tameteora.gr

tameteora.gr

Τον Ιούλιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περνά στην ιταλική Ferrovie

Εκλεισε η υπόθεση των κρατικών ενισχύσεων του εταιρειών ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ανοίγει ο δρόμος για την αποκρατικοποίηση της δεύτερης. Χθες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι κλείνει τον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων των εταιρειών σιδηροδρομικών μεταφορών στη χώρα μας, ενώ ο πρωθυπουργός της Ιταλίας Πάολο Τζεντιλόνι αποκάλυψε ότι η συμφωνία πώλησης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ferrovie dello Stato Italiane θα ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουλίου παρουσία των δύο πρωθυπουργών της χώρας.

Σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις στον όμιλο ΟΣΕ, η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού (DG Comp) ανακοίνωσε χθες ότι τα μέτρα της Ελλάδας για τη στήριξη της αναδιάρθρωσης των εταιρειών του είναι, σύμφωνα με τους κανόνες της Ε.Ε., για τις κρατικές ενισχύσεις. «Τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν τις δύο κρατικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους Ελληνες επιχειρηματίες και επιβάτες γενικότερα», σχολίασε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαγκρέιτε Βέστεϊγερ. «Η σημερινή απόφαση», προσέθεσε, «εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών της Ελλάδας για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και την επίτευξη σημαντικής ανάπτυξης». Τέλος, σύμφωνα με την επίτροπο, η εν λόγω ενίσχυση διευκολύνει επίσης τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων και το άνοιγμα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα στον ανταγωνισμό.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η χώρα βαρυνόταν με μέτρα κρατικών ενισχύσεων συνολικού ύψους 16 δισ. ευρώ. Συγκεκριμένα, τα μέτρα στήριξης για τον ΟΣΕ περιελάμβαναν τη διαγραφή χρέους ύψους 14,3 δισ. ευρώ και ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους 340 εκατ. ευρώ, ενώ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιελάμβαναν διαγραφή χρέους και ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους 1,08 δισ. ευρώ. Ωστόσο, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, τα μέτρα ενίσχυσης υπέρ του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίθηκαν «συμβατά με τους κανόνες της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις», αφού ελήφθησαν κυρίως υπόψη οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ελληνικός σιδηροδρομικός τομέας και η σημασία της εύρυθμης λειτουργίας των σιδηροδρομικών υπηρεσιών για τον πληθυσμό. «Τα εν λόγω μέτρα», ανέφερε η ανακοίνωση της Κομισιόν, «έχουν ως θεμιτό στόχο την αποτροπή του κινδύνου σοβαρής διαταραχής της ελληνικής οικονομίας, χωρίς όμως να προκαλούν αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά».

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες στο θέμα της αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά είναι θέμα χρόνου η επίλυσή τους.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

Συνάντηση Τσίπρα-Τράμπ στον Λευκό Οίκο

Σε εξέλιξη βρίσκεται η συνάντηση του Αλέξη Τσίπρα με τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο. Ο Ντόνταλντ Τραμπ υποδέχτηκε τον Έλληνα πρωθυπουργό στο Οβάλ Γραφείο για την κατ’ ιδίαν συνάντηση τους και στη συνέχεια θα ακολουθήσει γεύμα εργασίας σε διευρυμένη σύνθεση. Στις 20:30 θα πραγματοποιηθούν οι κοινές δηλώσεις[…]

Περισσότερα »
ευρώ

Κοινωνικό μέρισμα: 1.000 ευρώ σε 1 εκατομμύριο πολίτες

Σε μεγαλύτερο εύρος κοινωνικών ομάδων, που έχουν πληγεί από την κρίση, θα διανεμηθεί φέτος το κοινωνικό μέρισμα, αντί της περσινής επιλογής που αφορούσε μόνο στους συνταξιούχους. Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Επικρατείας για το Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου, Χριστόφορος Βερναρδάκης, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο». Ο κ. Βερναρδάκης πρόσθεσε ότι[…]

Περισσότερα »