TaMeteora.gr

TaMeteora.gr

Πόση καφεΐνη επιτρέπεται να καταναλώνουμε την ημέρα;

Η καφεΐνη είναι ο καλύτερος φίλος του… άυπνου, αφού επιδρά κατά τέτοιο τρόπο στο κεντρικό νευρικό σύστημα ώστε να εξασφαλίσει –τουλάχιστον προσωρινά– μια αίσθηση ενέργειας και να νικήσει την υπνηλία.

Βέβαια, ούτε ο καφές ούτε κανένα προϊόν που περιέχει καφεΐνη δεν έχει υπερδυνάμεις, επομένως δεν είναι δυνατό να στηριζόμαστε επ’ αόριστον στην τονωτική επίδραση της διεγερτικής ουσίας χωρίς επαρκή ξεκούραση.

Ποια είναι όμως η επιτρεπόμενη δόση καφεΐνης σε ημερήσια βάση;
Η τρέχουσα οδηγία για τους περισσότερους υγιείς ενήλικες είναι η πρόσληψη καφεΐνης να μην ξεπερνά τα 400 mg την ημέρα, σύμφωνα με τη Mayo Clinic. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί κατά προσέγγιση σε τέσσερα φλιτζάνια καφέ, 10 κουτάκια αναψυκτικού τύπου κόλα ή δύο ενεργειακά ποτά. Βέβαια, η περιεκτικότητα κάθε προϊόντος σε καφεΐνη ποικίλλει σημαντικά.
Η κατανάλωση της παραπάνω ποσότητας καφέ όχι μόνο είναι ασφαλής αλλά μάλιστα συνδέεται με οφέλη για την υγεία, όπως ο μειωμένος κίνδυνος καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού και διαβήτη τύπου 2. Ωστόσο, αυτές οι θετικές επιδράσεις δεν οφείλονται αποκλειστικά στην καφεΐνη αλλά και στις αντιοξειδωτικές και σε άλλες ευεργετικές ουσίες που περιέχει το δημοφιλές ρόφημα. Με άλλα λόγια, δεν είναι το ίδιο να λαμβάνουμε καφεΐνη από τον καφέ, το τσάι ή τη μαύρη σοκολάτα και από αναψυκτικά ή ενεργειακά ποτά.
Τέλος, να σημειωθεί ότι κάθε άνθρωπος παρουσιάζει διαφορετική ευαισθησία στην καφεΐνη, επομένως μια ποσότητα που για κάποιον είναι ιδανική για παροδική τόνωση για κάποιον άλλο μπορεί να είναι υπερβολική και να του προκαλέσει νευρικότητα ή να του χαλάσει τον ύπνο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Προσοχή με τα μελάτα αυγά: Τι πρέπει να ξέρετε για λόγους υγείας

Όλοι γνωρίζουν ότι τα αυγά περιέχουν σαλμονέλα, ένα επικίνδυνο βακτήριο που εξουδετερώνεται μόνο όταν τα μαγειρεύουμε καλά. Αλλά υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που προτιμούν το βραστό τους αυγό “μελάτο” και ανησυχούν, μήπως αυτή η μέθοδος δεν σκοτώνει επαρκώς το βακτήριο της σαλμονέλας. Για την αποφυγή μόλυνσης από σαλμονέλα, τα αυγά πρέπει[…]

Περισσότερα »

Το τυρί αναδεικνύεται παράγοντας μακροζωίας

Το τυρί είναι αναμφίβολα ένα από τα αγαπημένα τρόφιμα. Περιέχει θρεπτικά συστατικά που είναι ευεργετικά για την υγεία, όπως ασβέστιο, ψευδάργυρος και βιταμίνες Α και Β-12. Αλλά, έχει και πολλά κορεσμένα λιπαρά, τα οποία μπορούν να αυξήσουν τα επίπεδα χοληστερόλης. Δύο νέες μελέτες ωστόσο, δείχνουν ότι το τυρί, θα μπορούσε[…]

Περισσότερα »

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *