• Cart
  • Checkout
  • Όροι χρήσης
  • Αρχική
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Πολιτική απορρήτου
  • Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ
  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
  • Τα Μοναστήρια των Μετεώρων
  • Ταυτότητα
  • Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους επιχειρηματίες του τόπου μας
  • My account
  • Pricing
  • Shop
  • test
  • The Meteora monasteries
  • Τα Μετέωρα | Αρχική
  • Page
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
15.03.2025
TaMeteora.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Κατερίνα Παπακώστα: “Η πολιτική δεν είναι προνόμιο, αλλά χρέος…”

    Σύλληψη για κατοχή ναρκωτικών στα Τρίκαλα

    Ενδοσχολική επιμόρφωση στο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικής

    Πρόσκληση Π.Ε. Τρικάλων προς Πολιτιστικούς Συλλόγους

    Η νέα σύνθεση της κυβέρνησης: Μόνο ο Δημήτρης Παπαστεργίου παραμένει από το Νομό Τρικάλων

    Βρέθηκε πιστωτική κάρτα

    Συνεχίζεται από τον Δήμο Μετεώρων η ασφαλτόστρωση σε δρόμους της Καλαμπάκας

    Εποικοδομητική Επίσκεψη της Μαρίνας Κοντοτόλη στον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ)

    Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 54 ετών ο Ευάγγελος Κουτσιμπέλας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    «Προφητείες,Ψευδαισθήσεις Και Άλλα Πολιτικά Παραμύθια»

    Η Εθνική Πινακοθήκη βλάσφημη προς την επίσημη θρησκεία του κράτους

    Η Επιβράβευση των Προέδρων – Μια Αναντίρρητη Πραγματικότητα

    Οχυρωμένος πίσω από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία ο Μητσοτάκης – Αρκεί η αριθμητική υπεροχή για να καλύψει τις ευθύνες;

    «Υγειονομική Θωράκιση στη Χρυσομηλιά: Ο Δήμος Μετεώρων Δημιουργεί το Αύριο»

    Ο Μανόλης Αναγνωστάκης και η “γοητευτική ασάφειά” του     

    Άρθρο του Γιώργου Τσιάκαλου

    Άρθρο του Επικ. Καθηγητή Ψυχιατρικής Χρίστου Χ. Λιάπη για την πρόσφατη συνάντηση Τραμπ-Ζελένσκι

    Ηρακλής Φίλιος: Είναι οι χριστιανοί ειδωλολάτρες;

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Αγώνας επιβίωσης με τη Λευκάδα

    Νέο ρεκόρ: 4.250 συμμετοχές σε όλους τους αγώνες του 16ου ημιμαραθώνιου Καλαμπάκα-Τρίκαλα “Θανάσης Σταμόπουλος”

    ΕΠΣ Τρικάλων: Οι αγώνες του Σαββατοκύριακου 15-16 Μαρτίου και οι διαιτητές

    Βούλ(ι)α-ξε  στο τέλος!

    Πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση της ΜΟΛΕΚ

    Ηττήθηκαν στη Φήκη τα Μετέωρα – Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία

    Η Κρύα Βρύση γνώρισε την ήττα από τη Λυγαριά με 0-6

    Ορίστηκε το Πρωτέας Βούλας – Trikala Basket

    Ανακοίνωση του ΑΟΚ για το Τουρνουά Υποδομών Μπάσκετ στην Καλαμπάκα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Κερδίστε το βιβλίο της Μαρίας Κούλα «Πριν από τη στροφή»

    Αρωματικοί ρεβιθοκεφτέδες με σταφίδες και ελιές

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

    Μικρές πινελιές που απογειώνουν ένα casual σύνολο χωρίς πολλή προσπάθεια

    Ιταλική σούπα μινεστρόνε

    Κερδίστε το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» της Άννας Γρίβα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Λίλιαν» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    depositphotos.com

    Το παραδοσιακό υπερτρόφιμο – ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Κατερίνα Παπακώστα: “Η πολιτική δεν είναι προνόμιο, αλλά χρέος…”

