Όπως σημειώσαμε στο σχετικό ρεπορτάζ για την παρουσία του Υφυπουργού Υποδομών, Νίκου Ταχιάου, στη γέφυρα Διάβας (βλ. ΕΔΩ), ο Αντιδήμαρχος Ζώης Χαλατσάκης τού επέδωσε υπόμνημα με τρία αιτήματα. Αναλυτικά το υπόμνημα:
Αίτημα χρηματοδότησης Δήμου Μετεώρων
Αξιότιμε κ. Υπουργέ
Με την παρούσα επιστολή επιθυμούμε να σας υποβάλουμε αίτημα για χρηματοδότηση του Δήμου Μετεώρων, προκειμένου να κατασκευασθούν τα παρακάτω συνοδά έργα της Γέφυρας Διάβας, την οποία το Υπουργείο σας ολοκληρώνει τις επόμενες ημέρες.
1. Κατασκευή Αντλιοστασίου και «κρέμασμα» του αγωγού ακαθάρτων στη νέα γέφυρα Διάβας
Το Δίκτυο ακαθάρτων της Τ.Κ. Διάβας της Δ.Ε. Καλαμπάκας του Δήμου Μετεώρων, μήκους 7.150 μέτρων αποδίδει τα λύματα σε φρεάτιο απόδοσης στο δίκτυο της Καλαμπάκας, μέσω του οποίου οδηγούνται στην ΕΕΛ Καλαμπάκας. Στην φάση της προμελέτης είχε προταθεί κατασκευή αντλιοστασίου ακαθάρτων μετά την τελευταία δραστηριότητα ή γενικά μετά το τελευταίο κτήριο της Διάβας, και διέλευση του καταθλιπτικού αγωγού από τον ποταμό Πηνειό κρεμαστά μέσω της γέφυρας Διάβας. Το αντλιοστάσιο θα έχει δύο (2) ισοδύναμες αντλίες εκ των οποίων η μία εφεδρική και μέσω του καταθλιπτικού αγωγού μήκους 1.892 μέτρων (ΡΕ Φ140 6 atm) θα αποδίδει τα λύματα στο φρεάτιο απόδοσης στο δίκτυο Καλαμπάκας. Στην Φάση κατασκευής του δικτύου ακαθάρτων της Τ.Κ. Διάβας προτάθηκε εναλλακτικά και τελικά εφαρμόστηκε η διέλευση του αγωγού να πραγματοποιηθεί υπογείως , υπό της κοίτης του ποταμού. Ο αγωγός προβλεπόταν να διέρχεται σε μεταβλητό κατά την κλίση του με βάθος τουλάχιστον βάθος 1,50 μέτρων, και να είναι εγκιβωτισμένος σε σκυρόδεμα καθ΄όλο το πλάτος του Πηνειού. Στην πράξη ο αγωγός διέρχεται από την κοίτη του Πηνειού αλλά σε μικρότερο βάθος εξαιτίας της οριακής κλίσης που επιτρέπει την μεταφορά με βαρύτητα, εγκιβωτίστηκε σε σκυρόδεμα και προστατεύτηκε με συρματοκιβώτια. Στα 15 χρόνια λειτουργίας του αγωγού δύο (2) φορές αυτός παρασύρθηκε από τα νερά του ποταμού, με αποτέλεσμα την διοχέτευση των λυμάτων στον Ποταμό για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Η ύπαρξη αντλιοστασίου ακαθάρτων θα εξασφαλίζει την δυνατότητα μεταφοράς των λυμάτων με βυτιοφόρο όχημα. Προτείνετε η διέλευση του αγωγού να γίνει με αντλιοστάσιο κρεμαστά από την Γέφυρα Διάβας.
2. Ενίσχυση κοίτης του Πηνειού της προς την πλευρά του οικισμού της Διάβας με συρματοκιβώτια
Γνωρίζοντας τις τοπικές συνθήκες της περιοχής είμαστε σε θέση να βεβαιώσουμε την μεγάλη καταπόνηση που δέχεται η συγκεκριμένη πλευρά του ποταμού από την ορμή των υδάτων την εποχή των χειμερινών μηνών που οι παροχές αυξάνονται. Η συγκεκριμένη δράση θα υποβοηθήσει και την ευστάθεια της απόληξης της γέφυρας στην πλευρά της Διάβας.
3. Κατασκευή διόδου πρόσβασης πεζών και ποδηλάτων από την γέφυρα Διάβας προς Καλαμπάκα
Στην νέα γέφυρα Διάβας είναι κατασκευασμένη πεζογέφυρα στην βορινή πλευρά της. Ωστόσο αυτή στην πράξη δεν είναι λειτουργική, εφ’ όσων η κυκλοφορία διοχετεύεται σε κλειστό δρόμο με αποκλειστική χρήση των αυτοκινήτων και αδυναμία κίνησης των πεζών. Επί της ουσίας δηλαδή δεν υπάρχει έξοδος για τους πεζούς προς Καλαμπάκα. Θα παρακαλούσαμε να εξετασθεί η παραπάνω ασυμβατότητα και να επιλυθεί είτε με την κατασκευή πεζοδρομίων προς την πλευρά της Καλαμπάκας, είτε με οποιονδήποτε άλλο τρόπο κρίνει το Τεχνικό σας τμήμα ως καταλληλότερο. Θεωρώντας δεδομένη την έμπρακτη στήριξη της πολιτείας και συγκεκριμένα του Υπουργείου σας, αιτούμαστε χρηματοδότηση από το Υπουργείο σας, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί σε μετέπειτα επικοινωνία των Τεχνικών μας Υπηρεσιών με αυτές του Υπουργείου σας, για την κατασκευή όλων των παραπάνω, προκειμένου να καταστεί η νέα γέφυρα Διάβας πλήρως λειτουργική και ασφαλής για τους δημότες μας. Προσδοκώντας στη θετική έκβαση του αιτήματός μας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για όποια περαιτέρω πληροφορία.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΜΕΤΕΩΡΩΝ
ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ Ν. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ



































































