• Cart
  • Checkout
  • Όροι χρήσης
  • Αρχική
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Πολιτική απορρήτου
  • Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ
  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
  • Τα Μοναστήρια των Μετεώρων
  • Ταυτότητα
  • Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους επιχειρηματίες του τόπου μας
  • My account
  • Pricing
  • Shop
  • test
  • The Meteora monasteries
  • Τα Μετέωρα | Αρχική
  • Page
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
16.10.2025
TaMeteora.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Ζητείται κυρία για τον καθαρισμό και την επιμέλεια ακινήτου στην Καλαμπάκα

    Εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για το νέο κτήριο της Αστυνομίας στην Καλαμπάκα

    Ευχαριστήριο του Γυμνασίου Αμπελίων στον Θοδωρή Φορτούνη

    Δυο νέοι άνθρωποι 43 και 51 ετών έφυγαν από τη ζωή στα Τρίκαλα

    Ο Μιχάλης Βαρδούλης νέος πρόεδρος στη Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας

    Χρήσιμη και ενδιαφέρουσα η ενημερωτική εκδήλωση για το Γ.Ε.ΜΗ.

    Στη Βουλή των Ελλήνων το ζήτημα των Διοικητικών Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης από την Κατερίνα Παπακώστα

    Εξαφανίστηκε ηλικιωμένος στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Καλαμπάκας

    Δήμος Μετεώρων: Εκδηλώσεις μνήμης και τιμής της Πυρπόλησης και Απελευθέρωσης της Καλαμπάκας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Μαγικοί Επιστήμονες ή πως μπορείτε να φτιάξετε μια πράσινη ομελέτα!

    Ο Γιώργος Τσιάκαλος για την απεργιακή κινητοποίηση

    Βαγγέλης Φουφίκος: Ο Θανάσης ήξερε τι έκανε

    Μια βραδιά πολιτισμού στο Ηρώδειο

    Ευχαριστήριο του Προέδρου της Κοινότητας Φλαμπουρεσίου, Ηλία Χριστάνα

    Μάριος Παπαευσταθίου: Τα 44 επαγγέλματα που κινδυνεύουν από την Τεχνητή Νοημοσύνη και η επιστροφή στα “παλιά” κινητά

    Τα  Ψυχολογικά “κατάλοιπα” του Καπιταλισμού και το “δέον γενέσθαι”

    Η οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης

    Το γεφύρι του Γκίκα στην Κρανιά Ασπροποτάμου κινδυνεύει – Ζητούμε αμέσως παρέμβαση!

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Κύπελλο ΕΠΣΤ: Αύριο η β΄ φάση – Οι αγώνες και οι διαιτητές

    sportrikala.gr

    Άρχισαν (σε διπλό ταμπλό) τα όργανα…

    Α.Σ. Καρδίτσας: Βράδυ με λάμψη και δίπλα στην πρωταθλήτρια

    Σύννεφα πάλι, με ανησυχητικά μηνύματα – Πνίγηκαν στα λάθη τους τα Τρίκαλα Basket

    Κοντά σε sold-out το παιχνίδι Καρδίτσα – Μάλαγα

    Δεν είχαν… υψηλή τάση ρεύματος αλλά ούτε και ΄ρεζέρβες΄, οι Παίδες του Α.Ο.Κ. στην Καρδίτσα

    sportrikala.gr

    Κλώτσησε… δικό του «τρίποντο» ο ΑΟΤ

    Συνωστισμός στην κορυφή της Elite Basket League

    Ροπωτό-Ασπροκκλησιά 0-4: Σούπερ Άγιαξ με Τσαρούχα τεσσάρων αστέρων!