    Σύλληψη για κατοχή ναρκωτικών στα Τρίκαλα

    Ενδοσχολική επιμόρφωση στο Δημοτικό Σχολείο Βασιλικής

    Πρόσκληση Π.Ε. Τρικάλων προς Πολιτιστικούς Συλλόγους

    Η νέα σύνθεση της κυβέρνησης: Μόνο ο Δημήτρης Παπαστεργίου παραμένει από το Νομό Τρικάλων

    Βρέθηκε πιστωτική κάρτα

    Συνεχίζεται από τον Δήμο Μετεώρων η ασφαλτόστρωση σε δρόμους της Καλαμπάκας

    Εποικοδομητική Επίσκεψη της Μαρίνας Κοντοτόλη στον Οργανισμό Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Δήμου Αθηναίων (ΟΠΑΝΔΑ)

    Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 54 ετών ο Ευάγγελος Κουτσιμπέλας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    «Προφητείες,Ψευδαισθήσεις Και Άλλα Πολιτικά Παραμύθια»

    Η Εθνική Πινακοθήκη βλάσφημη προς την επίσημη θρησκεία του κράτους

    Η Επιβράβευση των Προέδρων – Μια Αναντίρρητη Πραγματικότητα

    Οχυρωμένος πίσω από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία ο Μητσοτάκης – Αρκεί η αριθμητική υπεροχή για να καλύψει τις ευθύνες;

    «Υγειονομική Θωράκιση στη Χρυσομηλιά: Ο Δήμος Μετεώρων Δημιουργεί το Αύριο»

    Ο Μανόλης Αναγνωστάκης και η “γοητευτική ασάφειά” του     

    Άρθρο του Γιώργου Τσιάκαλου

    Άρθρο του Επικ. Καθηγητή Ψυχιατρικής Χρίστου Χ. Λιάπη για την πρόσφατη συνάντηση Τραμπ-Ζελένσκι

    Ηρακλής Φίλιος: Είναι οι χριστιανοί ειδωλολάτρες;

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Αγώνας επιβίωσης με τη Λευκάδα

    Νέο ρεκόρ: 4.250 συμμετοχές σε όλους τους αγώνες του 16ου ημιμαραθώνιου Καλαμπάκα-Τρίκαλα “Θανάσης Σταμόπουλος”

    ΕΠΣ Τρικάλων: Οι αγώνες του Σαββατοκύριακου 15-16 Μαρτίου και οι διαιτητές

    Βούλ(ι)α-ξε  στο τέλος!

    Πραγματοποιήθηκε η Γενική Συνέλευση της ΜΟΛΕΚ

    Ηττήθηκαν στη Φήκη τα Μετέωρα – Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία

    Η Κρύα Βρύση γνώρισε την ήττα από τη Λυγαριά με 0-6

    Ορίστηκε το Πρωτέας Βούλας – Trikala Basket

    Ανακοίνωση του ΑΟΚ για το Τουρνουά Υποδομών Μπάσκετ στην Καλαμπάκα

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Κερδίστε το βιβλίο της Μαρίας Κούλα «Πριν από τη στροφή»

    Αρωματικοί ρεβιθοκεφτέδες με σταφίδες και ελιές

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

    Μικρές πινελιές που απογειώνουν ένα casual σύνολο χωρίς πολλή προσπάθεια

    Ιταλική σούπα μινεστρόνε

    Κερδίστε το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» της Άννας Γρίβα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Λίλιαν» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    depositphotos.com

    Το παραδοσιακό υπερτρόφιμο – ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
TaMeteora.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο άνθρωπος που “σκότωσε” το Θεό

by ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
04.02.2017 11:36
in ΑΠΟΨΕΙΣ
A A
0
Share on FacebookShare on Twitter

