Tην 8η Μαρτίου του 2014, η πτήση 370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών, από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο, εξαφανίστηκε μυστηριωδώς. Εκτοτε, παρά τις εκτεταμένες έρευνες με την συμμετοχή πολλών κρατών και την χρήση των πιο εξελιγμένων τεχνικών μεθόδων, κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα, τι απέγινε το αεροσκάφος.
Επισήμως, οι επιβάτες θεωρούνται νεκροί, καθώς δεν έχει βρεθεί κανένα ίχνος του αεροπλάνου.
Μέσα σε αυτούς τους δώδεκα μήνες, κρατικές και ανεπίσημες πηγές, επιστήμονες και συνομωσιολόγοι έδωσαν την δική τους εκδοχή για την τύχη του. Το πλέον αξιοπερίεργο είναι ότι ενώ στην σημερινή εποχή υπάρχει ένα ολόκληρο δίκτυο που καταγράφει την πορεία ενός αεροσκάφους, με ραντάρ πολιτικής και στρατιωτικής αεροπορίας διαφόρων κρατών, με δορυφόρους που κυκλώνουν την γη αξιοποιώντας τα δεδομένα και με συσκευές τελευταίας λέξης της τεχνολογίας που δίνουν την θέση του, τίποτα δεν έχει εντοπιστεί. Απλούστατα, άνοιξε η γη και το κατάπιε.
Από όλες τις θεωρίες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, μια φαίνεται να ξεχωρίζει καθώς προέρχεται από έναν άνθρωπο που ασχολήθηκε ίσως περισσότερο από οποιονδήποτε άλλον με την υπόθεση. Η προσωπική του έρευνα είχε ως καρπό ένα βιβλίο με τίτλο «The Plane that wasn’t there» αλλά και ένα πόνημα 4.000 λέξεων στο New York Magazine, όπου ανέπτυσσε με πολλά στοιχεία την δική του άποψη. Πρόκειται για τον Jeff Wise, δημοσιογράφο ειδικό σε επιστημονικά θέματα και ερασιτέχνη πιλότο, που πέρασε πολλές εργατοώρες στον «αέρα» του CNN, από την πρώτη ημέρα που χάθηκε η πτήση, προσπαθώντας να εξηγήσει στους τηλεθεατές ορισμένες από τις πιο κρίσιμες παραμέτρους ενός θέματος που είχε παγκόσμια κάλυψη και ερέθιζε την κοινή γνώμη.
Ο Wise πιστεύει ότι το αεροσκάφος δεν εξαφανίστηκε στην θάλασσα αλλά κατάφερε να προσγειωθεί στον Καζακστάν, με εντολή του Βλαντιμίρ Πούτιν μετά από μια εξαιρετικά καλά οργανωμένη αεροπειρατία. Θα αναρωτηθεί κανείς πως μια τέτοια επιχείρηση θα μπορούσε να ολοκληρωθεί με επιτυχία χωρίς να γίνουν οι δράστες αντιληπτοί. Η δική του απάντηση είναι ότι κάποιος ή κάποιοι από τους επιβάτες που κάθονταν στην πρώτη θέση, δηλαδή πολύ κοντά στο πιλοτήριο, πήραν τον έλεγχο του αεροσκάφους. Ταυτόχρονα, με ειδικά μηχανήματα είχαν την δυνατότητα να αλλάξουν και ορισμένα σήματα που εξέπεμπε το σκάφος στους δορυφόρους με αποτέλεσμα να αποπροσανατολιστούν εκείνοι που διεξήγαγαν αργότερα τις έρευνες.