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Νικόλας Ευαντινός: «Ένα καλό βιβλίο δεν πρέπει να έχει εφησυχασμό»

    Κερδίστε το βιβλίο «Ψίθυροι βαθιάς αλληγορίας» της Γαλάτειας Βέρρα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Ψηφιακά όνειρα» από τις Εκδόσεις Κέδρος

    Δημήτρης Ψαθόπουλος: «Σε έναν κόσμο που βοά, η λογοτεχνία μάς μαθαίνει να ακούμε»

    Κερδίστε το βιβλίο «Ψηφιακά όνειρα» του Νίκου Τσιπόκα

    Εποχιακές αλλαγές στην ντουλάπα: Πώς να ετοιμαστείς με στυλ και χωρίς κόπο

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Διά βίου αθλητής» από τις Εκδόσεις Key Books

    depositphotos.com/gr

    Γονείς: Πρέπει να μας ανησυχήσει το παιδί που «βαριέται»; Ο ειδικός απαντά

    Σνίτσελ κοτόπουλου με τραγανό φύλλο κρούστας

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Ζητείται κυρία για τον καθαρισμό και την επιμέλεια ακινήτου στην Καλαμπάκα

    Εκδόθηκε η οικοδομική άδεια για το νέο κτήριο της Αστυνομίας στην Καλαμπάκα

    Ευχαριστήριο του Γυμνασίου Αμπελίων στον Θοδωρή Φορτούνη

    Δυο νέοι άνθρωποι 43 και 51 ετών έφυγαν από τη ζωή στα Τρίκαλα

    Ο Μιχάλης Βαρδούλης νέος πρόεδρος στη Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας

    Χρήσιμη και ενδιαφέρουσα η ενημερωτική εκδήλωση για το Γ.Ε.ΜΗ.

    Στη Βουλή των Ελλήνων το ζήτημα των Διοικητικών Υπαλλήλων των Καταστημάτων Κράτησης από την Κατερίνα Παπακώστα

    Εξαφανίστηκε ηλικιωμένος στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων Καλαμπάκας

    Δήμος Μετεώρων: Εκδηλώσεις μνήμης και τιμής της Πυρπόλησης και Απελευθέρωσης της Καλαμπάκας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Μαγικοί Επιστήμονες ή πως μπορείτε να φτιάξετε μια πράσινη ομελέτα!

    Ο Γιώργος Τσιάκαλος για την απεργιακή κινητοποίηση

    Βαγγέλης Φουφίκος: Ο Θανάσης ήξερε τι έκανε

    Μια βραδιά πολιτισμού στο Ηρώδειο

    Ευχαριστήριο του Προέδρου της Κοινότητας Φλαμπουρεσίου, Ηλία Χριστάνα

    Μάριος Παπαευσταθίου: Τα 44 επαγγέλματα που κινδυνεύουν από την Τεχνητή Νοημοσύνη και η επιστροφή στα “παλιά” κινητά

    Τα  Ψυχολογικά “κατάλοιπα” του Καπιταλισμού και το “δέον γενέσθαι”

    Η οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης

    Το γεφύρι του Γκίκα στην Κρανιά Ασπροποτάμου κινδυνεύει – Ζητούμε αμέσως παρέμβαση!

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Κύπελλο ΕΠΣΤ: Αύριο η β΄ φάση – Οι αγώνες και οι διαιτητές

    sportrikala.gr

    Άρχισαν (σε διπλό ταμπλό) τα όργανα…

    Α.Σ. Καρδίτσας: Βράδυ με λάμψη και δίπλα στην πρωταθλήτρια

    Σύννεφα πάλι, με ανησυχητικά μηνύματα – Πνίγηκαν στα λάθη τους τα Τρίκαλα Basket

    Κοντά σε sold-out το παιχνίδι Καρδίτσα – Μάλαγα

    Δεν είχαν… υψηλή τάση ρεύματος αλλά ούτε και ΄ρεζέρβες΄, οι Παίδες του Α.Ο.Κ. στην Καρδίτσα

    sportrikala.gr

    Κλώτσησε… δικό του «τρίποντο» ο ΑΟΤ

    Συνωστισμός στην κορυφή της Elite Basket League

    Ροπωτό-Ασπροκκλησιά 0-4: Σούπερ Άγιαξ με Τσαρούχα τεσσάρων αστέρων!