Του Ηρακλή Αθ. Φίλιου
Βαλκανιολόγου, Θεολόγου

Δεν είναι κρυφό ότι στα όρια της σύγχρονης αποδόμησης σε κοινωνικό επίπεδο – αλλά και προσωπικό – επιχειρείται μία ανατροπή που σχετίζεται με το πως του προσδιορισμού εντός του εαυτού μου, εκτός του εαυτού μου και ενώπιον του Θεού. Της σχέσεως δηλαδή με τον Θεό.
Δεν είναι δυνατόν να αποκοπεί από το κοινωνικό σύνολο μία ατομική συμπεριφορά και να μελετηθεί αποκλειστικά μεμονωμένα. Η ηθική (διαπροσωπικές σχέσεις) κατά Durkheim είναι ο ένας από τους δύο παράγοντες που επηρεάζουν την κοινωνική εξέλιξη. Επομένως είναι αλληλένδετη μελέτη του εαυτού μέσα στον αυτό και εκτός του εαυτού.
Η θεοκτονία δεν είναι σύγχρονο φαινόμενο. Προς μία τέτοια εξάλλου θέση συνηγορεί το γεγονός ότι ανέκαθεν ο άνθρωπος «σκότωνε» τον Θεό. Βέβαια ο Θεός δεν είναι κτίσμα για να υποστεί τη φθορά και την αλλοίωση. Εντούτοις, ο άνθρωπος πάντα έβρισκε τον τρόπο να συντελεστεί η θεοκτονία εντός των ορίων της ύπαρξης του αλλά και της ύπαρξης του μέσα στο κοινωνικό σύνολο. Η θεοκτονία αυτή στην ουσία που αποσκοπεί; Στην υποβάθμιση του Θεού για να αναδειχθεί ο εαυτός, επειδή ακριβώς – κι εδώ προσέξτε είναι η ύπουλη κίνηση – ο εαυτός δεν αντέχει τη συμμόρφωση προς το πνεύμα του θείου νόμου, ήτοι την ηθική του ανθρωπισμού που φυλάσσει αιώνες τώρα η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ανατολής.
Η θεοκτονία οφείλω να ομολογήσω πως ενεργείται στο πλαίσιο μιας αμφισημίας. Αν και έγκλημα απέναντι στο Θεό, αποτελεί τοιουτοτρόπως έγκλημα και απέναντι στο συνάνθρωπο, αφού κατά Levinas «ο άλλος είναι απαραίτητος στη σχέση μου με τον Θεό». Μία ανάλογη θεοκτονία συντελείται στην παραβολή του Τελώνη και του Φαρισαίου που θα αναγνωστεί αυτή την Κυριακή στους ιερούς ναούς (Λουκ. 18, 9-14). Είναι γνωστή η παραβολή σύμφωνα με την οποία δύο άνθρωποι, ένας τελώνης κι ένας φαρισαίος, ανέβηκαν στο ναό για να προσευχηθούν. Ο φαρισαίος ευχαριστούσε το Θεό γιατί δεν είναι όπως οι άλλοι άνθρωποι και απαριθμούσε τα καλά που κάνει. Ο τελώνης γνωρίζοντας την αθλιότητα του, κάπου ήσυχα στο ναό και χτυπώντας το στήθος του ζητούσε το έλεος του Θεού.
Και οι δύο έχουν ένα κοινό. Καταφεύγουν στο ναό για να προσευχηθούν. Ο ναός είναι ο κοινός τόπος της συνάντησης τους. Τους συνδέει η πίστη στον Ίδιο Θεό. Κι έρχομαι στην προαίρεση τους. Και για να κάνω κατανοητό τούτο, δανείζομαι έναν όρο που χρησιμοποιεί ο Γρηγόριος Παλαμάς που ερμηνεύει τη σχετική παραβολή. Ο ιερός Πατήρ χρησιμοποιεί τη λέξη «τρόπος» θέλοντας να δείξει πως ο τρόπος ήταν εκείνος που τους διέκρινε. Και οι δύο ανέβηκαν στο ναό για να προσευχηθούν αλλά «ο φαρισαίος μετά την άνοδο κατέρριψε τον εαυτό του, ανατρεπόμενος από τον τρόπο» κατά Γρηγόριο.
