Επανήλθαν στο προσκήνιο οι απατεώνες που εξαπατούν ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων, παριστάνοντας τους συναδέλφους τους που δήθεν έχουν μεγάλη ανάγκη από χρήματα, για να… κηδέψουν συγγενικά τους πρόσωπα!
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες της ιστοσελίδας TaMeteora.gr στα νέα κρούσματα στην επαρχία Καλαμπάκας «πρωταγωνίστρια» ήταν γυναίκα.
Στην πρώτη περίπτωση τηλεφώνησε σε ταξιτζή και του είπε να παραλάβει χρήματα από πρατήριο υγρών καυσίμων στον Γάβρο. Ο ταξιτζής και ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου ευτυχώς διασταύρωσαν τις πληροφορίες τους και κατάλαβαν ότι πρόκειται για απάτη.
Στη δεύτερη περίπτωση άλλη κυρία (πιθανώς η ίδια) τηλεφώνησε σε ιδιοκτήτη πρατηρίου, του είπε ότι είναι συνάδελφός του και ότι πέθανε η μητέρα της στην Καρδίτσα. Είπε ότι θέλει να στείλει κάποια χρήματα στον αδελφό της, που μένει στην περιοχή, και αν γίνεται να τα καταθέσει σε λογαριασμό του πρατηριούχου. Μόλις ο ιδιοκτήτης πρατηρίου της είπε ότι δεν μπορούν να κατατεθούν χρήματα στον λογαριασμό του χωρίς παραστατικό, εκείνη του έκλεισε το τηλέφωνο. Σημειώνεται ότι στον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη έχει γίνει ξανά απόπειρα εξαπάτησης μέσω τηλεφώνου.
Χρήσιμες συμβουλές από την Αστυνομία
Στο πλαίσιο της προληπτικής δράσης και με σκοπό την αποτροπή παρόμοιων περιστατικών, η ΕΛ.ΑΣ. έχει δημοσιοποιήσει κατά καιρούς τις παρακάτω χρήσιμες συμβουλές προς τους πολίτες:
– Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών – φιλικών προσώπων.
– Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού – φιλικού προσώπου. Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
– Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
– Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
– Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
– Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
– Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
– Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
– Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
– Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!