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Νικόλας Ευαντινός: «Ένα καλό βιβλίο δεν πρέπει να έχει εφησυχασμό»

    Κερδίστε το βιβλίο «Ψίθυροι βαθιάς αλληγορίας» της Γαλάτειας Βέρρα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Ψηφιακά όνειρα» από τις Εκδόσεις Κέδρος

    Δημήτρης Ψαθόπουλος: «Σε έναν κόσμο που βοά, η λογοτεχνία μάς μαθαίνει να ακούμε»

    Κερδίστε το βιβλίο «Ψηφιακά όνειρα» του Νίκου Τσιπόκα

    Εποχιακές αλλαγές στην ντουλάπα: Πώς να ετοιμαστείς με στυλ και χωρίς κόπο

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Διά βίου αθλητής» από τις Εκδόσεις Key Books

    depositphotos.com/gr

    Γονείς: Πρέπει να μας ανησυχήσει το παιδί που «βαριέται»; Ο ειδικός απαντά

    Σνίτσελ κοτόπουλου με τραγανό φύλλο κρούστας

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
TaMeteora.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

Σιδηρόδρομος και Σιδηροδρομική Εγνατία – Ο καθρέφτης της Ελλάδας της παρακμής

by ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
01.04.2023 11:46
in ΑΠΟΨΕΙΣ
A A
0
Share on FacebookShare on Twitter

Αν ήθελε κάποιος να κατανοήσει πώς ακριβώς η χώρα μας έφτασε στην παρακμή και στα μνημόνια και γιατί τελικά, και μετά και από τόσες θυσίες δεν μπορεί να σηκώσει κεφάλι, θα μπορούσε να μελετήσει την ιστορία του σιδηροδρόμου και ειδικότερα της σιδηροδρομικής Εγνατίας.

 

Του Γιώργου Κρανιά

Γιατί άραγε η χώρα μας είναι σιδηροδρομικά στην προτελευταία θέση με το αραιότερο σιδηροδρομικό δίκτυο σε όλη την Ευρώπη ξεπερνώντας μόνο την Αλβανία;

Γιατί μεταπολεμικά το ελληνικό κράτος ευνόησε σε τόσο μεγάλο βαθμό τις οδικές μεταφορές και έβαλε στο περιθώριο τις σιδηροδρομικές;

Πόσο τα μεγάλα και δαπανηρότατα σιδηροδρομικά έργα των τελευταίων τριάντα – σαράντα χρόνων βελτίωσαν πραγματικά τις σιδηροδρομικές υπηρεσίες;

Γιατί μειώθηκαν οι επιβάτες που μετακινούνται με τον σιδηρόδρομο;

Γιατί μειώθηκαν οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές;

Ας μείνουμε όμως για λίγο στη σιδηροδρομική Εγνατία.

Οι μεγαλύτεροι θα θυμούνται, πριν δεκαπέντε περίπου χρόνια, τις εξαγγελίες για τη σιδηροδρομική Εγνατία. Ημερίδες στη Λάρισα, τον Βόλο και τα Γιάννενα και πομπώδεις εξαγγελίες.

Η γραμμή θα συνέδεε την Κοζάνη με την Καλαμπάκα, τα Γιάννενα και την Ηγουμενίτσα. Η κεντρική και βόρεια Ελλάδα επιτέλους θα ξέφευγε από τον ένα και μοναδικό σιδηροδρομικό άξονα και θα αποκτούσε ένα στοιχειώδες σιδηροδρομικό δίκτυο. Με μια διακλάδωση από τη Σιάτιστα μέσω Κρυσταλλοπηγής θα γινόταν σύνδεση και με το δίκτυο της Αλβανίας και θα υπήρχε πλέον επικοινωνία των λιμανιών μας με τα λιμάνια της Αδριατικής θάλασσας.

Ο χορός των μελετών μόλις άρχιζε. Για αρχή δεκαπέντε μελέτες Α και Β φάσης (προμελέτες και οριστικές) εκπονήθηκαν και κόστισαν περισσότερα από εβδομήντα εκατομμύρια ευρώ (μόνο οι μελέτες). Και δεν ήταν μόνο αυτές, αλλά έγιναν και άλλες για να εγκριθούν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου κλπ κλπ.

Κι ενώ όλα φαίνονταν ότι είχαν πάρει μπρος και μια μόνο εκκρεμότητα ήταν στον αέρα, αν δηλαδή ο σταθμός της Κοζάνης θα ήταν μέσα ή έξω απ’ την πόλη, ξαφνικά όλα πάγωσαν.

