• Cart
  • Checkout
  • Όροι χρήσης
  • Αρχική
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Πολιτική απορρήτου
  • Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ
  • ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ
  • Τα Μοναστήρια των Μετεώρων
  • Ταυτότητα
  • Χριστουγεννιάτικες ευχές από τους επιχειρηματίες του τόπου μας
  • My account
  • Pricing
  • Shop
  • test
  • The Meteora monasteries
  • Τα Μετέωρα | Αρχική
  • Page
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
23.03.2025
TaMeteora.gr
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Το Σάββατο 29/3 ο ετήσιος χορός του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας

    Σα βγεις στον πηγαιμό για την… Καστανιά

    Πώς ο Κώστας Σκρέκας εκμηδένισε τη γραφειοκρατία πετυχαίνοντας την αποκατάσταση καμένων δασικών εκτάσεων

    Ο στολισμός του δίσκου του Τιμίου Σταυρού στην Ενορία Διάβας

    Ανακοίνωση για την κηδεία της Μαρίας Μπούγλα

    Λ. Αβραμόπουλος από το FORUM του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων: «Ήρθε η ώρα να χτίσουμε έναν πραγματικά αποτελεσματικό μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας σε τοπικό επίπεδο»

    Λαμπρή υποδοχή της Ιεράς Εικόνας της Σταυρώσεως στον Βυζαντινό Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Καλαμπάκας

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Καλαμπάκα για την παρέλαση της 25ης Μαρτίου

    Κλείνουν την Εγνατία από Παναγιά ως Μέτσοβο για περισσότερους από έξι μήνες – Ερωτηματικά για το άνοιγμα της Κατάρας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (5/13)

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (4/13)

    Τρεις Κατηγορίες Πολιτών: Η αδικία που έγινε καθεστώς

    Από τον ραγιαδισμό στη διεκδίκηση: Ώρα για αλλαγή στάσης

    ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ: Πρότυπο Ανθεκτικότητας και Επιχειρησιακής Ετοιμότητας

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή. Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (3/13)

    Νέο Σχέδιο Πόλεως: «27 Χρόνια Αναμονής- 27 Χρόνια Καθυστέρησης»

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (2/13)

    Δικαιοῦμαι νὰ νηστεύω;

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Τα Μετέωρα νίκησαν το Κεφαλόβρυσο εκτός έδρας – Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία

    Νίκη-ανάσα για την Κρύα Βρύση σε ματσάρα με το Δενδροχώρι (4-3)

    Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα…

    ΕΠΣΤ: Οι αγώνες του Σαββατοκύριακου 22-23 Μαρτίου και οι διαιτητές

    Meteora Trail Run 2025 – Ανανεωμένο και συναρπαστικό!

    Άνεμος… (96-61) η Μύκονος

    ΦΩΤΟ: sportrikala.gr

    ΑΟΤ-Νεοχώρι στον τελικό του κυπέλλου ΕΠΣ Τρικάλων

    Εξαιρετική εμφάνιση της Ακαδημίας του Άθλου σε τουρνουά στην Μπάρα και νίκη της αντρικής ομάδας

    Δύο νίκες για τον Φιλαθλητικό Καλαμπάκας στο Βόλεϊ

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Κερδίστε το βιβλίο της Μαρίας Κούλα «Πριν από τη στροφή»

    Αρωματικοί ρεβιθοκεφτέδες με σταφίδες και ελιές

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

    Μικρές πινελιές που απογειώνουν ένα casual σύνολο χωρίς πολλή προσπάθεια

    Ιταλική σούπα μινεστρόνε

    Κερδίστε το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» της Άννας Γρίβα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Λίλιαν» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    depositphotos.com

    Το παραδοσιακό υπερτρόφιμο – ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS

    Το Σάββατο 29/3 ο ετήσιος χορός του 1ου Γυμνασίου Καλαμπάκας

    Σα βγεις στον πηγαιμό για την… Καστανιά

    Πώς ο Κώστας Σκρέκας εκμηδένισε τη γραφειοκρατία πετυχαίνοντας την αποκατάσταση καμένων δασικών εκτάσεων