Ένα παράδειγμα βγαλμένο μέσα από τη ζωή της Εκκλησίας που συμβάλλει στην κατανόηση του «πως» είναι και η ελεημοσύνη. Έστω για παράδειγμα ότι δύο άνθρωποι επιλέγουν να βοηθήσουν έναν πάσχοντα οικονομικά συνάνθρωπο τους. Τους συνδέει ένας κοινός σκοπός. Η φιλανθρωπία. Αυτός είναι ο «κοινός τόπος» της συνάντησης τους. Εντούτοις, ομολογώ πως δεν είναι ικανή να φέρει σε πλήρωση την εννοιολογική της σημασία, ακόμη κι αν γίνεται για καλό σκοπό. Θέλω να πω πως στο παράδειγμα μας η φιλανθρωπία αποτελεί ένα εργαλείο στα χέρια των ανθρώπων. Άλλοι θα την χρησιμοποιήσουν για να βοηθήσουν στα κρυφά και χωρίς τυμπανοκρουσίες τον πάσχοντα άνθρωπο, άλλοι δε την εκμεταλλεύονται για να διαλαλήσουν το καλό που πράττουν. Με λίγα λόγια διαφέρει ο τρόπος. Ο τρόπος λοιπόν ξεχώρισε τον τελώνη από τον φαρισαίο. Κι αν ο πρώτος ήταν «κήπος που έπλεε στα πνευματικά ύδατα» σύμφωνα με το λόγο του αγίου Ανδρέα Κρήτης, ο δεύτερος είχε έναν τρόπο «ὑψαυχῆ τε καί μοχθηρόν, ἀλαζονικόν τε καί θρασύν» (Ωδή ε’ Τριωδίου).
Ο εσωτερικός κόσμος και των δύο άκρως αντίθετος. Ο φαρισαίος ανεβαίνει με εγωισμό στο ναό, σε ένα μέρος δημόσιο. Γνωρίζει ότι εκεί θα παρευρίσκονταν και επιφανείς άνθρωποι της κοινωνίας. Θέλει να τους εντυπωσιάσει. Σκέφτεται πως αυτή είναι η ευκαιρία του. Και την αρπάζει. Μπαίνει στο ναό με υψωμένο το κορμί του. Βαδίζει αργά ώστε να τραβήξει την προσοχή των άλλων. Στέκεται σε ένα σημείο που θα τον έβλεπαν όλοι. Και αρχίζει να κατηγορεί τους ανθρώπους. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Ξεφτυλίζει το συνάνθρωπο του εκείνη τη στιγμή, έναν τελώνη που είχε μαζευτεί σε μία γωνιά του ναού κρυφά από όλους για να προσευχηθεί με ησυχία. Και το φωνάζει ξεκάθαρα πως δεν είναι σαν αυτόν εδώ τον τελώνη. Και αρχίζει να αδολεσχεί και να μιλάει για τις νηστείες που κάνει, τη φιλανθρωπία και να επιδίδεται σε μία άκομψη προβολή του εαυτού του. Ένας άνθρωπος που πήγε στο ναό ως «αναμάρτητος» για να δικαιώσει τον εαυτό του μέσα από την καταδίκη του άλλου.
Ο φαρισαίος πάσχει. Και η πάθηση του είναι σοβαρότερη από τα σωματικά πάθη που διακατέχουν τον άνθρωπο, γιατί τα σωματικά πάθη προσβάλλουν την ψυχή του, ενώ τα πάθη της ψυχής και τους άλλους. Κι αν η μοιχεία και η πορνεία είναι αμαρτία (δεν χωράει αμφιβολία), και ορισμένοι εμμένουν σ’ αυτά τα πάθη, η υποκρισία του φαρισαίου είναι ψυχικό καρκίνωμα που προσβάλλει τον ίδιο και τους άλλους. Η υποκρισία του είναι η μεγαλύτερη του αστοχία∙ ύπουλη και επικίνδυνη. Ένας άνθρωπος που δεν λειτουργεί μέσα του το φροϋδικό «υπερεγώ», το οποίο στον Freud εμφανίζεται σε άρθρα που αφορούν – προσέξτε το συσχετισμό με την παραβολή του ευαγγελίου – τον