Εκεί γύρω στο 2012 κρίθηκε ότι όλα έπρεπε να σταματήσουν και να πάμε γι άλλα. Πού να πάμε δηλαδή; Να φύγουμε από τη δυτική σιδηροδρομική Εγνατία και να πάμε στην ανατολική. Νέα γραμμή Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Ξάνθης. Άντε πάλι απ’ την αρχή καινούργιες μελέτες (και μόνο πάλι).

Εν τω μεταξύ ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα των μνημονίων είχε οδηγηθεί στη σφαγή. Μεγάλο μέρος του υπάρχοντος δικτύου εγκαταλείφτηκε. Ακόμα και πρόσφατα ανακαινισμένες, με κόστος πολλών δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ γραμμές, όπως οι γραμμές Κορίνθου-Καλαμάτας και Αμυνταίου-Κοζάνης εγκαταλείφτηκαν στο έλεος της λεηλασίας και της φθοράς.

Μεγάλο μέρος των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο μετατάχθηκαν υποχρεωτικά σε αρχαιολογικές υπηρεσίες, νοσοκομεία, δήμους, περιφέρειες κλπ.

Έτσι ακόμα και εκεί που τα ελάχιστα πια τρένα εξακολουθούσαν να κυκλοφορούν, οι σταθμοί έκλειναν ο ένας μετά τον άλλο λόγω έλλειψης προσωπικού.

Ο ΟΣΕ διασπάστηκε σε πέντε έξι διαφορετικές εταιρίες που όχι μόνο δεν μπορούσαν να συνεργαστούν μεταξύ τους αλλά αντιδικούσαν κιόλας πολλές φορές.

Δύο από αυτές πουλήθηκαν στους Ιταλικούς σιδηροδρόμους, ενώ συμφωνήθηκε το κράτος να εξακολουθεί να δίνει κάθε χρόνο πενήντα εκατομμύρια ευρώ επιδότηση στους νέους ιδιοκτήτες για τα δήθεν άγονα δρομολόγια, που κυρίως όμως ήταν τα δρομολόγια του άξονα Αθήνας -Θεσσαλονίκης. Η περιφέρεια της χώρας σιδηροδρομικά απογυμνώθηκε εντελώς.

Οι νέοι ιδιοκτήτες αύξησαν τις τιμές των εισιτηρίων και οι πληρότητες των τρένων δύσκολα πια ξεπερνούσαν στον κεντρικό άξονα το 25%, παρά τη σμίκρυνση του χρόνου του δρομολογίου Αθηνών -Θεσσαλονίκης στις τέσσερις περίπου ώρες.

Με το πάγωμα του αρχικού σχεδιασμού της σιδηροδρομικής Εγνατίας ανέκυψαν και άλλες νεοφυείς ιδέες, όπως η σύνδεση με τη Αλβανία όχι μέσω Σιάτιστας αλλά μέσω Φλώρινας. Να ανεβαίνει δηλαδή το τρένο από την Αθήνα στο Πλατύ, να κατεβαίνει στη Βέροια, να ανεβαίνει στη Φλώρινα, να κατεβαίνει στην Καστοριά και να ξανανεβαίνει στο Πόγραδετς. Όλα γίνονται στην Ελλάδα αρκεί να έχουμε γραμματέα στο υπουργείο απ’ τη Φλώρινα βοηθούσης βέβαια και της υποβάθμισης του μαθήματος της γεωγραφίας στην εκπαίδευση γενικότερα.

Και επειδή και η γεωμετρία πήγε επίσης άπατη και ξεχάσαμε ότι η ευθεία είναι συντομότερη πάσης άλλης δώσαμε στη συνέχεια και μια επί πλέον μελέτη για να βρούμε τη συμφερότερη όδευση προς την Αλβανία.

Στην Ήπειρο μάλιστα, πουλώντας κυριολεκτικά τρέλα, άρχισαν να μελετούν σιδηροδρομική σύνδεση με το Αργυρόκαστρο που ποτέ δεν πρόκειται να έχει σιδηρόδρομο. Σκέφτηκαν να φτιάξουν δηλαδή μια τυφλή και από τα δύο μέρη γραμμή, που κανένας δεν κατάλαβε ποτέ τι ακριβώς θα εξυπηρετούσε.

