Θεραπεία του Αινέα και η ανάσταση της Ταβιθά

- ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ -

Του Μητροπολίτου Αυλώνος ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ MR.TH

ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΑΠΟ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΥΤΟΥ
Πράξ. 9, 32-42
«Αἰνέα, ἰᾶταί σε Ἰησοῦς ὁ Χριστός… Ταβιθᾶ ἀνάστηθι» (Πράξ. 9, 34-40).
Κυριακή σήμερα τοῦ Παραλύτου καί ἡ ἀποστολική περικοπή ἀναφέρεται στή θεραπεία τοῦ ἀπό ὀκταετίας παράλυτου Αἰνέα στήν πόλη Λύδδα, μιᾶς περιοχῆς τῆς Ἰουδαίας καί στήν ἀνάσταση τῆς Ταβιθά (Δορκάδος) στήν Ἰόππη τῆς ἴδιας περιοχῆς. Καί τά δύο θαύματα τά ἐπιτέλεσε μέ τή χάρη τοῦ Κυρίου ὁ ἀπόστολος Πέτρος. Ἀλήθεια! Πολλές εἶναι οἱ ὁμοιότητες τῆς θεραπείας τοῦ Αἰνέα μέ τόν Παράλυτο τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς (Λουκ. 5, 18-26), ἀλλά καί τῆς Ταβιθά μέ τήν ἀνάστασή τῆς κόρης τοῦ Ἰαείρου!
Τά γεγονότα εἶναι ἀληθινά καί τά ἐπιβεβαιώνει ἡ αὔξηση τῶν πιστῶν τῆς Ἐκκλησίας. «Ὅλοι ὅσοι κατοικοῦσαν στή Λύδδα καί στό Σάρωνα τόν εἶδαν (τόν Αἰνέα) καί δέχτηκαν τόν Ἰησοῦ γιά Κύριό τους». «Αὐτό ἔγινε γνωστό σ’ ὅλη τήν Ἰόππη, καί πολλοί πίστεψαν στόν Κύριον». Μέ αὐτά τά λόγια ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς περιγράφει τή συμμετοχή τοῦ λαοῦ στή χαρά τῆς θεραπείας, ἀλλά καί τῆς νεκρανάστασης, γι’ αὐτό καί γινόταν μαθητές τοῦ Χριστοῦ, χριστιανοί.
Σίγουρα, ἡ παραδοχή τῶν θαυμάτων εἶναι θέμα πίστης. Γιά ἐκεῖνον πού πιστεύει στή Θεότητα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καί στήν ἀπό τούς νεκρούς ἀνάστασή Του, εἶναι ὅλα πολύ ἁπλά καί κατανοητά. Γιἀ ἐκεῖνον πού δέ δέχεται τόν Ἰησοῦ Χριστό, εἶναι προβληματικά, ἐπειδή, ἀκριβῶς, τοῦ λείπει ἡ πίστη. Ποῦ βρέθηκαν οἱ χριστιανοί στή Λύδδα καί στήν Ἰόππη; Εἶχαν ἐκχριστιανισθεῖ ἀπό τούς χριστιανούς τῶν Ἱεροσολύμων πού «διασκορπίστηκαν στά χωριά τῆς Ἰουδαίας καί τῆς Σαμάρειας» (Πράξ. 8, 1) μετά τό λιθοβολισμό τοῦ Στεφάνου.
Τούς ἀνθρώπους αὐτῶν τῶν χωριῶν ὁ εὐαγγελιστής Λουκᾶς στή σημερινή περικοπή τούς ὀνομάζει ἁγίους καί ἔχει τό σκοπό του. Ἅγιοι δέν ἦταν μόνο οἱ Ἰουδαῖοι καί οἱ ἀπό τούς Ἰουδαίους χριστιανοί τῶν Ἱεροσολύμων, ἀλλά καί οἱ κάτοικοι τῆς Λύδδας, ἀνάμεσα στούς ὁποίους ὑπῆρχαν καί Ἑλληνιστές καί Σαμαρεῖτες. Ὅλοι αὐτοί, ἐξίσου, ἦταν ἅγιοι.
Ἐντύπωση κάνει σέ ὅλους, πώς, τή θεραπεία τοῦ Αἰνέα, κανένας δέν τή ζήτησε ἀπό τόν ἀπόστολο Πέτρο. Ὑπάρχει, ὅμως, στήν περικοπή καί κάτι ἄλλο πολύ σημαντικό. Ὁ Πέτρος δέ ζήτησε ὡς ὅρο καί προϋπόθεση γιά τή θεραπεία, ὅπως ζητοῦσε ὁ Κύριος, τήν πίστη. Ὁ Πέτρος θεράπευε μέ τή δύναμη τοῦ Χριστοῦ, γιατί τό ὄνομα τοῦ Κυρίου, ὅταν τό προφέρει κάποιος μέ πίστη, ἔχει τή δύναμη νά θαυματουργεῖ.
Μετά ἀπό ὅλα αὐτά τά θεωρητικά, ποιό μπορεῖ νά εἶναι τό μήνυμα τῆς σημερινῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς; Ὁ Χριστός εἶναι ὁ γιατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων. Θεραπεύει τήν παραλυσία τῶν σωμάτων, ἀλλά, τό κυριότερο, τήν παραλυσία τῆς ψυχῆς. Τό μυστήριο τῆς μετάνοιας-ἐξομολόγησης γιά τίς παραλυσίες ἀμέτρητων ψυχῶν, γι’ αὐτό ὑπάρχει στήν Ἐκκλησία. Οἱ ἁμαρτωλές ψυχές εἶναι, οὐσιαστικά, νεκρές. Ἡ ἐξομολόγηση τίς ἀνασταίνει καί τίς κάνει λευκότερες ἀπό ὅ,τι ἔγιναν μέ τό βάπτισμα. Αὐτό, ἀνάμεσα σέ πολλά ἄλλα λεπτομερέστερα, εἶναι τό μήνυμα τῆς σημερινῆς περικοπῆς.

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