    Ο στολισμός του δίσκου του Τιμίου Σταυρού στην Ενορία Διάβας

    Ανακοίνωση για την κηδεία της Μαρίας Μπούγλα

    Λ. Αβραμόπουλος από το FORUM του Ελληνικού Δικτύου Ανθεκτικών Πόλεων: «Ήρθε η ώρα να χτίσουμε έναν πραγματικά αποτελεσματικό μηχανισμό Πολιτικής Προστασίας σε τοπικό επίπεδο»

    Λαμπρή υποδοχή της Ιεράς Εικόνας της Σταυρώσεως στον Βυζαντινό Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτόκου Καλαμπάκας

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Καλαμπάκα για την παρέλαση της 25ης Μαρτίου

    Κλείνουν την Εγνατία από Παναγιά ως Μέτσοβο για περισσότερους από έξι μήνες – Ερωτηματικά για το άνοιγμα της Κατάρας

  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΟΛΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (5/13)

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (4/13)

    Τρεις Κατηγορίες Πολιτών: Η αδικία που έγινε καθεστώς

    Από τον ραγιαδισμό στη διεκδίκηση: Ώρα για αλλαγή στάσης

    ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ: Πρότυπο Ανθεκτικότητας και Επιχειρησιακής Ετοιμότητας

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή. Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (3/13)

    Νέο Σχέδιο Πόλεως: «27 Χρόνια Αναμονής- 27 Χρόνια Καθυστέρησης»

    Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (2/13)

    Δικαιοῦμαι νὰ νηστεύω;

  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

    Τα Μετέωρα νίκησαν το Κεφαλόβρυσο εκτός έδρας – Τα αποτελέσματα και η βαθμολογία

    Νίκη-ανάσα για την Κρύα Βρύση σε ματσάρα με το Δενδροχώρι (4-3)

    Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα…

    ΕΠΣΤ: Οι αγώνες του Σαββατοκύριακου 22-23 Μαρτίου και οι διαιτητές

    Meteora Trail Run 2025 – Ανανεωμένο και συναρπαστικό!

    Άνεμος… (96-61) η Μύκονος

    ΦΩΤΟ: sportrikala.gr

    ΑΟΤ-Νεοχώρι στον τελικό του κυπέλλου ΕΠΣ Τρικάλων

    Εξαιρετική εμφάνιση της Ακαδημίας του Άθλου σε τουρνουά στην Μπάρα και νίκη της αντρικής ομάδας

    Δύο νίκες για τον Φιλαθλητικό Καλαμπάκας στο Βόλεϊ

  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΟΛΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΕΚΔΟΣΕΙΣ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
    • ΥΓΕΙΑ/ΟΜΟΡΦΙΑ

    Κερδίστε το βιβλίο της Μαρίας Κούλα «Πριν από τη στροφή»

    Αρωματικοί ρεβιθοκεφτέδες με σταφίδες και ελιές

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    Βαγγέλης Κούτας: «Εμείς αποφασίζουμε για την προσωπική μας ανάπτυξη»

    Μικρές πινελιές που απογειώνουν ένα casual σύνολο χωρίς πολλή προσπάθεια

    Ιταλική σούπα μινεστρόνε

    Κερδίστε το βιβλίο «Οιδίπους τύραννος» της Άννας Γρίβα

    Η τυχερή που κερδίζει το βιβλίο «Λίλιαν» από τις Εκδόσεις Κάκτος

    depositphotos.com

    Το παραδοσιακό υπερτρόφιμο – ασπίδα κατά του καρκίνου του παχέος εντέρου

  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ
No Result
View All Result
TaMeteora.gr
No Result
View All Result
Αρχική ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟΨΕΙΣ

Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (5/13)

by ΤΜΗΜΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ
23.03.2025 08:32
in ΑΠΟΨΕΙΣ
A A
0
Share on FacebookShare on Twitter

Όσον αφορά τον Δ’ Λόγο (1, 15-2,7), στην αρχή του λόγου ο Γρηγόριος Νύσσης αναφέρεται στον καθαρισμό του χρυσαφιού. Μας προετοιμάζει με τον τρόπο αυτό για όσα πολύ ωφέλιμα θα πει για την προπτωτική και μεταπτωτική κατάσταση του ανθρώπου.