ναρκισσισμό. Αυτόν από τον οποίο διακατέχεται ο φαρισαίος. Αυτός ο απελπισμένος άνθρωπος που στην προσπάθεια του να δειχτεί στους άλλους, τους υποβαθμίζει. Μία προσπάθεια που είναι «ένδειξη μιας βαθιάς εσωτερικής απελπισίας που προέρχεται από την αδυναμία του να βρει τον πραγματικό Θεό και τελικά δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο γιατί τον απομακρύνει όλο και περισσότερο από το Θεό» όπως θα μας πει με τον ιδιαίτερο του λόγο ο π. Φιλόθεος Φάρος.
Πιο πέρα ένας σκυφτός και απαρηγόρητος για την αμαρτωλότητα του άνθρωπος. Νιώθει μόνος στο ναό, ντροπή για τον άθλιο του χαρακτήρα, τις σκέψεις και τις άνομες ενέργειες του. Δεν θέλει να δει τους γύρω του. Δεν θέλει να τον δουν οι γύρω του. Σκύβει κάτω, μαζεύεται. Ντρέπεται. Θλίβεται. Μαζεύει τη θλίψη που του προκαλεί η αμαρτία μέσα του. Αισθάνεται έναν έλεγχο στη συνείδηση του. Ένα βάρος που θέλει να το πετάξει από πάνω του. Δεν βρίσκει να πει λόγια. Δεν έχει κάνει εξάλλου κάτι καλό για να νιώσει μία κάποια ικανοποίηση στην ψυχή του. Γνωρίζει τις αδικίες του, τις κλεψιές εις βάρος των ανθρώπων. Αρνείται να σηκώσει τα μάτια του στον ουρανό. Τι να δει; Τον Θεό; Πώς να τον δει; Ποιο ηθικό πλεονέκτημα του επιτρέπει να αντικρίσει το Θεό; Αφού γνωρίζει την αθλιότητα του. Δεν έχει λόγο να καυχηθεί. Ακόμη και η σκέψη του έχει πατώσει. Τι να βρει για να προσφέρει στο Θεό; Τις αδικίες του; Τον πλουτισμό του εις βάρος των άλλων; Δεν πράττει τίποτε. Δεν τολμάει. Προσφέρει στο Θεό μόνο τους αναστεναγμούς του. Όχι δημόσια αλλά προσωπικά.
Χτυπάει το στήθος του. Κλαίει. Τα δάκρυα του στολίζουν τα σχέδια που υπάρχουν στο δάπεδο του ναού. Μία λίμνη σχηματίζεται στα πόδια του από τα εύλαλα δάκρυα. Κι εκεί βλέπει πόσο ταλαιπωρημένο από την αμαρτία κατάντησε το πρόσωπο του. Προσφέρει στο Θεό την εκτόνωση του. Τη σιωπή των δακρύων του. Γνωρίζει πως δεν τηρεί τις εντολές του Θεού. Έχει όμως και μία πιο διεισδυτική επίγνωση. Γνωρίζει την αμαρτωλότητα του, τη βιώνει, θέλει να την τινάξει από πάνω του. Και ζητά γι’ αυτό το έλεος του Θεού. Γνωρίζει πως ακόμη κι αν ήταν δίκαιος, το έλεος του Θεού τον σώζει και όχι η δική του δικαιοσύνη, η φιλανθρωπία του, εν τέλει η ηθική του ζωή. Γνωρίζει πως το έλεος του Θεού κοσμεί με κατάνυξη τους ψαλμούς του Δαβίδ. Βλέπει τον εαυτό του στους ψαλμούς. Στον 6ο, 37ο, 50ο, 85ο, 102ο ψαλμό και «βρέχει με δάκρυα το κρεβάτι του κάθε βράδυ» – σύμφωνα με το ψαλμικό του Δαβίδ – ζητώντας το άπειρο θεϊκό έλεος. Του ‘ρχεται να φωνάξει, να σκίσει τα ιμάτια του, μα δεν έχει ούτε αυτή τη δύναμη. Έχει όμως τη δύναμη της ψυχής, της μετάνοιας που ελκύει καταλυτικά τη χάρη του Θεού.
