Επιχειρηματικό Σχέδιο (Business Plan)

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

- ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ -

Ήδη έχουν αναπτυχθεί βασικές οικονομικές ενότητες όπως σημαντικοί ορισμοί, το οικονομικό κύκλωμα, η παραγωγική διαδικασία, οι νόμοι και η ισορροπία της αγοράς. Έχοντας ως στόχο την απόκτηση χρήσιμων γνώσεων, θα ακολουθήσει μία ευχάριστη ενότητα η οποία αναφέρεται στον ορισμό του Επιχειρηματικού Σχεδίου και στα στοιχεία που το συνθέτουν, διότι «σαφώς και δεν πρέπει να αφήνουμε την επιχείρησή μας στην τύχη της…»

Το Επιχειρηματικό σχέδιο αποτελεί τον καθρέφτη της επιχείρησης καθώς περιγράφει τεκμηριωμένα και με λεπτομέρεια την υφιστάμενη κατάσταση.

Η κατάρτιση ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan) κρίνεται απαραίτητη καθώς συμβάλλει στην διόρθωση λαθών, στην αποφυγή λανθασμένων ενεργειών στην αντιμετώπιση προβλημάτων που ενδεχομένως να προκύψουν αλλά και στη υλοποίηση στόχων όπως αυτά θέτονται σε συνάρτηση με ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα υλοποίησης.

Όπως είναι ευρέως γνωστό, στους επιχειρηματικούς κύκλους, ο χρόνος είναι το πολυτιμότερο αγαθό καθώς όλοι μας έχουμε ακούσει τη ρήση «ο χρόνος είναι χρήμα». Έτσι, η εκπόνηση ( δημιουργία) ενός επιχειρηματικού σχεδίου σε αρκετές περιπτώσεις «σώζει» την επιχείρηση και ως εκ τούτου και τους επενδυτές από διάφορες κακοτοπιές οι οποίες μπορεί να κοστίσουν σε χρόνο, χρήμα, απόδοση κλπ.

Το σχέδιο αυτό είναι χρήσιμο σε συνεργασία με τράπεζες, οργανισμούς, επενδυτές, πελάτες, προμηθευτές, διαχείριση πωλήσεως, επέκταση, κλπ. όπως επίσης και για κατανόηση της θέσης στην οποία βρίσκεται αυτή τη στιγμή η επιχείρηση σε σχέση με τον κλάδο, τους ανταγωνιστές της και την εν γένει αγορά.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΕΝΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ

  • Τίτλος Επιχειρηματικού Σχεδίου (σκοπός της σύστασης αυτού)
  • Στοιχεία Επιχείρησης (προιόν ή υπηρεσία / δομή λειτουργίας)
  • Κλαδικά Στοιχεία (μέγεθος αγοράς, κερδοφορία, κόστος, τάσεις, ανταγωνισμός, κανάλια διανομής, περιβάλλον κλπ)
  • Μάρκετινγκ (προιόν, τιμή, προώθηση, τοποθεσία, δημόσιες σχέσεις)
  • Οικονομικά Στοιχεία Επιχείρησης (τουλάχιστον στοιχεία τελευταίας 3ετίας)
  • Προβλέψεις και Οικονομικές Καταστάσεις (ισολογισμός, χρηματοροές, κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσεως, νεκρό σημείο, διαχείριση κινδύνου)
  • Οργανωτική Δομή Επιχείρησης (Διευθύνσεις, τμήματα, εργαζόμενοι ανά τμήμα, διάρθρωση, επίπεδο μόρφωσης και εξειδίκευση, εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον)
  • SWOT και PESTEL αναλύσεις (δυνατά και αδύναμα στοιχεία, ευκαιρίες και απειλές, πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, νομοθετικό, περιβαλλοντικό, τεχνολογικό περιβάλλον)
  • Τεχνολογία και Καινοτομία
  • Καθορισμός Στόχων (σε σχέση με την τρέχουσα κατάσταση και τις αποφάσεις της διοίκησης)

Σπυρίδων Δημ. Νικολογιάννης – Οικονομολόγος MSc
Ειδ. Σύμβουλος του Δημάρχου Δ. Μετεώρων σε θέματα Τουρισμού & Οικονομικών

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