 

Η ψυχή του ανθρώπου έμοιαζε με το χρυσάφι πριν εισέλθει στον άνθρωπο η αμαρτία, λάμποντας από την καθαρότητά της. Όταν όμως η αμαρτία εισήλθε και το κακό, η ανθρώπινη φύση έγινε άσχημη και μαύρη [42], χάνοντας το αρχικό της κάλλος. Την διόρθωση αυτή ανέλαβε ο Θεός, ο οποίος δεν επινόησε μία καινούρια ομορφιά αλλά την επανέφερε στην αρχική τέχνη με λιώσιμο, αναχωνεύοντας, με στόχο την αθανασία, εκείνη που μαύρισε από την κακία [43]. Ο Θεός δεν άφησε τον άνθρωπο στην πτώση του, αλλά με το σχέδιο της θείας οικονομίας προσπάθησε να φέρει τον άνθρωπο ξανά στην προπτωτική του κατάσταση, δηλαδή στην ομορφιά που είχε πρώτα.

Ο Νυμφίος λέει στη νύμφη πως είναι ωραία εκείνη που κάθεται δίπλα του και πως τα μάτια της είναι σαν περιστέρια. Ήταν εμφανής η αποξένωση της από το αρχέτυπο κάλλος και η αλλοίωση της αφού έγινε άσχημη όταν γειτνίασε με την κακία. Ο Νύσσης στη συνέχεια δίνει θεολογική διάσταση στην απώλεια της αρχικού κάλλους. Η προαίρεση οδηγεί την διαμόρφωση της ελεύθερης γνώμης και η ανθρώπινη φύση αναλόγως μεταβάλλεται. Αυτό σχετίζεται με τα πάθη [44]. Αν δηλαδή κάποιος έχει το πάθος του θυμού γίνεται θυμώδης, ενώ η μακροθυμία, η καθαρότητα, η ειρηνικότητα, η πραότητα, δείχνουν πως η κατάσταση της ψυχής βρίσκεται σε γαλήνια αταραξία [45].

Ο Δ’ Λόγος λοιπόν παρατηρεί πως η νύμφη έχει ομορφύνει και έχει πλησιάσει στην αρχική ομορφιά, σαν αντανακλά το αρχικό κάλλος. Αυτό βέβαια συμβαίνει επειδή αποτραβήχτηκε από την κακία. Είναι χαρακτηριστικό πως ο Νύσσης παρομοιάζει την ψυχή με καθρέφτη, ο οποίος μεταβάλλεται ανάλογα με το περιεχόμενο των επιθυμιών του.

Στη συνέχεια ο ίδιος αναφέρεται στο ωραίο, το οποίο υπάρχει μόνο στη φαντασία αυτών που το τιμούν [46]. Σαφώς και πρόκειται για μία επισήμανση του Νύσσης με πλατωνικό υπόβαθρο, αφού σύμφωνα με το Συμπόσιο οτιδήποτε ωραίο υπάρχει στη γη αποτελεί φευγαλέα αντανάκλαση του υπερβατικού κάλλους, το οποίο προέρχεται όμως από τον ουρανό [47].