Η θεοκτονία της παραβολής δεν αποκλείει την εξόντωση του άλλου, του αδελφού. Αντίθετα έχει την τελείωση της στην εξόντωση του άλλου αλλά παράλληλα η ίδια είναι η τελείωση της αρχής εξόντωσης του άλλου. «Σκοτώνοντας» τον Θεό εξοντώνεται ο συνάνθρωπος. Εξοντώνοντας τον συνάνθρωπο «σκοτώνεται» ο Θεός, αφού «ό,τι κάνατε σε ένα από τούτους τους ασήμαντους αδελφούς μου, σ’ εμέ το κάνατε» κατά το λόγο του Χριστού (Ματθ. 25, 40-41). Μήπως εξάλλου συχνά πυκνά στην εκκλησιαστική ζωή αυτό δεν γίνεται; Δεν «σκοτώνουμε» τον Θεό αλλοιώνοντας τις ευαγγελικές και πατερικές διδαχές και αγνοώντας την ιερά παράδοση της Εκκλησίας; Δεν δημιουργούμε μία κακότεχνη εικόνα του Θεού σμιλευμένη στη χοϊκή αδυναμία μας να προσλάβουμε το σαρκωμένο μυστήριου Του; Δεν ειδωλοποιούμε τον Θεό, προσαρμόζοντας Τον στα μέτρα μας; Δεν δημιουργούμε με αυθάδεια και ανέραστη δημιουργικότητα τον Θεό «κατ’ εικόνα» ανθρώπου;
Δεν πικραίνουμε τον συνάνθρωπο μας; Τους γονείς μας, τον πνευματικό μας, τη σχέση μας, το φίλο μας, τον συνάνθρωπο μας, τον άγνωστο σ’ εμάς αδελφό; Δεν αφανίζουμε, δεν κακολογούμε, δεν λέμε ψέματα, δεν βγάζουμε κακότητα, δεν δείχνουμε με λόγια τη ζήλεια μας απέναντι στον άλλον για να δικαιώσουμε κι εν πολλοίς να δικαιολογήσουμε τον εαυτό μας; Κι αυτό επειδή ακριβώς πρέπει να υπάρξουμε στην αναίρεση του άλλου. Η ύπαρξη μας περνάει μέσα από την ανυπαρξία του άλλου. Απειλούμαστε από την παρουσία του, άρα και πρέπει να εξοντωθεί. Μοχθούμε τον άλλον. Τον μοχθούμε για την πνευματική πρόοδο και αγάπη μέσα στην οικογένεια του.
Με τα λόγια μας γινόμαστε βόθρος, στάζοντας δηλητήριο, χολή και χωρίς αιδώ ζητούμε την εκδίκηση γιατί θεωρούμε ότι έχουμε αδικηθεί. Και μάλιστα τη στιγμή που άλλος δεν απαντάει στις ύβρεις μας, δεν μας εκδικείται ό,τι κι αν του προσάψουμε, δεν ξεστομίζει κακοήθειες κι ας τον και τον πληγώνουμε. Η υποκρισία, η κακία, το ψεύδος συνυπάρχουν ως ο απόλυτος υπαρξιακός εκμηδενισμός μας. Η απροϋπόθετη και επιτακτικά αμετανόητη κατάφαση του εαυτού μας και της άρνησης του άλλου. Θέλουμε το κακό του άλλου. Τον εξευτελισμό του. Υποκρινόμαστε και εξοντώνουμε τον άλλον.
Στις 14 Ιουνίου 1964 ο π. Σεραφείμ Ρόουζ, κι ενώ είχε καταθέσει τη διπλωματική του εργασία, έγραψε ένα γράμμα τους γονείς του όπου τους εξηγούσε τους λόγους για τα σχέδια που θέλει να ακολουθήσει. Μεταξύ των άλλων σημείωνε: «Αν ο Χριστός ερχόταν σήμερα σ’ αυτόν τον κόσμο, ξέρετε τί θα Του συνέβαινε; Θα Τον έκλειναν σε ψυχιατρείο και θα Τον υπέβαλαν σε ψυχοθεραπεία και το ίδιο θα έκαναν στους άγιους Του. Ο κόσμος θα Τον σταύρωνε σήμερα ακριβώς όπως το έπραξε πριν από δύο χιλιάδες χρόνια, διότι ο κόσμος δεν έχει μάθει τίποτα πέρα από το να κατεργάζεται ακόμη δολιότερες μορφές υποκρισίας».