Αλλά τα χάλια μας δεν σταματούν εδώ. Στον Έβρο αποφασίστηκε να κατασκευαστεί διπλή ηλεκτροκινούμενη και με σηματοδότηση γραμμή από την Αλεξανδρούπολη ως το Ορμένιο, με κόστος κατασκευής πάνω από ένα δις ευρώ. Κανένας δεν έδωσε σημασία στο γεγονός ότι η υπάρχουσα γραμμή ανακαινίστηκε μόλις το 2011 και είναι ήδη μία από τις καλύτερες της χώρας. Μέσω αυτής της γραμμής μέσα σε σαράντα μόνο μέρες το 2011 οι τουρκικοί σιδηρόδρομοι μετακίνησαν είκοσι χιλιάδες βαγόνια, αλλά φαίνεται ότι εμάς δεν μας αρκεί για το ένα και μοναδικό τρένο που κινείται εκεί πάνω. Είναι βέβαια και τα γεωστρατηγικά σχέδια του ΝΑΤΟ θα μου πείτε που υπαγορεύουν το έργο αυτό. Αν είναι όμως έτσι ας το πληρώσει το έργο το ΝΑΤΟ. Δεν μπορούμε από τη μία να λέμε δεν έχουμε ενάμισι δις να τρυπήσουμε την Πίνδο αλλά από την άλλη έχουμε ένα δις να ανακαινίσουμε μια ανακαινισμένη ήδη γραμμή.

Κάπως έτσι πάγωσε η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία, αλλά ω του θαύματος πριν δύο μήνες ο υφυπουργός υποδομών Γιώργος Καραγιάννης ανήγγειλε την ανάθεση νέας μελέτης κόστους κοντά στα είκοσι εκατομμύρια ευρώ για να επικαιροποιηθούν οι προ δεκαπενταετίας μελέτες από Καλαμπάκα ως την Ηγουμενίτσα γιατί εν τω μεταξύ μπαγιάτεψαν. Μάλιστα ειπώθηκε πως σύντομα ο πρωθυπουργός θα έκανε και σχετικές εξαγγελίες και για το μεγάλο αυτό για τον τόπο μας έργο.

Μεσολάβησε δυστυχώς η τραγωδία των Τεμπών που συγκλόνισε τη χώρα. Ο υπουργός άλλαξε και ο πρωθυπουργός αντί γι αυτό που περιμέναμε να πει, είπε πως η δυτική σιδηροδρομική Εγνατία ανήκει στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας, αφήνοντας να εννοηθεί πως δεν είναι και τόσο σωστό να υπάρχει σιδηροδρομικός ανταγωνισμός με την οδική Εγνατία.

Το να έχουν δοθεί όμως εκατό εκατομμύρια ευρώ για αυτή την έστω επιστημονική φαντασίωση δεν είναι λίγο βαρύ;

Μήπως είναι η ώρα να γίνουμε επιτέλους μια σοβαρή χώρα;

Σε ποια σοβαρή χώρα θα άλλαζε άρδην ο σχεδιασμός των μεγάλων έργων κάθε φορά που θα άλλαζε ο υπουργός υποδομών ή ακόμα χειρότερα μόνο ο γενικός γραμματέας του υπουργείου υποδομών;

Η δυτική Θεσσαλία δεν μπορεί και δεν πρέπει να είναι απαθής θεατής όλης αυτής της απερίγραπτης κατάστασης. Μπορεί και πρέπει να διεκδικήσει το αυτονόητο. Το αυτονόητο είναι η κατασκευή της δυτικής σιδηροδρομικής Εγνατίας αρχίζοντας από το εύκολο έργο που θα συνδέσει την Καλαμπάκα με την Κοζάνη. Μια γραμμή που παρά λίγο θα είχε κατασκευαστεί πριν εκατό χρόνια.