Λίγο παρακάτω γίνεται λόγος για κλίνη [48]. Ο Νυμφίος δεν έρχεται όπως είναι στην κλίνη για να συναντήσει τη νύμφη αλλά έρχεται ‘’σύσκιος’’ [49], δηλαδή ισκιωμένος. Είναι αδύνατον ο Θεός να παρουσιαστεί με την θεϊκή του φύση στους ανθρώπους. Εξάλλου, η φύση του Θεού είναι άκτιστη, ενώ του ανθρώπου κτιστή. Γι’ αυτό τύλιξε στον ίσκιο τον εαυτό του σκεπάζοντας την καθαρή ακτίνα της θεότητας με την μορφή του δούλου. Δηλαδή ο Θεός ενανθρώπησε, αποκαλύφθηκε ἐν σώματι στους ανθρώπους, γι’ αυτό και η νύμφη θα πει πως ήλθε με το φόρεμα του σώματος [50]. ‘’Κλίνη’’ η νύμφη ονομάζει την ανάκραση της ανθρώπινης φύσης με την θεότητα, δηλαδή το μέγα μυστήριο της ένωσης του Χριστού με την Εκκλησία [51].

Ενδιαφέρουσα είναι η αναφορά του Νύσσης στα στάδια ανύψωσης της ψυχής, κάτι που μας φέρνει στο νου τους αναβαθμούς του έρωτα στο πλατωνικό Συμπόσιο [52], όπου η ανάβαση είναι διαρκής [53]. Η ψυχή δεν φτάνει αμέσως στον Θεό, η νύμφη σε ολόκληρο το έργο αναζητά τον Νυμφίο και συνεχώς ανέρχεται για να τον συναντήσει. Ο Νύσσης στο σημείο αυτό θαυμάζει το ύψος στο οποίο έχει φτάσει η ψυχή.

Υποσημειώσεις:
[42] Πρβλ. Μ. Αθανασίου, Περί Ένανθρωπήσεως, ΕΠΕ 1, 14, στ. 13-18, σ. 260: ‘’ Ὡς γὰρ τῆς γραφείσης ἐν ξύλῳ μορφῆς παραφανισθείσης ἐκ τῶν ἔξωθεν ῥύπων, πάλιν χρεία τοῦτον παραγενέσθαι, οὗ καὶ ἔστιν ἡ μορφή, ἵνα ἀνακαινισθῆναι ἡ εἰκὼν δυνηθῇ ἐν τῇ αὐτῇ ὕλῃ διὰ γὰρ τὴν ἐκείνου γραφὴν καὶ αὐτὴ ἡ ὕλη ἐν ᾗ καὶ γέγραπται οὐκ ἐκβάλλεται, ἀλλ᾿ ἐν αὐτῇ ἀνατυποῦται’’.

[43] Γρηγορίου Νύσσης, Εξήγηση στα Άσματα, Λόγος Δ’, ΕΠΕ 7, Θεσσαλονίκη, 1989, στ. 7-15, σ. 118.

[44] Τα πάθη δεν είναι αρνητικά αλλά φυσικές δυνάμεις της ψυχής. Βλ. Ιωάννου Δαμασκηνού, Εισαγωγή δογμάτων στοιχειώδης, 9, Kotter I: ‘’Πάθος ἐστί φυσικόν κίνησις φύσεως παθητική τοῦ πάσχοντος. Ἥτις τῆς μέν φύσεώς ἐστιν ἐνέργεια, πάθος δέ τοῦ, περί ὃ ἡ ἐνέργεια, οἷον γένεσις, χαρά, λύπη, ἀγωνία, ἀδημονία, φόβος, ὄκνος, κόπος, ὕπνος, ἡδονή, πόνος, θυμός, ἐπιθυμία, τομή, ῥεῦσις καὶ φθορὰ καὶ τὰ τοιαῦτα. Ταῦτα καί τά τοιαῦτα πάθη φυσικά εἰσι καί ἀδιάβλητα οὐκ ἐφ’ ἡμῖν ὄντα’’. Η χρήση τους είναι που τα καθιστά καλά ή κακά. Ο Γρηγόριος Νύσσης αναφέρει: «Ταῦτα δέ ἔστιν ὅσα ἐν ἡμῖν γινόμενα πάθη λέγεται, ἃ οὐχί πάντως ἐπί κακῷ τινι τῇ ἀνθρωπίνῃ συνεκληρώθη ζωῇ… ἀλλά τῇ ποιᾷ χρήσει τῆς προαιρέσεως, ἢ ἀρετῆς, ἢ κακίας ὄργανα τά τοιαῦτα τῆς ψυχῆς κινήματα γίνεται’’. Βλ. Γρηγορίου Νύσσης, Περί ψυχῆς καί ἀναστάσεως, P.G. 46, 61AB.