Tags: ΙΗΣΟΥΣ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Ακολούθησε μας στο YouTube
Προηγούμενο

Κίνα: Προσπάθησε να πετάξει την κοπέλα του από τον τρίτο όροφο εμπορικού κέντρου [video]

Επόμενο

Προωθείται η αλλαγή στο εκλογικό σύστημα για δήμους και περιφέρειες

Διαβάστε Επίσης

ΑΠΟΨΕΙΣ

«Προφητείες,Ψευδαισθήσεις Και Άλλα Πολιτικά Παραμύθια»

14.03.2025 18:21
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η Εθνική Πινακοθήκη βλάσφημη προς την επίσημη θρησκεία του κράτους

12.03.2025 11:16
ΑΠΟΨΕΙΣ

Η Επιβράβευση των Προέδρων – Μια Αναντίρρητη Πραγματικότητα

12.03.2025 09:26
ΑΠΟΨΕΙΣ

Οχυρωμένος πίσω από την κοινοβουλευτική πλειοψηφία ο Μητσοτάκης – Αρκεί η αριθμητική υπεροχή για να καλύψει τις ευθύνες;

11.03.2025 14:02
ΑΠΟΨΕΙΣ

«Υγειονομική Θωράκιση στη Χρυσομηλιά: Ο Δήμος Μετεώρων Δημιουργεί το Αύριο»

11.03.2025 09:46
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ο Μανόλης Αναγνωστάκης και η “γοητευτική ασάφειά” του     

10.03.2025 08:33
ΑΠΟΨΕΙΣ

Άρθρο του Γιώργου Τσιάκαλου

09.03.2025 23:24
ΑΠΟΨΕΙΣ

Άρθρο του Επικ. Καθηγητή Ψυχιατρικής Χρίστου Χ. Λιάπη για την πρόσφατη συνάντηση Τραμπ-Ζελένσκι

09.03.2025 18:45
ΑΠΟΨΕΙΣ

Ηρακλής Φίλιος: Είναι οι χριστιανοί ειδωλολάτρες;

08.03.2025 10:06
Επόμενο

Προωθείται η αλλαγή στο εκλογικό σύστημα για δήμους και περιφέρειες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έντυπη Έκδοση

  • Πρωτοσέλιδο
  • Έκδοση ΠαρασκευήςΔΙΑΒΑΣΤΕ
  • Αρχειακά
Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ
































  • Αρχική
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Εκδόσεις
  • Μοναστήρια Μετεώρων
  • Meteora Monasteries
Η ιστοσελίδα www.tameteora.gr είναι εγγεγραμμένη στο ηλεκτρονικό Μ.Η.Τ. της Γ.Γ.Ε.Ε. (Μον. αριθμός 232169)

© 2024 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS
  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΕΠΙΛΟΓΕΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

© 2024 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?