Υπό εξέταση βρίσκεται το ενδεχόμενο μείωσης των προστίμων του ΚΟΚ.
Κάτι τέτοιο εξετάζεται σοβαρό από τα αρμόδια υπουργεία μιας και τα τσουχτερά πρόστιμα που είχαν θεσπιστεί με τη λογική του παραδειγματισμού, όπως φαίνεται δεν λειτούργησαν.
Στόχος του νέου ΚΟΚ είναι, σύμφωνα με την Καθημερινή, να γίνει πιο… φιλικός προς τον παραβάτη, με μείωση σειράς προστίμων προκειμένου να είναι εναρμονισμένα με τις νέες οικονομικές συνθήκες, αλλά να είναι ρεαλιστικότερη η είσπραξή τους.
Τα αποτελέσματα με την επιβολή προστίμων των 700 ευρώ ήταν αισθητά κατώτερα του αναμενόμενου, αφενός λόγω της ανικανότητας των οδηγών να τα καταβάλλουν, αφετέρου λόγω της έλλειψης προσωπικού της Τροχαίας να διεξαγάγει συστηματικούς ελέγχους, αλλά και η «χαρτογράφηση» από τους οδηγούς των σημείων SOS σε όλο το οδικό δίκτυο και οι ώρες που τα συνεργεία της Τροχαίας δραστηριοποιούνται.
Τα πρόστιμα που βρίσκονται υπό αναθεώρηση:
-Παραβίαση STOP: 700 ευρώ.
-Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη: 700 ευρώ.
-Αυτοσχέδιοι αγώνες (κόντρες): 700 ευρώ.
-Αντικανονικό προσπέρασμα: 700 ευρώ.
-Επικίνδυνοι ελιγμοί: 700 ευρώ.
-Απόρριψη αντικειμένων που παρακωλύουν την κυκλοφορία ή καθιστούν ολισθηρό το οδόστρωμα (διαρροή ή πτώση φορτίου): 400 ευρώ.
-Μη χρήση ζωνών ασφαλείας από οδηγό, επιβάτη, παιδιά κάτω των 12 ετών: 300 ευρώ.
Τα πρόστιμα που δεν θα μειωθούν:
-Κίνηση σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα άνω των 150 χλμ./ώρα: 350 ευρώ.
-Υπέρβαση ορίου ταχύτητας σε άλλους δρόμους με ταχύτητα άνω των 120 χλμ./ώρα: 350 ευρώ.
-Οπισθοπορεία σε σήραγγα ή σε αυτοκινητόδρομο: 700 ευρώ.
-Μη τήρηση υποχρεώσεων παραχώρησης προτεραιότητας σε οδικούς κόμβους: 350 ευρώ.
-Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ: 200-2.000 ευρώ.
-Εξοπλισμός εντοπισμού ή παρεμπόδισης συσκευών μέτρησης ταχύτητας: 2.000 ευρώ.