[45] Γρηγορίου Νύσσης, Εξήγηση στα Άσματα, Λόγος Δ’, ΕΠΕ 7, Θεσσαλονίκη, 1989, στ. 1-8, σ. 120.

[46] Ό.π. στ. 5, σ. 124.

[47] Βλ. Constantine Bozinis, ‘’The Royal Bed’’: Gregory of Nyssa’s Platonic Reading of the Song of Songs, Gregory of Nyssa: In Canticum Canticorum. Analytical and Supporting Studies. Proceedings of the 13th International Colloquium on Gregory of Nyssa (Rome, 17-20 September 2014), Brill, Leiden, Boston, 2018, p. 403.

[48] Γρηγορίου Νύσσης, Εξήγηση στα Άσματα, Λόγος Δ’, ΕΠΕ 7, Θεσσαλονίκη, 1989, στ. 13-16, σ. 124.

[49] Ό.π.

[50] Πρβλ. Μ. Αθανασίου, Περί Ένανθρωπήσεως, ΕΠΕ 1, 14, στ. 29-30, σ. 244 και στ. 1-6, σ. 246: ‘’…λαμβάνει ἑαυτῷ σῶμα, καὶ τοῦτο οὐκ ἀλλότριον τοῦ ἡμετέρου. Οὐ γὰρ ἁπλῶς ἠθέλησεν ἐν σώματι γενέσθαι, οὐδὲ μόνον ἤθελε φανῆναι· ἐδύνατο γάρ, εἰ μόνον ἤθελε φανῆναι, καὶ δι᾿ ἑτέρου κρείττονος τὴν θεοφάνειαν αὐτοῦ ποιήσασθαι· ἀλλὰ λαμβάνει τὸ ἡμέτερον, καὶ τοῦτο οὐχ ἁπλῶς, ἀλλ᾿ ἐξ ἀχράντου καὶ ἀμιάντου ἀνδρὸς ἀπείρου παρθένου, καθαρὸν καὶ ὄντως ἀμιγὲς τῆς ἀνδρῶν συνουσίας.

[51] Γρηγορίου Νύσσης, Εξήγηση στα Άσματα, Λόγος Δ’, ΕΠΕ 7, Θεσσαλονίκη, 1989, στ. 24-29, σ. 124.

[52] Για τους αναβαθμούς ανόδου της ψυχής στον Γρηγόριο Νύσσης και του έρωτα στον Πλάτωνα βλ. Constantine Bozinis, ‘’The Royal Bed’’: Gregory of Nyssa’s Platonic Reading of the Song of Songs, Gregory of Nyssa: In Canticum Canticorum. Analytical and Supporting Studies. Proceedings of the 13th International Colloquium on Gregory of Nyssa (Rome, 17-20 September 2014), Brill, Leiden, Boston, 2018, p. 404.

[53] ‘’…ἀρχόμενον ἀπό τῶνδε τῶν καλῶν ἐκείνου ἕνεκα τοῦ καλοῦ ἀεί ἐπανιέναι, ὥσπερ ἐπαναβασμοῖς χρώμενον…’’. Βλ. Πλάτωνος, Συμπόσιον, Εκδόσεις Κάκτος, Αθήνα, 1992, 211C.