Οπως είχε γίνει γνωστό, τις πρώτες ημέρες, οι έρευνες είχαν επικεντρωθεί στον Νότο καθώς θεωρούσαν ότι από εκεί είχε εκπέμψει για τελευταία φορά το αεροσκάφος. Χάθηκε χρόνος και χρήμα προσπαθώντας να εντοπίσουν κάτι. Κάποια στιγμή εμφανίστηκαν ορισμένα αντικείμενα στον ωκεανό που θα μπορούσαν να είναι τα απομεινάρια του κουφαριού που βυθίστηκε αλλά τελικά απεδείχθη ότι ήταν σκουπίδια και δεν είχαν καμιά σχέση με την πτήση. Αλληλοαντικρουόμενα στοιχεία έκαναν την εμφάνισή τους: ίχνη από δορυφόρους, μαρτυρίες και διάφορες θεωρίες προκάλεσαν ακόμα μεγαλύτερη σύγχυση. Παρά την εμπλοκή διαφόρων κρατών από την Αυστραλία μέχρι και την Κίνα, κανείς δεν μπορούσε να μιλήσει με ασφάλεια και βεβαιότητα. Ο καιρός περνούσε χωρίς επίσημες τοποθετήσεις. Γράφτηκαν διάφορα βιβλία. Ανάμεσά τους και εκείνο του Wise, ο οποίος για πολύ καιρό είχε φτιάξει μια ειδική ιστοσελίδα στο διαδίκτυο όπου συνομιλούσαν όλοι αυτοί που ασχολιόντουσαν με το αεροπλάνο, ακόμα και όταν η υπόθεση είχε ξεχαστεί εντελώς από τα διεθνή ΜΜΕ. Ονομάζόταν Independent Group και είχε συσπειρώσει μέλη της επιστημονικής κοινότητας, μηχανικούς αεροσκαφών αλλά και πολλούς εραστές των θεωριών συνομωσίας.
Σύμφωνα με τον Wise, το αεροσκάφος κατευθύνθηκε προς τον βορρά και κατάφερε να φτάσει με ασφάλεια στο Κοσμοδρόμιο του Μπαϊκονούρ στο Καζακστάν. Πιστεύει μάλιστα ότι προσγειώθηκε σε μια λωρίδα γης που έχει πέσει σε αχρηστία τις τελευταίες δεκαετίες παρά το γεγονός ότι από το σημείο αυτό γίνονται ακόμα εκτοξεύσεις στο διάστημα. Προσθέτει ότι έγινε «αόρατο» από τα ραντάρ κατά την διάρκεια της μακράς πτήσεις πετώντας κοντά στα σύνορα. Ο ίδιος ο δημοσιογράφος δεν έχει βρει καμιά πειστική εξήγηση γιατί η Ρωσία και ο Πούτιν να προχωρήσουν σε μια τόσο ακραία πράξη αλλά ισχυρίζεται ότι ο τέως πράκτορας της KGB, είναι πίσω από την εξαφάνιση, πιθανώς για να εκφοβίσει την Δύση και τους συμμάχους της στην Ασία, επειδή αναμείχθηκαν στην υπόθεση της Ουκρανίας.
Μετά την δημοσιοποίηση της άποψής του, ξέσπασε νέος «πόλεμος» στο διαδίκτυο για το αν ευσταθεί η όχι η θεωρία του. Ορισμένοι αναφέρθηκαν στην εμμονή του με τα δεδομένα BFO (Burst Frequency Offset), τα οποία υποτίθεται ότι αλλαξαν οι «πειρατές». Ακόμα και ο ίδιος παίρνει κάποιες αποστάσεις από τα λεγόμενά του, καθώς δεν μπορεί να αποδείξει κάτι. Από την άλλη στο πόνημά του στο New York Magazine αναφέρεται σε κάτι πολύ πραγματικό και αδιαμφισβήτητο: πως ήταν η εμπειρία να περνάει πολλές ώρες της ημέρας σε εκπομπές, να βγάζει χρήματα από εκεί που δεν το περίμενε, να γίνεται διάσημος και να ξαναξοδεύει ό,τι κέρδισε για να χρηματοδοτήσει την έρευνά του. Ενδεχομένως στο μακρινό μέλλον, όταν θα ανοίξουν τα αρχεία των μυστικών υπηρεσιών, θα μάθουμε την αλήθεια για την χαμένη πτήση. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία, είτε ο Wise έχει πέσει μέσα είτε όχι, είναι η συγκυρία κατά την οποία εξαφανίστηκε το αεροπλάνο: η έναρξη μιας εποχής κατά την οποία φαίνεται ότι θα αλλάξουν πολλά γεωστρατηγικά συμφέροντα, ανατρέποντας το παγιωμένο μέχρι σήμερα καθεστώς.
Ακολουθήστε το tameteora.gr στο Google News!