Είχε τότε το έργο αυτό κατασκευαστεί κατά τα δύο τρίτα τουλάχιστον. Σήμερα η κατασκευή της γραμμής αυτής των ενενήντα επτά χιλιομέτρων θα χαρίσει στη χώρα έναν τριπλάσιο σε μήκος άξονα από τον Παλαιοφάρσαλο ως τη Φλώρινα και τη δυνατότητα της εύκολης σύνδεσης με τα δυτικά Βαλκάνια και την Αδριατική Θάλασσα. Θα αξιοποιηθούν δηλαδή στο έπακρο και οι υπάρχουσες ήδη και ανακαινισμένες γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Φλώρινας. Στη συνέχεια θα μπορούσε να γίνει και το περιβόητο “τρύπημα της Πίνδου” ώστε να μην είναι η Ήπειρος η μοναδική ηπειρωτική περιφέρεια της χώρας χωρίς ούτε ένα μέτρο σιδηροδρομικής γραμμής.

Ξέρω πως μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών είναι πολύ δύσκολο να μιλά, ακόμα και να σκέπτεται κάποιος τον σιδηρόδρομο. Όταν όμως βλέπουμε τον ίδιο τον πρωθυπουργό από τη μία να βάζει στο χρονοντούλαπο τη δυτική σιδηροδρομική Εγνατία και από την άλλη να αναγγέλλει την επένδυση ενός δις στην ήδη ανακαινισμένη γραμμή του Έβρου, μάλλον πρέπει να σκεφτούμε ότι κάτι δεν πάει καλά στο γεωγραφικό κέντρο της χώρας που όπως φαίνεται καμία επαφή δεν έχει πια με το κέντρο αποφάσεων της χώρας.

ΚΡΑΝΙΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Εκπαιδευτικός.

Tags: ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΩΝ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Ακολούθησε μας στο YouTube
Προηγούμενο

Ένα Συνέδριο υπέρ της του κόσμου ζωής

Επόμενο

Σημαντικές εμπειρίες για τους μικρούς ποδοσφαιριστές της Ακαδημίας του Α.Σ. Μετέωρα

Διαβάστε Επίσης

ΑΠΟΨΕΙΣ

Μαγικοί Επιστήμονες ή πως μπορείτε να φτιάξετε μια πράσινη ομελέτα!

15.10.2025 08:25
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο Γιώργος Τσιάκαλος για την απεργιακή κινητοποίηση

14.10.2025 17:38
ΑΠΟΨΕΙΣ

Βαγγέλης Φουφίκος: Ο Θανάσης ήξερε τι έκανε

13.10.2025 10:54
ΑΠΟΨΕΙΣ

Μια βραδιά πολιτισμού στο Ηρώδειο

12.10.2025 17:41
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ευχαριστήριο του Προέδρου της Κοινότητας Φλαμπουρεσίου, Ηλία Χριστάνα

11.10.2025 09:23
ΑΠΟΨΕΙΣ

Μάριος Παπαευσταθίου: Τα 44 επαγγέλματα που κινδυνεύουν από την Τεχνητή Νοημοσύνη και η επιστροφή στα “παλιά” κινητά

10.10.2025 19:33
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τα  Ψυχολογικά “κατάλοιπα” του Καπιταλισμού και το “δέον γενέσθαι”

10.10.2025 08:20
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης

09.10.2025 12:58
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το γεφύρι του Γκίκα στην Κρανιά Ασπροποτάμου κινδυνεύει – Ζητούμε αμέσως παρέμβαση!

08.10.2025 18:40
Επόμενο

Σημαντικές εμπειρίες για τους μικρούς ποδοσφαιριστές της Ακαδημίας του Α.Σ. Μετέωρα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έντυπη Έκδοση

  • Πρωτοσέλιδο
  • Έκδοση ΠαρασκευήςΔΙΑΒΑΣΤΕ
  • Αρχειακά
Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ

































  • Αρχική
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Εκδόσεις
  • Μοναστήρια Μετεώρων
  • Meteora Monasteries
Η ιστοσελίδα www.tameteora.gr είναι εγγεγραμμένη στο ηλεκτρονικό Μ.Η.Τ. της Γ.Γ.Ε.Ε. (Μον. αριθμός 232169)

© 2025 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS
  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΕΠΙΛΟΓΕΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

© 2025 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?