην Καλαμπάκα, χωρίς να παραλείπω και τους νεότερους στο επάγγελμα: Ευάγγελο Πρεμέτη και Δημήτρη Αλεξανδρίδη φωτο-ΜΕΤΕΩΡΑ επί της οδού Τρικάλων, φωτο-Στάσιο Αθανασίου Ζιώγα επί της οδού Μεγ. Αλεξάνδρου.

Οι δουλειές των φωτογράφων άρχισαν να πηγαίνουν καλύτερα, διότι πέραν από τα διάφορα γεγονότα στα οποία καλούνταν να φωτογραφήσουν ήταν απαραίτητες και οι φωτογραφίες για διαβατήρια, αστυνομικές ταυτότητες, διπλώματα αυτοκινήτων και επαγγελματικών αδειών, σχολικά απολυτήρια, σχολικές γιορτές και παρελάσεις, αθλητικά και ποδοσφαιρικά γεγονότα, αναμνηστικές φωτογραφίες αποφοίτησης μαθητών, ευτυχείς φιλικές παρέες.

Στις μέρες μας αδυναμία έχουν οι ευτυχείς γονείς στη φωτογράφηση των τέκνων τους κατά τη στιγμή της βάφτισης, ενώ τόπος αγαπητός –και μάλιστα από τους πιο συχνούς που τονίζονται στις φωτογραφίες των νεοπαντρεμένων– είναι πλέον το συντριβάνι της πλατείας Δημαρχείου! Και φυσικό είναι, όταν εξασφαλίζουν το μεροκάματό τους, να τους περισσεύει χρόνος και διάθεση να φωτογραφίζουν προς δικήν τους τέρψη και ευχαρίστηση και όμορφα τοπία.

Ο καθένας μπορεί πλέον να γίνει χρήστης φωτογραφικής μηχανής, αφού υπάρχει μαζική παραγωγή από διάφορες φημισμένες βιομηχανίες. Μάλιστα, η επιστήμη της φωτογραφίας έχει προχωρήσει τόσο ώστε και ο απλός χρήστης να μπορεί να μεταβιβάζει σε μηδενικό χρόνο και σε μεγάλες αποστάσεις γραπτά κείμενα και φωτογραφίες. Και όχι μόνον. Η ψηφιοποίηση επιτρέπει παράλληλα και εικόνα μεγάλης ευκρίνειας να μεταβιβάζεται με το απαραίτητο κείμενο σε χώρους δουλειάς, καθώς και σε επιστημονικά εργαστήρια και υπηρεσίες.

 

Στη φωτογραφία του 1957: Φιλική παρέα στην ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΑ στο Καστράκι. Ο Σωτήρης Καρδαράς με τη γυναίκα του Λουίζα και τις δυο κόρες τους, στο κέντρο ο Βασίλης Κεραμίδας και δεξιά ο Τάκης Καρασίμος.

ΑΡΧΕΙΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ “ΤΑ ΜΕΤΕΩΡΑ”
Tags: παλαιος φωτογραφοςΚΑΛΑΜΠΑΚΑ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Ακολούθησε μας στο YouTube
Προηγούμενο

Κολωνάκια για την προστασία των θέσεων στάθμευσης δικύκλων στην Καρδίτσα

Επόμενο

Διασύνδεση ταμειακών μηχανών για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής

Διαβάστε Επίσης

ΑΠΟΨΕΙΣ

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας (2016)

28.06.2025 09:50
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος της Ορθόδοξης Εκκλησίας (2016)

27.06.2025 08:26
ΑΠΟΨΕΙΣ

«Εγώ νόμιζα πως κορνάρεις για το ποδόσφαιρο, Μάκη!!…» – Ο Χρίστος Λιάπης για την ανακοίνωση των βαθμολογιών των Πανελλαδικών

27.06.2025 08:23
ΑΠΟΨΕΙΣ

Να φέρουμε θάλασσα στην Καλαμπάκα: Μια όχι -και- τόσο δημοφιλής άποψη για τον τοπικό τουρισμό

25.06.2025 21:14
Γεώργιος Παπασίμος
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η πυράκτωση της Μέσης Ανατολής και ο φλεγόμενος πλανήτης

25.06.2025 15:58
ΑΠΟΨΕΙΣ

“Σεβασμιώτατε, ωσανά! Άρον, άρον σταύρωσον αυτόν!”

25.06.2025 08:48
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το νέο Επισκοπείο – Ένα άρθρο του Δημήτρη Πλιάτσικα

24.06.2025 20:00
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο ΑΣΚΛΗΠΙΟΣ στο μεταίχμιο του Μύθου και της Πραγματικότητας

24.06.2025 08:18
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δημόσια επιστολή για το ζήτημα του Μητροπολιτικού Μεγάρου στην Καλαμπάκα από την ομάδα ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΩΤΩΝ

23.06.2025 12:57
Επόμενο

Διασύνδεση ταμειακών μηχανών για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έντυπη Έκδοση

  • Πρωτοσέλιδο
  • Έκδοση ΠαρασκευήςΔΙΑΒΑΣΤΕ
  • Αρχειακά
Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ































  • Αρχική
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Εκδόσεις
  • Μοναστήρια Μετεώρων
  • Meteora Monasteries
Η ιστοσελίδα www.tameteora.gr είναι εγγεγραμμένη στο ηλεκτρονικό Μ.Η.Τ. της Γ.Γ.Ε.Ε. (Μον. αριθμός 232169)

© 2025 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS
  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΕΠΙΛΟΓΕΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

© 2025 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?