(συνεχίζεται)

Πρεσβύτερος Ηρακλής Φίλιος (θεολόγος, βαλκανιολόγος)
Κληρικός Ιεράς Μητροπόλεως Σταγών & Μετεώρων

Tags: ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝΗΡΑΚΛΗΣ ΦΙΛΙΟΣ
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!
  Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
  Ακολούθησε μας στο Instagram
  Ακολούθησε μας στο Twitter
  Ακολούθησε μας στο YouTube
Προηγούμενο

Ο στολισμός του δίσκου του Τιμίου Σταυρού στην Ενορία Διάβας

Επόμενο

Πώς ο Κώστας Σκρέκας εκμηδένισε τη γραφειοκρατία πετυχαίνοντας την αποκατάσταση καμένων δασικών εκτάσεων

Διαβάστε Επίσης

ΑΠΟΨΕΙΣ

Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (4/13)

22.03.2025 08:25
ΑΠΟΨΕΙΣ

Τρεις Κατηγορίες Πολιτών: Η αδικία που έγινε καθεστώς

21.03.2025 18:00
ΑΠΟΨΕΙΣ

Από τον ραγιαδισμό στη διεκδίκηση: Ώρα για αλλαγή στάσης

21.03.2025 17:24
ΑΠΟΨΕΙΣ

ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ: Πρότυπο Ανθεκτικότητας και Επιχειρησιακής Ετοιμότητας

21.03.2025 09:34
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή. Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (3/13)

21.03.2025 09:31
ΑΠΟΨΕΙΣ

Νέο Σχέδιο Πόλεως: «27 Χρόνια Αναμονής- 27 Χρόνια Καθυστέρησης»

20.03.2025 12:22
ΑΠΟΨΕΙΣ

Το ερωτικό ποίημα και η Μ. Τεσσαρακοστή: Ο άγιος Γρηγόριος Νύσσης και το Άσμα Ασμάτων (2/13)

20.03.2025 08:23
ΑΠΟΨΕΙΣ

Δικαιοῦμαι νὰ νηστεύω;

19.03.2025 18:50
ΑΠΟΨΕΙΣ

«Δήμος Μετεώρων: Χτίζοντας το Αύριο, Σήμερα»

19.03.2025 08:53
Επόμενο

Πώς ο Κώστας Σκρέκας εκμηδένισε τη γραφειοκρατία πετυχαίνοντας την αποκατάσταση καμένων δασικών εκτάσεων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έντυπη Έκδοση

  • Πρωτοσέλιδο
  • Έκδοση ΠαρασκευήςΔΙΑΒΑΣΤΕ
  • Αρχειακά
Στείλτε μας ΦΩΤΟ ή ΒΙΝΤΕΟ


































  • Αρχική
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία
  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Δήλωση συμμόρφωσης με τη Σύσταση (ΕΕ) 2018/334
  • Εκδόσεις
  • Μοναστήρια Μετεώρων
  • Meteora Monasteries
Η ιστοσελίδα www.tameteora.gr είναι εγγεγραμμένη στο ηλεκτρονικό Μ.Η.Τ. της Γ.Γ.Ε.Ε. (Μον. αριθμός 232169)

© 2024 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

No Result
View All Result
  • Αρχική
  • ΤΟΠΙΚΑ
    • ΑΓΓΕΛΙΕΣ
    • ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ / ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ
    • ΑΡΧΕΙΑΚΑ
    • ΔΗΜΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ
    • Η ΑΓΟΡΑ ΜΑΣ
    • ΠΕ ΤΡΙΚΑΛΩΝ
    • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
    • ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ
    • VIDEO NEWS
  • ΑΠΟΨΕΙΣ/ΣΧΟΛΙΑ
    • ΑΠΟΨΕΙΣ
    • ΣΧΟΛΙΑ/ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΘΕΣΣΑΛΙΑ
    • ΕΛΛΑΔΑ
    • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΕΠΙΛΟΓΕΣ
  • ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ
    • ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ
    • ΠΑΡΑΞΕΝΑ/VIRAL
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΣΥΝΤΑΓΕΣ
  • ΧΡΗΣΙΜΑ/ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΦΑΡΜΑΚΕΙΑ
    • ΩΡΑΡΙΟ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ ΜΟΝΩΝ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
    • ΤΗΛΕΦΩΝΑ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΟΣΕ
    • ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΚΤΕΛ

© 2024 tameteora.gr
Powered by FOCUS ON GROUP

Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?